Endelig fredag - i verdens vakreste by

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 08. mars 2019.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Byen er nyvasket og fin ... nå er det bare litt skylling igjen.
    Kaffe og NRK Hordaland på sengen.
    Livet smiler

Ha en fin dag uansett hvilken by dere er i

geddi, jgroneng, Supersergei and 11 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,734
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden!

Endelig fredag! Noen timer på jobb før helgen kommer, med invasjon av horder med fulle skientusiaster. Det blir stas! :rolleyes:

Har fått kaffe og frokost, så nå er jeg ganske fornøyd. Varmen er satt på i bilen, så nå starter dagen.

Helg! (Straks..)

geddi, Earl, jgroneng and 7 others like this.
  3. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Nidaros
    Stusser litt på trådtittel, trodde ikke man drev med feilopplysninger inne på et såpass informert forum.... :D:D:p:p

Idag er det fredag, og hytta venter i helga, blir nydelig å slippe alle stressfaktorer og synke ned i godstolen med en rund cognac foran ovnen.

Ha en stressfri fredag :):):)

jgroneng, Avixlo, drsyk and 6 others like this.
  4. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra skogene utenfor Stockholm!

I dag blir en spennende reisedag, først noen timers jobbing her før SK tar meg hjem til OSL, der venter fruen og bagasjen og så er det ET tilbake til ARN før videre til ADD og SEZ i morgen! :D:D

geddi, Earl, haifinn and 12 others like this.
  5. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra «the mouth of River Whey» (AKA Wheymouth) i Devonshire. Pakking og så frokost før jeg sleper med meg ting og tang bort til møtelokalet. Det blir nok en full «Trad. English breakfast» i dag. Hotell Rex fremstår nokså slitent på tross av nokså iherdig vedlikehold, men betjeningen er gull. Når kelneren spør hva jeg vil ha...og jeg svarer (hva som helst), får jeg inntrykket av et perfekt valg, og akkurat det som skal til for å gjøre dagen hans fullkommen. :D Tog til LHR i ettermiddag, og så fakirfly til CPH i morgen tidlig. Da får jeg tid til å svippe innom den renoverte loungen før WF visper meg over Skagerrak. Ha en fortreffelig fredag!

Earl, jgroneng, EndreD and 6 others like this.
  6. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    Det er fredag i Sunnfjord og. Arvingen er litt kranglete, men ellers er alt som det skal. Poeng inn frå SASMC i går kveld. Woho!

jgroneng, Avixlo, drsyk and 2 others like this.
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Kollektivtransport er komplisert! I alle fall i Bergen når man flytter tilbake til der man vokste opp og flyttet fra i 1973.. 46 år siden!
    Den gangen var det to ruter som gikk til by’n, linje 2 til Engen og linje 3 til byparken.
    I dag var det et virvar av linjer som stoppet på mitt nye busstopp og det hele kompliseres av at en av hovedrutene til sentrum er stengt fordi noen skal legge ned rør for fjernvarme (?). Da er det riktig å velge riktig slik at man slipper å reise rundt halve byen. I dag ble det linje 80 til Strandkaiterminalen .. et godt valg!

I Oslobyen er dette mye enklere trikken, toget og t-banen går der skinne ligger. (... ja bortsett fra da de rotet det til på Jernbanetorget og i Grensen) ..
    Enkelt med t-bane/trikk til jobb og tog til OSL .. og 737 til BGO .. og mor hentet på flyplasse.

Nå er jo alt blitt komplisert, plutselig må jeg reise buss, bl.a. fordi det er busstopp rett utenfor døren og at det blir bompenger for el.biler ..

Sånne kompliserte øvelser er mye mer lystbetont på steder som ORD, IAD, BRU, SFO ....

Earl, RoadKing, jgroneng and 4 others like this.
  8. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Sunnmøre!

Akkurat lagt på telefonen med SAS, da jeg skulle booke noen billetter til CPH, som ikke lar seg booke på hjemmesiden pga overnight stay på retur i OSL.

Da fikk jeg 2 valg, enten betale 375 kr i gebyr per billett, eller bruke det vakre forslaget som kom fra agenten: "Du kan alltids booka 3 biljetter".

De får nemlig ikke lov å droppe gebyr lenger, pga enda en ny regel.
    45.000 poeng for tur retur køben 1 voksen og 1 barn der altså, ellers takk.

Tenker jeg bestiller selv på feil dato, for så å ringe inn og endre til 150 kr per billett i stedet :)

Ha en god helg!

Last edited: 08. mars 2019
    RoadKing, Eddie47, jgroneng and 4 others like this.
  9. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen! Kveldens flytur til østen går i "Youth Business Saver" i følge SAS-appen, nok en gang gikk minimumsbudet gjennom. :D Dagen hvor jeg ikke lengre får bestille ungdomsbillett nærmer seg skummelt mye, og det blir en trist dag. 2400 kroner betalte jeg t/r HKG, og for 35000 poeng ekstra får jeg business (og 11000 poeng i opptjening). Det er en ganske grei deal.

Gleder meg også til å prøve AirAsia "business" (premium flatbed på A330) om litt over en uke. Økonomi med bagasje og setereservasjon kosta 1400, og business 1800 for en fem timer lang nattflyging. Ikke så vanskelig å velge da. :rolleyes:

God helg!

geddi, Earl, McBuljo and 12 others like this.
  10. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God dag frå det austfinnmarkske!

Sørsida av Varangerfjorden er innhylla i noko grått. Varangerhalvøya, derimot, solar seg i...eh...i sola. Likevel er det tosifra på den blå delen av gradestokken.

Ha ein fin dag, folkens!

Det er alltid trivelegare å ta buss, bane eller trikk når utgiftene til slikt går av feriebudsjettet... Lykke til med å få oversikt i heimbyen!

Kundesørvisen blir betre og betre... Ein treng kanskje fleire enn tre einingar væskebalanserande for å roe seg ned etter slikt... Vent no litt, det er vel kanskje ikkje lov lenger? o_O

geddi, Liza, ArthurDent and 7 others like this.
  11. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Mornings fra Oslo. Evakuerer byen med å ta en tur til svigers og Sandefjord i morgen. Bryr meg ikke om ski på tv i det hele tatt, og iallfall ikke når det kommer til kollen. #surmagra

Nå har vel ikke det gått buss ned Ibsens gate siden 90-bussen ble til linje 3 for 6-7 år siden. Så selv når de er ferdig med arbeidet der (som skulle vært ferdig i oktober i fjor..) vil ruten fortsette mot Årstad ;)

Last edited: 08. mars 2019
    geddi, Earl, Kristian and 4 others like this.
  12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Drammen.

Kidz er booka på 5 stjernersen hos muttern og fattern fred- søndag.

Ut. + bedre halvdel booka: SK-Plus OSL-CDG-OSL, weekend trip for overraskelse bursdags presang til fruen, (tenkte altså nada på MR og poeng opptjening selv om flyr i PLUS :rolleyes:)

Hotell er booket via viatrumfer`n og VIP hotellet på Expedia: (kun silver status, men fikk en flaske med et eller annet og rabatt på SPA)(nei trumfen hadde jeg også glemt)

Maison Albar Hotels Le Céline
    5* virket som et bra hotell etter lest pas reviews.

Blir mest kvalitets tid i City of light eller på hotellet? :p

Noen tips for å gjøre aften hyggeligere, dvs. utenom "seng gymnastikk" i Paris, mottas med takk.

Riktig god fredag og god helg, må snøen forsette å dale ned, og snø måke mannskapet forsette med sitt perfekte, vedvarende fravær på stikkveien i boligstrøket, for snøplog har jo jeg, og bryter så fint med min bil slik at alle i nabolaget kan komme seg på jobben, og slippe å klage og spare par kjells ord når traktoren tar en svipp tur innom vår gate og etterlater seg 1/2 meter høy brøyte kan, og gjør jobben så latterlig bra og bilen kan da parkers rett i garasjen uten å dra frem snø skuffa og måke til svetten renner :eek:

RIKTIG GOD HELG!

13. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,625
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra frokostsalen hos Hilton Nordica på Island.

Det er streik blandt de som rydder rommene, så det ble forespurt om jeg kunne sjekke ut så de rekker klargjøring for neste gjest. Samarbeidsvillig som jeg er så gjør jeg jo det, selv om set blir en time extra i loungen på KEF.

Skulle jo egentlig vært på en helt annen tur i dag, hadde MC premium billetter for meg og dattera OSL-CPH-EWR i C. En telefon til SAS og mitt navn ble byttet ut med navnet på ei venninne av datteren, gjett om det ble fornøyde jenter på tur. 400k poeng mindre på Hiltonkontoennble det også, kan jo ikke sende barna på tur uten losji. Hilton Times Square får storfint besøk ila kvelden

For min del blir det hjemreise KEF-LHR-OSL. Tror det er første dag i ny opptjensingsperiode så bare å jobbe seg mot Gold hos BA igjen

God helg folkens

Earl, ArthurDent, Thomas123 and 9 others like this.
  14. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Hei og hå fra gullstua! En MR til HAM står på agendaen. Blir kos med 5 legs på én dag og nærmere 2 i promille når jeg er tilbake sent ikveld:D

15. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,644
    Bonuspoeng:
    183
    Sandefjord er en fin liten småby i Bestfold;)

God fredag fra Nordens Paris! Idag har endelig snufsingen og rennende øyene gitt seg! (Også kalt forkjølelse) og været er perfekt! Skyfri himmel, sol og -5°

Ellers er det 19 dager til min neste flytur som skal ta med meg på min første utenlandsflyvning fra TOS til LGW.

Men dere får ha en riktig god Fredag uansett hvor dere befinner dere! 15520383663673521442951050722796.jpg

Earl, ArthurDent, Kristian and 6 others like this.
  16. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Ratingen min har sunket 0.10 i Uber etter Praha. Har alltid vært klar når sjåfør har kommet og alltid hilst. Derimot kjørte flere av sjåførene som griser og hilste ikke, slapp av lengre vekke. Men har ikke gitt de rating ennå.

Ingenting som tilsier at jeg ikke skulle få lavere enn toppscore. Nei, dette var ikke særlig gøy.

ArthurDent liker dette
  17. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,972
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra OSL. Lunsj i en nesten tom lounge, før ferden går til CPH og så til Warszawa.

Og fått inn 16747 Amex og SAS MC EB poeng siden i går.. Betydelig bedre enn de få poengene en flytur til Warszawa gir...

God helg.

Avixlo, drsyk, Wiolenze and 3 others like this.
  18. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    One down nine to go!

God fredag fra Oslo. Og en god fredag er det. Med dagens etterregistrering av forrige ukes hjemreise med luftwaffe bikket jeg 45k grunnpoeng og er nå opphøyet til Gull for første gang i karrieren. Debut i gullstova estimert om 35 dager.

K

19. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Da forventer jeg selfie med gullkortet klistret i pannen når du debuterer i gullstua!

EndreD, ArthurDent, jgroneng and 3 others like this.
  20. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,972
    Bonuspoeng:
    293
    Kjentfolk også, @jvsandem skal vist ha lunsj også :)

ArthurDent liker dette

Del denne siden