Det stemmer at de selger premium økonomi med businesseter fra ARN og CPH. Men de gangene jeg har sjekket ligger prisen på rundt 16-18K, så ikke så veldig billig da
Sjekket også nettopp pris, og det er nok ikke verst det. Samme som jeg flyr ekte business med andre selskap. Har undersøkt mye og lest enda mer, og slik jeg ser det har jeg to valg. 1) Eurobonus og SAS når jeg flyr innenlands. Utenlands med enten Turkish eller Singapore. Da holder jeg meg i A* og setter alle poengene på ett av selskapene. Meat sannsynlig på ett av de to siste, og ikke på EB. Her vil jeg også kunne toppe opp med Shell MC, TRUMF og Amex. 2. EB og SAS innenlands. Utenlands med Emirates. Samme kort, men så linke Aemx til Emirates. De har samarbeid, men ikke med Norge. Skal undersøke om det er mulig. Fordeler er billig og veldig bra selskap. Både økonomi og business. Liker Dubai flyplass. Kanskje smartest å gå for alternativ 1. Slik at jeg kan registrere flyreiser i Norge på det utenlandske selskapet jeg velger. Noen anbefaler på de to selskapene?
Singapore Airlines har høyere standard enn Turkish, er kjent for sine brede seter, og flyr nå fra ARN (via Moskva) og CPH. De ligger noe høyere i pris. Men klarer du å spare opp poeng til f.eks F-suites er det noe av det beste å oppdrive på markedet. Singapore har jo hatt hyppigere frekvens på salg i C, så med litt planlegging trenger det ikke bli dyrere enn andre selskap. Ulempen med Turkish er mye equipment change fra OSL, hvor mange er frustrert over å få kun blokkert midtsete istedet for 2-2-2 konfig. Loungen i IST er bra.
Takker og bukker, skal lese meg opp på begge selskapenes loyalitetsprogram. Singapore høres veldig fristende ut. Hvis jeg ikke kommer over noe annet, så blir det å fly SAS i Norge, legge poengene til Singapore A og samme selskap videre til Bangkok. Kom akkurat tilbake fra BKK i dag, og må bare innrømme jeg er blitt veldig glad i produktet til Emirates. Men man må jo få med seg reisingen i Norge, og da er de ikke et godt valg.