En gang i fjor høst bestilte en optimistisk ingeniør to billetter med OS i C til Chicago. Han hadde vært i byen tidligere og ønsket seg tilbake. Nå bød sjansen seg så man klinte til og booket tur. Spol frem til 2 mai og livet har endret seg så nå reiser ingeniøren på egenhånd, men det går fint Austrian flyr fra osl 06:45 så da tilsier det alarm 04:00 på klokken. Alt for tidlig, alt for trøtt, men nå er det ut på tur aldri sur
Loungen på Skøyen var tom i dag, men det er dårlig med servering her. Jeg lurer på om loungen på Osl er åpen i dag i og med at SAS streiker
Dagens første kollektive transport. Flytoget på tid som vanlig. Dagens reklame er for nesespray og treffer ikke meg i særlig grad Ingeniøren er bare litt tørr i halsen...
Dagens første frokost. Det var åpent i lounge, men kun innerst. Lite folk på flyplassen, men det er kanskje ikke så rart? Er jo jævlig tidlig
Greit med folk som skal bookes om i dag og. Er glad jeg bestilte med Austrian. Den streiken påvirker sikkert @oddA Jaja. Foreløpig har jeg observert lite interessante typer, men det kommer nok
Nytt bekjentskap for ingeniøren. E95. 2+2 seter, men alle har ledig på siden. Fine greier. Hører dere SAS? Eller er dere opptatt med å planlegge hvordan pilotene ikke kan planlegge livet?
Ha en fantastisk reise, gleder meg til blåbær turen, eller var det molter? Bringebær? Lager vel ikke syltetøy i samme slengen(er jo tross alt ingeniør) Da følges det med på tråden.
Da var man trygt på bakken i Wien Osl-vie os332 Frokost servert på fat med skikkelig servise og bestikk Og så får man klype til serviett Flytende frokost også Blide og hyggelige ansatte. Godt med plass på 1a. Er på hele tiden. Små detaljer som å komme med serviett under glasset. Og blide hele veien Servicen er rett og slett skikkelig bra Kaffen serveres i porselen med gullhank! Austrian leverer solid i luften. Nesten full c-kabin. Tipper mange er booket om En fin tur intra-Europa Åpenbart en gjeng med pensjonister på tur som brukte fremste toalett. 5 gamlinger i kø i midtgangen. Her skal det tisses Og med fare for å høres litt kvalm ut, men er ikke doen foran reservert til biz? Og så fikk jeg denne utsikten.. Turen fra Oslo oppsummert
Det var rett og slett en skikkelig opptur! Og litt usikker på type bær. Men bærtur blir det! Kanskje noen smårips...
Helt ok senator-lounge, men ikke noe mer. Utsikt er et stort pluss. Men blir neppe lenge. Må ha solbriller.
Da kommer dagens første refleksjoner. Når man reiser alene så vandrer jo tankene. Kjent sak Dette skulle jo være tur for to, men ble en. Det går bra da den ikke fullt så unge ingeniøren har bedrevet sånne turer før Men fascinasjonen for folk og flyplasser blir ikke borte. Jeg synes det er så gøy å se folk farte rundt, enten de skal hjem eller ut i verden. Jeg vet ikke hva det er med det, men jeg blir glad av det Ellers er jo dette den andre alene-turen i år så det skal bli hyggelig å reise på oppdragende tur med to litt eldre ingeniører, nemlig de to eminente bidragsyterne @RoadKing og @Eddie47