En liten Pandion-update

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Larata, 23. juni 2015.

  1. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Beklager alle som venter på reisebrev, men jeg drukner i arbeid for tiden! Prøver å kompensere med litt info rundt hvor langt man strekker seg i SAS for tiden:

    Endring av avreisetidspunkt med billetter i Go: Funker hver gang ved innsjekking, også i Danmark ;-) Blir en del kø av det, så sorry hvis noen stod bak meg!

    Oppgradering til Plus eller Business ombord: Snakket med 4 forskjellige pusher og alle svarer: ain't gonna happen!

    Soft block (som jeg vet det ikke heter) har ikke funket på to uker.

    SAS frigjorde sete i Business så jeg kunne booke TRD-EWR i fellesferien med Companion Ticket

    Off topic: Etter å ha reist i så mange år, kommer charter-helvete like overraskende på meg denne sommeren også...Jeg synes det er fantastisk at så mange mennesker har fått mulighet til å se verden for en billig penge, men mange burde vurdert bil, tog eller båt.....
     
    Last edited: 23. juni 2015
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Plus eller Go? Det irriterer meg så grenseløst at SAS ikke kan gi oss et klart svar på dette. Nå har ikke jeg fløyet SAS siden slutten av april og før det har jeg ikke fløyet siden "black november", men når jeg fløy i underkant av 60 legs med SAS ifjor var softblock noe av det jeg vurderte høyest. Fast track: nja, lounge: tja, men softblock er bokstavelig talt gull verdt.
     
    Scandipendler liker dette
  3. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Begge deler, 90% plus, men bare de siste to, tre ukene! De klarte å skvise inn en på B, mellom Diamant og Pandion med mange tomme seter også...
     
  4. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    BTW:
     

    Attached Files:

  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det ble sagt at dette fallt ut etter en oppdatering av Amadeus hvor SAS plutselig måtte betale for en funksjon (seteblokkering for statuskunder) de tidligere hadde fått gratis. Kan selvfølgelig ha noe med flytting til Polen å gjøre også. Hvem vet...
     
  6. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Det burde ikke ha noe å si at det er Tsjekkia eller Polen som gjør lastekontrollen, men de er nok mer glad i å blokkere større deler av kabinen for å være mer føre var i forhold til balanse og kunne håndtere flere flighter på en gang. Dermed vil det også være færre seter som kan "softblokkeres" igjen.
     
    KristianSk liker dette
  7. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,211
    Likes mottatt:
    4,268
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med @Larata. Pandion har ikke mye mulighet til upgrade inne på fly, men det meste ordner seg før man går ombord. Spesielt hvis ting går på tverke med kanselleringer og systemforsinkelser, så er SAS meget gode på å fikse ting i bakgrunnen. I det hele så er det de udokumenterte fordelene som er best med dette kortet, så som frikjøp av seter.
    Apropos: hvordan gjorde du dette for 2-4-1? Jeg har alltid måttet kjøpe fri setene for to ganger full poengsum? Fikk du reservert setene og koblet mot AmEx så du måtte ringe det beryktede baltiske nummeret, eller fikset EB dette på direkten?
     
  8. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bad billettkontoret holde de tre bilettene jeg fant og bad de om å sende en seat request på det siste, dette tok en dag, så fikk jeg ok. Ringte Latvia, som har fått call back og de ringte tilbake etter 2 min! Ref ble konvertert til CT!
     
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,211
    Likes mottatt:
    4,268
    Bonuspoeng:
    113
    Imponerende!
    Nesten som man får tilbake troen på det gode i SAS. Og Latvia så klart :cool:
     

Del denne siden