I går var det snorking på jobb. I morges litt mer amper stemning. I blant er det fullt i herberget, selv om det ikke ligger noen i stallen (enda) i natt. Forrige gang jeg lette etter bonusreiser til Vietnam sleit jeg med married segments hos BR. Nå ser jeg segmentene når jeg søker dem opp. Men det spørs om jeg får booket dem i praksis. Tilbake til Vietnam, og litt mer BR til høsten hadde vært fint. Ute har det vært mørkt og grått i hovedstaden, men nå kommer lyset og solen sakte opp mot en blå himmel. Det kan bli en flott ny tidlig vårdag dette. En som ikke skal soves for mye bort. Planen for dagen er å pakke ferdig. T -3 så det må gjøres. Også ligger det et par episoder av The last of us og venter.
God morgen fra hjemmekontoret. Platinum status i Nordicchoice for en bonusnisse på noen timer? Alt er mulig Våknet opp til ny periode i dag, satt på kaffen mens jeg overførte litt trumf, vipps platinum status i boks, mens kaffen ble traktet Forventer en telefon av Stordalen før lunsj Ha en strålende onsdag alle medfølgende bonusnisser
God lillelørdag fra hjemmekontoret! Litt logistikk idag også, så da ble det hjemmekontor. T-1 Ålesund og en dagstur til en ny kunde. Avgang 06:00 men med kun 15 min å kjøre til TRF og null kø i sikkerhetskontrollen regner jeg med å stå opp kl. 05 Ha en flott onsdag, enkel logistikk eller ei! Er det fortsatt 15 poeng pr. Trumf hos NC? Og ingen forskjell på fast og sporadisk overføring?
Super solfylt onsdag fra Oslo! Siste arbeidsdag før vinterferie nummer to, i kveld skal det pakkes for en snartur over dammen. Blir bra!
God onsdag fra Praha! Nå er det frokost på hotellet, før Lufthansa skal bringe meg til MLA via FRA. Håper temperaturen der er litt høyere enn den har vært i Praha de siste dagene. Ha en super dag!
God morgen! Har spist frokost, mens rådyrene spiste eplene vi hadde lagt ut til fuglene rett utenfor vinduet. De koste seg en del, så det ut til. I går var det 12 rådyr som hadde fest hos naboen. Der har viltnemda (eller noe sånt) lagt ut mat til dem. Da blir det party! Neste flytur er ikke før neste uke. Men det er alltids mulig å kikke litt etter bonusbilletter og hoteller og slikt. Og med en del Teams-møter på programmet i dag er det tid for litt sånt innimellom. Solen skinner, men neste uke blir det kaldt og snø igjen. Vinteren er ikke over ennå! Ha en herlig onsdag, folkens!
Morn fra bortekontoret, i dag med utsikt (i det fjerne) på en historisk plass. Stedet er også opphav for en lokal fortelling om en gammel dame som hele livet har vært på jakt etter en skatt som visstnok skal være gravd ned i nærheten av denne plassen. Skatten inneholder betalingen som aldri kom frem til soldatene. Lønn til noen tusen soldater, det blir fort en del penger det. Dama døde med spaden i hendene, og ev avbildet på alt mulig i regionen "Kiste Trui" er navnet hennes (der Trui en det faktiske navnet og tilnavnet kiste fordi hun letet etter en kiste, som tilfeldigvis heter det samme på Nederlandsk og Norsk). Nok lokalhistorie, sønnen var på https://www.aviodrome.nl/ i går og stortrivdes. Den store forskjellen med museet i Bodø er at man her får gå inn i de fleste fly og titte inn i cockpit. Han likte å gå opp i 747'en de har stående og nevnte som et annet høydepunkt at han fikk prøve flysimulator og fikk "nær perfekt" landing ifølge instruktøren. Bodø har mer å se på sier han, men mener at man gjerne må besøke begge steder. Litt fremtid: reiser hjem fra Dusseldorf på lørdag med et fly som skal ta av kl 10:00. I appen står det boarding kl 09:00. Det er litt i overkant tidlig synes jeg, men sikkert en bussgate eller noe. Ha en flott onsdag!
God onsdag fra Lillestrøm, Ferdig med oppussingen av ene rommet. Det startet som en malejobb, men ble mer omfattende. Dårlig monterte hyller har blitt tatt ned, skap har blitt forsterket. Vellykket prosjekt, sett bort fra noen skader som destruert skyvedør. Jeg tror leiligheten er fornøyd med at sivilingeniøren slutter å være amatørhåndverker og sendes tilbake til sitt naturlige habitat, kontoret. Kaffekoppen er tom, nå er det ut i godværet.
Årets tristeste dag, men vi får tro SAS MC-julenissen skal fylle godt opp i løpet av noen dager. Ellers er det fint vær utenfor kontoret så jeg får prøve å ikke sitte inne alt for lenge. Appen melder også om T-11 Miami. Det går ikke helt opp med kalenderen så må nok ta et valg der snart.
Tenkte jeg skulle sutre litt om den dårlige/manglende servicen på flygningen fra LAX til CPH i går …. Finner selvsagt ikke en adresse for slikt, liker de ikke tilbakemeldinger? Jeg vet det finns, kan noen hjelpe?
God formiddag fra BER. Endring i planene, ikke via DUB og hjem på fredag men hjem via BRU nå. Mulig Follobanen er dårlig gjennomført, men det blir jo en suksesshistorie sammenlagt med BER. Greit nok at det tok lang tid å få ferdigstilt og ble x-ganger dyrere enn planøagt, men det er jo som å rykke 10-15 år tilbake i tid sånn funksjonsmessig. En så enkel ting som sikkerhetskontrollen, her må fortsatt Bjarne Betjent manuelt dytte brettene med bagasje gjennom. Plass for lounger? LH sin er så trang at de har kjøpt HON tilgang til kontraktsloungene. Boardingområdet er trangere enn gamledelen på OSL. Riktignok bare gater på den ene siden men det er likevel for trangt for folk å passere uhindret forbi en gate som har boarding Veldig glad jeg ikke er fast reise de via BER.
Hadde akkurat de samme tankene da vi fløy fra Berlin på søndag. Trangt, "gammeldags", dårlig skilting, og den sikkerhetskontrollen er kjip.
Aldri vært på Schönefeld, så det vet jeg ikke. Ble litt farget av den håpløse damen som var foran oss i køen også.
God ettermiddag fra hovedstaden. Lite flyrelatert for tiden, men får meg da en til til OSL for å hente en som har fått perm i helgen.
For første gang side forrige årtusen har jeg sutret tre ganger til SAS i dag: Klaget på svært dårlig service på SK932 27.02 Klaget på «dårlig» mat, smak og konsistens, på SK932 27.02 Etterlyst doble statuspoeng LAX-CPH-OSL-BGO 27/28.02 Spennende å se om det blir noen respons??