Beklager alle som venter på reisebrev, men jeg drukner i arbeid for tiden! Prøver å kompensere med litt info rundt hvor langt man strekker seg i SAS for tiden: Endring av avreisetidspunkt med billetter i Go: Funker hver gang ved innsjekking, også i Danmark ;-) Blir en del kø av det, så sorry hvis noen stod bak meg! Oppgradering til Plus eller Business ombord: Snakket med 4 forskjellige pusher og alle svarer: ain't gonna happen! Soft block (som jeg vet det ikke heter) har ikke funket på to uker. SAS frigjorde sete i Business så jeg kunne booke TRD-EWR i fellesferien med Companion Ticket Off topic: Etter å ha reist i så mange år, kommer charter-helvete like overraskende på meg denne sommeren også...Jeg synes det er fantastisk at så mange mennesker har fått mulighet til å se verden for en billig penge, men mange burde vurdert bil, tog eller båt.....
Plus eller Go? Det irriterer meg så grenseløst at SAS ikke kan gi oss et klart svar på dette. Nå har ikke jeg fløyet SAS siden slutten av april og før det har jeg ikke fløyet siden "black november", men når jeg fløy i underkant av 60 legs med SAS ifjor var softblock noe av det jeg vurderte høyest. Fast track: nja, lounge: tja, men softblock er bokstavelig talt gull verdt.
Begge deler, 90% plus, men bare de siste to, tre ukene! De klarte å skvise inn en på B, mellom Diamant og Pandion med mange tomme seter også...
Det ble sagt at dette fallt ut etter en oppdatering av Amadeus hvor SAS plutselig måtte betale for en funksjon (seteblokkering for statuskunder) de tidligere hadde fått gratis. Kan selvfølgelig ha noe med flytting til Polen å gjøre også. Hvem vet...
Det burde ikke ha noe å si at det er Tsjekkia eller Polen som gjør lastekontrollen, men de er nok mer glad i å blokkere større deler av kabinen for å være mer føre var i forhold til balanse og kunne håndtere flere flighter på en gang. Dermed vil det også være færre seter som kan "softblokkeres" igjen.
Enig med @Larata. Pandion har ikke mye mulighet til upgrade inne på fly, men det meste ordner seg før man går ombord. Spesielt hvis ting går på tverke med kanselleringer og systemforsinkelser, så er SAS meget gode på å fikse ting i bakgrunnen. I det hele så er det de udokumenterte fordelene som er best med dette kortet, så som frikjøp av seter. Apropos: hvordan gjorde du dette for 2-4-1? Jeg har alltid måttet kjøpe fri setene for to ganger full poengsum? Fikk du reservert setene og koblet mot AmEx så du måtte ringe det beryktede baltiske nummeret, eller fikset EB dette på direkten?
Jeg bad billettkontoret holde de tre bilettene jeg fant og bad de om å sende en seat request på det siste, dette tok en dag, så fikk jeg ok. Ringte Latvia, som har fått call back og de ringte tilbake etter 2 min! Ref ble konvertert til CT!