En våt tirsdag i mai?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 10. mai 2022.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Her i storbyen løses byrådets drikkevannsproblemer og vårrengjøringen blir tatt av noen dråper vann som har vasket byen vakker i natt.

Er det noen kloke hoder som kan si noe klokt om hva som har skjedd på denne dagen?

Selv skal jeg konsentrere om kaffe og å våkne nok til å undervise om ikke så lenge.

Nyt dagen og nyt reisen alle sammen.

Calling, Flymunda, Earl and 6 others like this.
  2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Hoi fra kontoret. Kjekt oppe på Ekeberg i går (etter hvert)
    upload_2022-5-10_8-3-31.png

Neste tur blir Widerøe sin DH1 til HOV neste uke. Dessverre blitt FOT-rute igjen, eller så hadde jeg sikkert brukt nok en CT dit (som jeg gjorde i 2020)

Jaja, ha det kjekt :)

3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    Møkkavær!
    11 dager til "O YUL med din glede!"
    06C18324-5DD5-4293-A518-BEBA8E699A32.jpeg

Calling, Flymunda, Earl and 7 others like this.
  4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God føremiddag frå Aust-Finnmark!

For første gong på lenge er det tilnærma vindstille, men til gjengjeld er det grått og regn i lufta. Luftskipsmasta har overlevd nok ein vinter:
    20220510_100313.jpg

Reiseplanlegging held fram. Eg er ute av trening, så det skjer med museskritt :)

Ha ein fin dag, folkens!

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,157
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen!

Fra gullstuen/OSL kan man se at covid senteret fortsatt er under demontering. Er nok en stund til dette området kan brukes til noe fornuftig igjen - for dette har gått sakte.

Byggeplassen er forøvrig helt forlatt på en tirsdags morgen, så prosjektet er nok ikke prioritert heller.

Vel, vel, snart avgang til ARN. Fin dag videre til alle!

20220510_094007.jpg

6. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra regntungt Grenland, etter en måned uten nedbør så takler jeg fint en regnværsdag.

Noen som har noen formening når SAS begynner legge ut billetter for sommerprogrammet 2023(fra 25. Mars og utover) ?

Har akkurat fått kansellert 4xC seter til HND i Juli, ønsker å prøve få endret disse til påsken 2023, men da må vel helst ruteprogrammet være sluppet.

7. Lillegutt

Lillegutt Lonesome traveler

Likes mottatt:
    1,036
    Bonuspoeng:
    93
    COVID senteret er borte for lengst, det du ser er forbredelser til ny innsjekksløsning.
    De jobber med å lage "hull" i gulvet mellom 23:00 - 05:00

Skjermbilde.PNG

Flymunda, Earl, NoLimit and 11 others like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,789
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag!
    Her går det i snørr og host og hark, men i natt fikk jeg iallfall sove ganske godt. Helgens bursdagstur til Berlin er dessverre avbestilt, det samme med middagen på Tulus Letrek på søndag. Jaja. Berlin er vel der neste år også?

Har fått en haug med statuspoeng fra SAS, så nå er EBD oppnådd i år også. Da går det greit uten turen til BER, som skulle vippe meg over grensen.

Have fun!

Calling, Flymunda, Earl and 8 others like this.
  9. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Er det mogleg på solkysten?

10. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Mens vi ventar på dei kloke hovuda:
    - https://www.dagsdato.no/index0.html

travelislife liker dette
  11. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God formiddag. Il pleut...som man sier i Frankrike som er destinasjonen neste uke, forhåpentligvis regner det ikke der på sør-kysten.

Har noen erfaring med å reise med kun førerkort til Frankrike? Har bestilt nytt pass, hadde time for en mnd siden men fortsatt ikke fått det, så har bare klippet og førerkort som id. Burde vel gå bra, men fint om noen vet.

Calling, Kristian, Earl and 4 others like this.
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det er rart .... på søttende skal det bli bra

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du fly dit? Isåfall må du nok bestille deg et nødpass. Skal du kjøre ned dit burde det vel gå bra, med mindre noen hoteller setter seg på bakbeina.

Fra https://www.politiet.no/tjenester/pass-og-id-kort/motta-passet-og-id-kortet/ :

Hvis du ikke får passet og ID-kortet innen 10 arbeidsdager etter at du har mottatt SMS om at det er sendt, må du melde fra til politiet. Se hvordan du melder fra om mistet pass eller nasjonalt ID-kort. Da har du krav på et nytt uten å betale gebyret. Hvis du skal ut å reise og det haster med å få et nytt pass eller ID-kort, kan du få utstedt et midlertidig pass (nødpass).

14. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Skal fly dit ja, men sjekkes det pass? Er vel digital innsjekk osv

15. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag. Mye har skjedd i dag. En lastebil brant på E6/Ring 3 like ved foreldrene mine. Så jeg måtte passe på at alle vinduene hos dem er lukket og at de foreløpig ikke beveger seg ute.

EVA som kansellerer sine flyvninger jevnt og trutt har kansellert min flyvning BKK-TPE i juli. Thai blir redningen min denne gangen. Nå har jeg kun EVA-frie bookinger.

Så fant jeg ut at min status hos SAS er blitt diamant i løpet av dagen i dag selv om jeg i morges manglet ca 8000 statuspoeng. Det står ingenting om hvor disse statuspoengene kommer fra. Det kan ikke være fra Amex fordi jeg pleier å få statuspoeng fra dem i nov og heller ikke DNB siden jeg fremdeles er et lite stykke unna forbruk på 100000 kr. Så jeg håper at jeg ikke våkner opp i morgen tidlig med gull som status. Det vil ha vært en nedtur.

16. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Screenshot from 2022-05-10 16-17-14.png

bombusfervidus liker dette
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,157
    Bonuspoeng:
    183
    Frankrike er innenfor schengen, og det er ikke noen forsterket passkontroll nå.

Men du er likevel avhengig av at flyselskapet aksepterer det. Og forsåvidt hotellet (selv om hotell sjelden er vrange på en slikt, og gjerne ikke spør i det hele tatt).

Mest risky er vel på returen, om automatisk innsjekk av en eller annen grunn ikke virker. Da kan du ha uflaks og møte på krav om pass eller nasjonal ID for å få sjekket inn manuelt.

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekkes det så er det isåfall kontroll av legitimasjon mot navn på billetten i gaten og da er pass og nasjonalt idkort eneste gyldige legitimasjon. Spør deg selv om du er villig til å ikke komme deg på flyet hvis det faktisk skulle skje. Forøvrig er nødpass gratis hvis du må ha det pga forsinket pass.

19. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Genialt! Takk for info. Nå skal jeg slutte å bruke Saga-kortet mitt i en stund. Får heller satse på å bikke 100000 kr. i forbruk når neste opptjeningsperiode starter.

20. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Det er nettopp der du har et poeng, det er nok en risiko jeg ikke er villig til å ta, så vurderer da eventuelt å droppe turen isteden. Nødpass, da må det søkes nytt igjen etterpå, og nå er det for 2 mnd før det kommer igjen.

Står det noe sted at det er gratis med nødpass når man ikke har mottatt pass?

Del denne siden