Hei, og takk for svar! Har foreløpig booket t/r EWR med Plus ut og C hjem slik at vi i det minste kommer oss over vannet. Om det skulle komme noe ledig til MIA, bør jeg endre via callsenter eller avbestille og booke på nytt via sas.no?
Hva er grunnen til at det er så få bonusbilletter i C å oppdrive på rutene til MIA? Gjorde et random søk til bl.a SFO, EWR og LAX, og finner masse, men absolutt ingenting til MIA. Selger de så godt i C på MIA-rutene at det ikke er noen vits i å legge ut bonusbilletter?
Hei, jeg finner masse ledige seter fra CPH til Tokyo i plus, men ingen fra OSL eller BGO. Kan jeg bestille setene fra CPH og så be SAS kundeservice om å koble meg opp til en av de andre byene, poengsummen skal vel være den samme uansett, og det er masse ledige bonusseter OSL/BGO - CPH når jeg søker direkte på disse rutene!
Har akkurat samme problem til LAX i juni. Mye ledig fra OSL, men ingenting fra EVE. Blir shorthaul lagt ut senere enn longhaul? Merkelig system.
Jeg ringte SAS da jeg hadde samme problemet. Det gikk ikke å bestille routinge på sas.no, så de tok seg ikke betalt for å gjøre bookingen. Og ja det koster det samme i poeng.
Dette er ikke konsekvent. Jeg bruker alltid de engelsktalende agentene på kveldstid til slikt. De er ikke så hissige på gebyr som svenskene...
Ditto som @Are: For slike ting ringer jeg konsekvent på kveldstid, ettersom de engelsktalende agentene er vesentlig mer medgjørlige enn gebyrgriske og ikke alltid like løsningsorienterte Medel-Svensson. Min siste erfaring med sistnevnte, var å måtte krangle for å slippe gebyr på en gjennomgående booking OSL-CPH-ARN, som absolutt ikke lar seg booke på SAS.no.
Jeg prøvde på det samme hos svenskene for noen dager siden. Det var en bonusreise med stopovcer som ikke lok seg booke online. Svensken som jeg snakket med sa at dette hadde blitt endret 17.juni 2017 og at det nå var gebyr. Om de skulle omgå dette måtte de ha en kode fra høyere oppe i syetemet (supervisor-tankegangen som man alltid finner i USA). Han prøvde å få tak i dette men kom ikke gjennom, så da la jeg bestillingen på vent siden jeg venter å oppnå EBD neste uke. Gebyret var 375 NOK/pax, ganske hissig spør du meg. Skulle kanksje prøvd igjen på kveldstid som flere over her har lykkes med.
Tips. 5 ledige bonusseter MIA-CPH den 16.juni nå. Jeg fikk snappet ett til nettopp, da da har de sluppet 8 seter totalt på denne flygningen da jeg hadde 2 inne fra før. Sjelden kost sommerstid til/fra MIA. Da ble det business med 3 pax + infant begge veien da. Elsker Mastercardrabatten.
PS. Var 6 ledige igjen nå på MIA-OSL 19.juni (men jeg kuppet 3 av de), og 2 ledige OSL-MIA den 5.juni på C. Så her er det bare å booke seg inn for 2 uker med solfylt morro. Løp og kjøp
Ser at det er ledig hjemreise fra køben den 9.6, hvorfor går det ikke an å booke osl-mia tur retur? bare cph-mia?
Jeg har tenkt meg ut på tur i slutten av mars. Men så ser jeg at min opptjeningsperiode er fra apr17-mars18. vil det sin at om jeg booker turen 23-28 mars så kommer denne ikke til å telle for neste års opptjening, men gå på inneværende år?
Ikke akkurat Biz, men i alle fall Plus... Hvorfor i alle dager er det ikke tilgjengelige bonusbilletter (verken i plus eller minus) mellom ARN og OSL i påsken, når det er en drøss tilgjengelig både mellom CPH og OSL og CPH og ARN? Det er ingenting i Expertflyer som tyder på at flyene mellom OSL-ARN er fullere, og jeg får fint kjøpt en énveis minusbillett for 800 kr. Er ARN-OSL en typisk feriestrekning som SAS blokkerer for bonusbillettuttak i høytider uansett reelt belegg?