Heisann! Nå som 2019 nærmer seg vil jeg tro at første A350-900 flyvning med SAS også nærmer seg! Jeg har forsøkt å gjøre noen søk og har ikke funnet noen konkret rundt hvilke ruter som eventuelt blir erstattet med A350 eller om det vil opprettes nye ruter. Vil tro ruten(e) vil endres/startes mot slutten av 2019 ettersom det da de mottar sitt første fly. Har noen klart å grave opp noe mer informasjon enn meg? Skulle gjerne sikret meg en billett til første flyvning!
Følger denne her. Tror de kommer til å lansere dette stort når de har sin første flyvning med dette flyet, så det vil nok reklameres ganske godt iallefall den første turen.
Ikke annonsert hvilken rute som får første flight, ei heller når flyet faktisk kommer. Siste informasjon er at et fly leveres i desember 2019. Det kan fort bety at første flight gjennomføres sent i 2019 eller i starten av 2020.
Skal vi ha en tippekonkurranse på hvilken rute den kommer «fast» inn på? Legger en stor knapp på CPH-NRT (Tokyo) og et andre lodd på SFO (San Fransisco).
Godt poeng @paramberg. Vil nok bli reklamert godt, ihvertfall om det blir en ny destinasjon. Ettersom alle (unntatt 1 som vi alle kjenner til) i langdistanseflåten til SAS har gått gjennom større oppgraderinger vil jeg tro at nye destinasjoner står på tapeten. Mulig dette ikke kommer før de får litt flere leveranser i 2020-21, hvem vet...
https://sites.google.com/site/a350xwbproduction/production-list Er vel 10 i måneden som spys ut fra Toulouse så da snakker vi levering en gang i oktober/november 2019. Jeg må innrømme at jeg er mer spent på BA sin første a350 ettersom ryktene sier nye CW-seter
Den kommer neppe til å bli satt inn fast på en rute, den kommer høyst sannsynlig til å bli puttet inn i "A340-slynga" fra CPH. Så, SFO, NRT, PVG og HKG. Første maskin til SAS er MSN (serienummer) 360. 301 er høyeste serienummer de bygger på i Toulouse nå, så det betyr nok at de begynner å bygge SAS sin første maskin til sommeren. Så vil det iløpet av 2020 bli levert tre maskiner til, så i oktober 2020 vil SAS ha 4 stk. A350-900XWB. Hvis SAS bestemmer seg for å beholde A340-maskiner i flåten for å utvide rutetilbudet så bør det vel begynne å bli snakk om nye ruter rundt våren/sommeren til året som kommer nå. Nye ruter blir ofte planlagt et års tid i forveien. Nye ruter jeg tipper på er SEA og ICN. Også har det jo blitt nevnt her før at SAS har søkt om slot på HND for å flytte Tokyo-ruten dit.
+1 Dog kan det bli hardt i konkurransen mot Icelandair. Har flere turer med SK til SEA. Fin tur og fint område