Endelig lørdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av OyvindN, 13. april 2019.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken tid var du der? Vi hadde planer om å passere den 16:00 en fikk beskjed om at det var busy times. Så vi booka fly som gikk senere på kvelden heller :D
     
    mathiasfe liker dette
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra OSL og utland. Lengre kø på Fast Track enn på vanlig security, der var det ingen :) Første gang jeg har vært på OSL med så lite reisende. Er det flyskam som gjør seg gjeldene? ;)

    Første leg til ARN om et par timer ... Flycaps´en er med.

    ADFC17D7-D4C0-45D8-88C4-369AD36D4A57.jpeg
     
    Misterix, Eddie47, Kristian and 2 others like this.
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Var der rundt 14.00 i dag. Ca 15-20 minutter kø på vei ut av Kirgisistan og ca 5 minutter på vei inn i Kasakhstan.

    Smooth tur ellers også. Hadde en Honda mini-van av noe slag med ratt på høyre side og jeg ble sittende foran i passasjersetet, så god plass.

    Tok en marshrutka til Issyk-Ata i går og det var så jævlig trangt at jeg ikke gadd å vurdere det alternativet en gang.

    Ble så sluppet av ved busstasjonen i Almaty, uten lokale penger eller dekning på telefonen, men heldigvis var det ei i taxien som ble hentet av en venn som kjørte meg til hostellet mitt.
     
    Avixlo and flying_all like this.
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Høres jo ganske greit ut det! Hvor mye kom taxi på fra Bishkek til Almaty?

    Blir du lenge her i byen? Vi stikker til Tadjiksitan i morgen tidlig. :)
     
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Betalte 1000 som (122 kr). Leste på nettet at du kan få det ned i 700 som, men gadd ikke å lete så ettersom at bilen var i såpass god stand og jeg fikk sete framme.

    Blir i Almaty til onsdags morgen. Muligens Big Almaty Lake i morgen og så får jeg se hva som skjer de neste dagene. Kanskje det blir en tur til Charyn Canyon.

    God tur videre!
     
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    God aften fra Budapest. Etter en noe fuktig aften i går ble det sen frokost i dag, omeletten på Cafe Vian i 14-tiden smakte som vanlig bra. V75'en satt som et skudd, det samme gjorde V4, og nå er det straks poker på gang utover kvelden og natta.

    Ønsker alle en fantastisk påske.
     
    Avixlo, Stuttfeiten, Eddie47 and 2 others like this.
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Det var jaggu en bra pris! Vi var 3 stk å spiste middag om kvelden, betalte 89kr for 3 hovedretter med drikke... :eek:

    Almaty lake var vi tidligere i dag, dessverre is på vannet så ingen turkisfarge å se. Vakkert der uansett da:

    EC79950A-C0C3-4B7C-A2E5-E50F0B5C1921.jpeg
     
    Henrik, paron, Avixlo and 3 others like this.
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    Kan melde om at V50en min også går som ei klokke. God tur og god påske!
     
    Eddie47 and jgroneng like this.
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Betalte 26 kr for dette og en 7UP i Bishkek for ett par dager siden:
    42B4EEF9-74DC-4CA0-9620-859D1C99B58D.jpeg

    Noe av det beste jeg har spist på lenge. Nudlene var håndlaget og sausen var bare helt fantastisk. Får vann i munnen bare jeg tenker på det.

    Sinnsyke priser for oss nordmenn.
     
    paron, Avixlo, Stuttfeiten and 2 others like this.
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er både dusj og sove muligheter på FRA. Så blir turen hjem langt anbefaler jeg å benytte det. Var forfriskende på veien hjem fra AGP - FRA - OSL sist gang ;)
     
    OyvindN and Stuttfeiten like this.
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Nam! Ser nydelig ut, prisen også!! Ja vi sto bare og gapte når vi fikk regningen! Trodde valutakalkulatoren vår viste feil :D
     
  12. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,194
    Likes mottatt:
    22,510
    Bonuspoeng:
    183
    Stille og rolig dag her på Ona. Her kan man virkelig senke stressnivået til det laveste.
    Vært ute på 3 gåturer i go været, sittet i solen på terrassen å panda øyne har dukket opp i ansiktet :cool:
    På siste turen ble dette bilde tatt.

    Solnedgang.jpg
     
    paron, Eddie47, Travellingalf and 5 others like this.
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk! :D
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,698
    Bonuspoeng:
    293
    Fra Aftenposten:
    Det fattige, lille fjellandet Kirgisistan er det eneste demokratiske lyspunktet blant sovjetistanene. Da Askar Akajev, som hadde sittet i presidentstolen siden 1991, forsøkte å endre grunnloven slik at han kunne gjenvelges for en fjerde periode, fikk folket nok og stormet presidentpalasset og regjeringsbygningen. Omveltningene i 2005 har fått navnet Tulipanrevolusjonen etter mønster fra Rose- revolusjonen i Georgia i 2003 og Oransjerevolu-sjonen i Ukraina i 2004.

    Dessverre viste det seg at etterfølgeren, Kurmanbek Bakijev, var like korrupt som Akajev. I 2010 stormet demonstranter regjeringsbygningen på ny, og også Bakijev ble tvunget i eksil. For å unngå at den neste presidenten skulle bli like ille, innførte kirgiserne nå parlamentarisme.
     
    OyvindN, Kristian, paron and 2 others like this.

Del denne siden