God kveld Norge! Feirar LTG på innflyging til OSL etter ein kanontur til "Statane" med @haakonks og @Tore. Ha ein strålande fin kveld!
Kjapt spørsmål: Er de baltiske statene del av Europa eller Skandinavia, når det gjelder opptjening av EB-poeng? Fant ingen oversikt hos SAS.. Noen som vet?
Godeste god-loungen Gir ikke masse poeng til dem som gjetter hvor det er. Men loungen er fortsatt så bra at det alltid blir langt mindre kjipt å reise vekk fra en av verdens beste storbyer. Alt fra god ala carte mat (ingen burger), til rikelig med dusjer, til betjent bar med ekte champis trekker opp.
Det ser ut til at Baltikum faktisk er Europa, tufta på ein flytur til Vilnius i Lituen i fjor: Det litt kjipe er at alle flygingar til Riga er operert med AirBaltic utan SK-rutenummer, så dit er det ingen poeng å henta (i motsetnad til Tallinn, Vilnius og Palanga).
Så sant, så sant! Selv C klasse-delen er utmerket, og har jo mer space enn F. Sidenote: idag så jeg en voksen, asiatisk mann snike seg rundt hjørnet fra heisen, rett inn i F. Er jo smæck rundt hjørnet (og ingen fysiske sperringer) når man kommer ut heisen vi tok sammen, og han var dekket av oss andre som stod i skranken og sjekket inn på riktig måte. Kanskje hadde han tilgang, og kanskje var han utrolig frekk. Bobler i solnedgang, etter god mat og en liten iskrem til dessert
Okai, det er VNO det er snakk om, så da blir det Europa og poeng. Det var grådig mye poeng du hadde fått da. Hva slags bookingklasse var det? For meg regnet jeg ut 1500 og 1000 level points for de to leggene. (Eller, den kalkulatoren som noen har laget på internett regnet det ut for meg)
Det er sant, men en kamerat som fløy til/fra Riga her seinhøstes fikk ingen poeng med Air Baltic-strekninga (Arlanda—Riga) til tross for sammenhengende billett bestilt hos SAS (Værnes—Arlanda var første strekning). Jeg mener å ha sett rapporter om det samme her inne, men jeg kan jo ha misoppfatta så andre med ferskere og egne erfaringer bør kanskje supplere med kalde fakta
Gatene AB kontra garden lounge på gatene CD. Må altså være lokalkjent(eller reisevant) for å forstå logikken.
Helt enig, F loungen er ikke sååååå mye bedre enn biz loungen. (Men de er betydelig bedre enn andre 1W lounger på T3)