Skal fly en eller flere ganger til CMB og HEL med Finnair og Qatar i år, og har prøvd å finne ut hvilket bonusprogram som vil være best for meg. INNTJENING OSL-DOH-CMB Retur (Class: T) Finnair: 8574 BA: 2664 Qatar: 2664 OSL-HEL Retur (Class: R) Finnair: 1000 BA: 250 Qatar: 0 Samlet inntjening Finnair: 9574 BA: 2914 Qatar: 2664 PRIS PÅ AWARD-FLIGHT: OSL-TYO (% opptjent fra reiser beskrevet ovenfor) Finnair 90 000 Eco (10,64%) 160 000 Biz (5,98%) BA 26 000 Eco (11,21%) 87 750 Biz (3,32%) Qatar 145 000 Eco (1,84%) 290 000 Biz (0,92%) Virker som det står mellom BA og Finnair, basert på disse tallene. Qatar er nesten ikke verdt tiden å registrere seg for. Har ikke tatt hensyn til skatter og avgifter, eller tilgjengelighet av bonusreiser.
Skatter og avgifter er nok litt "turn-off" hos BA. T/r TYO award-flight i busines med BA eller JAL ligger vel på rundt 5000 i skatter og avgifter. https://rewardflightfinder.com/ kan du søke opp tilgjengelighet hos BA. Derimot, hvis du skal reise litt i Asia, kan du bestille CX for avios og det er en utrolig god deal Veldig lett å bestille via BAEC-kontoen også.
Qatar sitt bonusprogram er verdiløst etter siste runde med devalueringer. For min del er det status som er viktigst i OneWorld, og da er valget enkelt... BA.
Jeg har ~65000 Finnair poeng stående, og har en AA tur (operated av BA), Bookingklasser: SXM-MIA: O MIA-LHR P LHR-OSL. Er det noen sjanse for 0 få benyttet Finnair poengene på denne reisen? MIA - LHR er selvsagt viktigst. Videre, er det noen allright lounge på LHR, terminal 3/5 jeg kan få tilgang til med Finnair silver/ premium economy/cash om jeg ikke får noen oppgradering?