En drøss med bonusseter i SAS Business?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Are, 11. mars 2016.

  1. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, og takk for svar! Har foreløpig booket t/r EWR med Plus ut og C hjem slik at vi i det minste kommer oss over vannet.

    Om det skulle komme noe ledig til MIA, bør jeg endre via callsenter eller avbestille og booke på nytt via sas.no?
     
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er grunnen til at det er så få bonusbilletter i C å oppdrive på rutene til MIA? Gjorde et random søk til bl.a SFO, EWR og LAX, og finner masse, men absolutt ingenting til MIA. Selger de så godt i C på MIA-rutene at det ikke er noen vits i å legge ut bonusbilletter?
     
  3. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Hei, jeg finner masse ledige seter fra CPH til Tokyo i plus, men ingen fra OSL eller BGO.
    Kan jeg bestille setene fra CPH og så be SAS kundeservice om å koble meg opp til en av de andre byene, poengsummen skal vel være den samme uansett, og det er masse ledige bonusseter OSL/BGO - CPH når jeg søker direkte på disse rutene!
     
  4. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Har akkurat samme problem til LAX i juni. Mye ledig fra OSL, men ingenting fra EVE. Blir shorthaul lagt ut senere enn longhaul? Merkelig system.
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte SAS da jeg hadde samme problemet. Det gikk ikke å bestille routinge på sas.no, så de tok seg ikke betalt for å gjøre bookingen. Og ja det koster det samme i poeng.
     
  6. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Flott, da satser jeg på det går fint :)
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er ikke konsekvent.
    Jeg bruker alltid de engelsktalende agentene på kveldstid til slikt. De er ikke så hissige på gebyr som svenskene...
     
    Fredrik81 liker dette
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ditto som @Are: For slike ting ringer jeg konsekvent på kveldstid, ettersom de engelsktalende agentene er vesentlig mer medgjørlige enn gebyrgriske og ikke alltid like løsningsorienterte Medel-Svensson. Min siste erfaring med sistnevnte, var å måtte krangle for å slippe gebyr på en gjennomgående booking OSL-CPH-ARN, som absolutt ikke lar seg booke på SAS.no.
     
  9. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg prøvde på det samme hos svenskene for noen dager siden. Det var en bonusreise med stopovcer som ikke lok seg booke online. Svensken som jeg snakket med sa at dette hadde blitt endret 17.juni 2017 og at det nå var gebyr. Om de skulle omgå dette måtte de ha en kode fra høyere oppe i syetemet (supervisor-tankegangen som man alltid finner i USA). Han prøvde å få tak i dette men kom ikke gjennom, så da la jeg bestillingen på vent siden jeg venter å oppnå EBD neste uke. Gebyret var 375 NOK/pax, ganske hissig spør du meg. Skulle kanksje prøvd igjen på kveldstid som flere over her har lykkes med.
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg vert heldig. Har fått det gjennom 2av2.
     
  11. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Tips. 5 ledige bonusseter MIA-CPH den 16.juni nå. Jeg fikk snappet ett til nettopp, da da har de sluppet 8 seter totalt på denne flygningen da jeg hadde 2 inne fra før. Sjelden kost sommerstid til/fra MIA. Da ble det business med 3 pax + infant begge veien da. Elsker Mastercardrabatten. :)
     
  12. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    PS. Var 6 ledige igjen nå på MIA-OSL 19.juni (men jeg kuppet 3 av de), og 2 ledige OSL-MIA den 5.juni på C. Så her er det bare å booke seg inn for 2 uker med solfylt morro. Løp og kjøp
     
    Xflipper liker dette
  13. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at det er ledig hjemreise fra køben den 9.6, hvorfor går det ikke an å booke osl-mia tur retur? bare cph-mia?
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Mest sannsynlig på grunn av Merried segments :(
    Prøv lykken over tlf og booke der.
     
  15. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, må bare finne ut om det er behov for turen :p Blir sikkert tatt før den tid uansett
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel bare avbestille ;)
    Reglen er bestill først. Så finn u5 om du får fri/kan
     
  17. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Enig, men er ikke fan av den stilen der. Ikke rart det aldri er ledig
     
    Xflipper liker dette
  18. travelbagus

    travelbagus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har tenkt meg ut på tur i slutten av mars. Men så ser jeg at min opptjeningsperiode er fra apr17-mars18. vil det sin at om jeg booker turen 23-28 mars så kommer denne ikke til å telle for neste års opptjening, men gå på inneværende år?:cool:
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Den vil gå på inneværende periode, ja.
     
  20. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke akkurat Biz, men i alle fall Plus...
    Hvorfor i alle dager er det ikke tilgjengelige bonusbilletter (verken i plus eller minus) mellom ARN og OSL i påsken, når det er en drøss tilgjengelig både mellom CPH og OSL og CPH og ARN? Det er ingenting i Expertflyer som tyder på at flyene mellom OSL-ARN er fullere, og jeg får fint kjøpt en énveis minusbillett for 800 kr. Er ARN-OSL en typisk feriestrekning som SAS blokkerer for bonusbillettuttak i høytider uansett reelt belegg?
     

Del denne siden