En stille forbedring av Eurobonus Poeng

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Kaffen, 16. juni 2022.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Som dere alle vet så brøt det ut krig i Ukraina, og med det så har drivstoff prisene gått i taket. Med det så har også prisene på flybilletter gått opp med 40 prosent. Dette har skjedd mens prisene på flybilletter i poeng har stått stille. Dette er også nyttig å vite ved kjøp i andre kampanjer sånn som denne. For meg betyr det at verdien på Eurobonus Poeng har steget med nesten 40 prosent uten at noen har nevnt dette høyt da. I lys av dette har også verdien av trumf poeng steget så mye av jeg fra nå av har slått på overføringen igjen. Så er det bare å håpe at de ikke forbedrer dette også da, eller hva en nå kan si, men poeng har steget i kurs for meg i det siste, men jeg anbefaler ikke at vi sier dette høyt da, men det er nyttig for dem her inne på forumet å vite :)
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,488
    Bonuspoeng:
    183
    Man får vel ikke noe mer for poengene nå enn før februar 2022? Så er ingen reell økning i verdi på poengene. Synes heller det har ramlet siden det å finne ledige billetter er «desverre ikke».
     
    Shyneno, Darkcho, kiev and 1 other person like this.
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at dette er et øyeblikksbilde.
    Så lenge du fortløpende bruker poengene på reiser som koster mer nå enn tidligere, så har du rett.
    Men du må faktisk reise. Det hjelper ikke å ha booket billige reiser frem i tid, slik situasjonen er i SAS nå.
    Poengene har ingen merverdi på EB-kontoen.
    Den reelle verdien er nok langt lavere enn tidligere, justert for konkursrisikoen.
    Selv om SAS kommer seg igjennom krisen, kan det bli med begrensninger eller kutt i Eurobonus.
     
    Last edited: 17. juni 2022
  4. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,278
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, det er en relativ og virtuell forbedring.
    Relativ siden antall Kiwi-bananer man må kjøpe fortsatt er likt, mens de som kjøper billetter for penger kunne fått langt flere bananer for billettprisen. Eller vent nå litt: bananprisen er også gått opp så man trenger ikke kjøpe like mange bananer for en tur, og da er det vel en reell forbedring? Hmm… høyere blårussmatematikk er ikke så liketil for oss ingeniører :oops:
    Men uansett er det en virtuell forbedring siden bonusturer er omentrent like vanskelig å oppdrive som sommerdager i Trøndelag.
     
  5. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan påvirker dette alle oss som kun drømmer om at vi en vakker dag skal ha spart nok poeng til å få kjøpt en robotklipper i eurobonusshoppen?
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,175
    Likes mottatt:
    869,680
    Bonuspoeng:
    293
    Knegg ....
     
    kiev and Sunnfjordingen like this.
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg må sannsynligvis en tur til Hamburg medio juli. Det er en tur jeg kan få for 20.000 EB-poeng, noe som vel tilsvarer ca 1.500 Trumfkroner + ca 800 kroner i skatter og avgifter, altså ca 2.300 kroner.

    Billigste betalte alternativ med SAS på passende datoer er 3.700 kroner så jeg vil si at poengene har blitt verdt en del mer. Tidligere har jeg aldri vurdert å bruke bonuspoeng intra Europa, det gjør jeg nå.

    Så må det også sies at jeg kan fly med DY på samme datoer for 1.800 kroner.
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,175
    Likes mottatt:
    869,680
    Bonuspoeng:
    293
    2300 kr - 1800 kr = 500 kr .... det blir mange bananer!
    3700 kr - 1800 kr = 1900 kr ... det blir mange flere bananer!
     
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Dere bør gå på kokke kurs for veganere, da får dere mer bonus ;)
     
    milehigh, tobeornot999, kiev and 2 others like this.
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,696
    Bonuspoeng:
    183
    Gå til Jernia, ikke SAS ;)
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,696
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, liker virkelig @Eddie47 sin utregning i bananer.

    Men er det egentlig verdt å tenke på engang om du skal kjøpe DY for 1800 kr fremfor SAS på hhv 3700 eller 2300 kr? Spar EBP til noe lurt isteden....
     
    Shyneno liker dette
  12. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Mokey see, monkey doo :rolleyes:
     
    Wiolenze liker dette

Del denne siden