Hei! Etter mye om og men, og planlegging om reisemål endte vi på Bali. En strøken villa med eget basseng hvor et aldri så lite reisebrev kan komme fra. Reisedatoer er som følger: Utreise 27-29 Juni(28 er optimalt) Hjemreise Må være hjemme før jobb mandag 16 Juli. Så kommer det store spørsmålet om innspill. Vil helst ha first, men tydeligvis er SQ ikke ledig i first på mine datoer for 2 personer(skrik gjerne ut om det har endret seg) Jeg har funnet en rute med OSL-MUC-BKK-DPS hvor de lengste reisene er first og biz med thai 747, og samme veien hjem igjen. Litt kjedelig, men kan ikke klage. Kan nøye med med biz hele veien, men first frister. Er det noen andre spennende ruter som kan anbefales, eller innspill til nivået på 747 first? Min første CT, så selv om det kanskje ikke blir noen SQ eller Lufthansa F så blir jeg nok fornøyd uansett. Bestilling blir i løpet av de neste par dagene, og jeg setter derfor stor pris på alt av innspill!
Book først, spør etterpå! Det viktigste er å sikre deg en rute du er fornøyd med for deretter å finjustere denne fortløpende. I tillegg til SQ/LH/TG/OZ i F skal BR i C være veldig bra (jeg har ingen erfaring med noen av disse så baserer det kun på info fra denne siden).
Er egentlig enig, men tenker å booke villa non refundable samtidig. Så hadde vært greit å se om noen andre har spennende ruter med noe interessant før jeg bestiller! Har du flydd thai 747 biz eller first?
Har du ringt? Hvordan vet du at SQ ikke har tilgjengelig? Kun Tallin vet sikkert om det er ledig eller ikke når gjelder SQ akkurat nå. Jeg ville kanskje prøvd meg på følgende: OSL - LHR - BKK (TG F) - DPS OSL - CPH - SIN (SQ F) - BKK - DPS OSL - FRA - PEK (større sannsynlighet for LH F)- BKK - DPS Siste er ihvertfall tilgjengelig på utresie 27/6! OSL-FRA FRA-PEK (Endre til LH F 14 dager før) Her rekker du fint ut på kjapt tur til muren. OSL-BKK Overnatting, koster maks 200,- på OK hotel i nærheten med gratis flyplasstransport. BKK-DPS, her kan du, om du er frekk nok be om et leg til via SIN med SQ F
Takker for bra svar! Jeg er ikke helt på nivå med å forstå alt det her men prøver. For denne CT er målet å helst ikke ha for mange reisedager og lange mellomlandinger, men noe er jo så klart greit. Prøver å søke opp LHR-BKK og finner ingen ruter på united. Kun LHR-MUC, og tilbake til TG F fra MUC. Er det noen erfaringsmessig prosentandel for å få LH F 2 uker før? Tenker at jeg helst ikke vil til peking i C hvis jeg ender opp med å ikke få F, om de andre rutene er tatt innen den tid. Driver og kriger med å få tak i trumf til de siste 20k poengene jeg trenger for first så jeg kan få bestilt i dag eller i morgen. Biz er jo helt fint det også, men hva vil f.eks thai i F gi som er bedre enn C? Bedre eller samme lounge? Bedre mat og drikke?
Hvis du ikke har nok poeng til F akkurat nå, vile jeg booket C nå, så gjøre om til F når du har nok poeng!
Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for Osl-Cph Sas.Cph-Sin SQ Sin-Dps SQ samme retur.Og bestill alt i Biz,dette fordi SQ i C er bare så veldig bra,så slipper du og stresse med de siste poengene. du kan prøve og booke dette fort som bare det,og eventuelt forandre senere vis du skulle få tak i flere poeng
Takk for gode svar så langt! Er i CT telefonen nå, fått hjemreise i boks med SQ F, men utreise sliter jeg med! Noen som vet om first ruter? 27-28-29 juni mot DPS? Ligger an til BIZ utreise og First hjemreise..
Ikke noe med Thai heller på utreisen? Da ville jeg bare ha booket i C og fulgt med etterhvert om det kan dukke opp noe i F.
Booket singapore C som utreise og F suites hjemreise. Fra CPH-SIN og retur. Har jeg forstått det riktig at det er disse setene jeg får? C: https://www.google.se/search?q=sing...AUICigB&biw=1920&bih=974#imgrc=81p1oLClyNT_iM: F Suites: https://www.google.se/search?rlz=1C.....0.0.0....0.jIljRZXVG3Y#imgrc=Bw6ZSuh3m8rs-M: Eller er det andre "Suites" på 777 ruta? Edit: Har sete 1C og 1D på denne config virket det som på ct telefonen: https://www.seatguru.com/airlines/Singapore_Air/Singapore_Air_Boeing_777-300_ER_V1_new.php Er det da denne på øverste bilde?: https://finalcall.travel/no/singapore-airlines-kraftig-oppgradering-kobenhavn-ruten/