Endelig på bonustur igjen ! BGO-EWR-CPH-BGO

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kvalvaag, 27. juni 2022.

  1. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Etter bortimot 3år uten å få brenne av poeng på noe annet enn SAS Plus BGO-OSL, var det endelig mulighet til å komme seg ut av landet igjen !

    Med stor grad av fleksibilitet fikk en karret seg til BGO - EWR med United i Polaris Business 757-200
    Samt retur EWR-CPH SAS A350 Business før City skulle ta oss siste strekket til BGO :D

    Reise bestilt i mai 2022 og utført i juni 2022
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Hurra! Det blir spennende å lese om.
     
    ArthurDent and Kvalvaag like this.
  3. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Første stop var Bergen Lufthavn Flesland :)

    Det var tydelig at det er endel som eg antar er nyansett i innsjekk, det tok 20min å få skrevet ut boardingkort... :oops:
    Siden eg var klar over problematikken med 2 separate billetter, spurte eg om vedkommende ville se retur billetten ? * Nei det var ikke nødvendig*
    Etter mykje om og men og assistanse fra en mer erfaren kollega, endte det opp med at vi måtte vise returbilettene o_O
    Etter det var alt ok ! Ble også informert om at vi hadde lounge tilgang og hvor denne var plassert :)
    Hadde på forhånd undersøkt på nett om Bergen Lounge slapp inn United business passasjerer på nettsiden... Ingenting nevnt der når eg sjekket men har sett siden at denne er oppdatert og det er tilgang for reisende med United :)

    IMG_1017.JPG

    God plass og lite folk er ganske beskrivende for loungen, det kom litt flere etterhvert og ut i fra språket, ser eg for meg at 70% av klientellet skulle med United til EWR:rolleyes:

    IMG_1019.JPG

    Sitter en seg strategisk til får en ganske bra utsikt over rullebanen, utifra egne betraktninger iløpet av de 2t vi satt der er det Widerøe som har flest flygninger til/fra Flesland, dette har eg ikkje faktasjekket ! :p

    IMG_1018.JPG

    Utvalget av mat og drikke er jevnt bra :D
    Prøvde litt av alt, men middagsmat er det ikkje her...
    Når vi var innom var det eit lett utvalg med følgende :

    - Wraps
    - Dagens suppe
    - Salater
    - Baguetter med tilbehør
    - Chips og diverse snacks
    - Vin
    - Øl
    - Kaffi/Te
    - Liksom champagne ( Musserende vin )

    Synst alt holdt god kvalitet :)

    Det er også mulig å betale seg inn, skal en tilbringe eit par tre timer på Flesland ser eg for meg det er verdt det, eventuelt må en innta ca 3øl så er prisen dekket:rolleyes:
     
    SAJblue, ChrisTW, Kristian and 23 others like this.
  4. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Eg må på forhånd beklage for mangelen på bilder av setet...
    Rett og slett urutinert etter bokstavelg talt årevis uten å få servert champagne på flyet :rolleyes:

    Prioritert ombordstigning virker som det pleier på Flesland... Relativt dårlig, men en rakk no å komme seg ombord før slusene åpnet for alleo_O

    IMG_1023.JPG

    Før avgang ble det en aldri så liten velkomst Champagne :D
    Denne ble servert av en usedvanlig sprek flyvert som ålte seg mellom galley og midtgang samtidig som resten av flyet boardet :cool:

    Etterfulgt av litt mer champagne akkompagnert av en skål som det var nøtter i før bilde ble tatt, disse var også varme :p

    Det ble ikkje levert ut menyer, så valgene blir levert muntlig, då blir det litt tungvint og orientere seg på drikkefronten vertfall, men eg har ikkje inntrykk av at det er det mest eksklusive som blir servert:eek:
    Wifi kunne en kjøpe for 38$ om eg husker rett...

    IMG_1024.JPG
    Klarer ikkje å snu dette middagsbildet ? Noen som har tips...

    Hovedrett besto av en usedvanlig mør biff, den regelrett smeltet på tungen og er noe av det beste eg har fått servert på eit fly noen gang:cool:
    Legg også merke til salt og pepperbøsse, istedetfor de sedvanlige papirposene :p
    Den grillede blomkålen på siden derimot var ikkje en spesiell slager, bar preg av å ha stått på kjøl litt for lenge:oops:

    IMG_1025.JPG

    Som seg hør og bør må en ha litt dessert !, Sjokolade is og champange killer combo


    Film og serie utvalget til United er upåklagelig, det er greit det er mykje gammalt, men de fleste er av det som eg anser som klassikere som fint klarer å bli sett engang til :rolleyes:
    Servicen igjennom heile flighten var upåklagelig, crewet gikk igjennom kabinen i business nesten heile tiden, delte ut drikke og snacks med velvilje, ingenting var eit problem :)

    IMG_1026.JPG
    Så kom flyturen sin desiderte lavpunkt... "Frokost"
    Frukt ok, cola ok, hamburger uspiselig :confused:
    For de av dykk som har lest øvrige reisebrev eg har skrevet, var uheldig med nokre blåskjell servert av SQ engang, denne gang hadde eg vet til å stoppe å spise før det var forseint:rolleyes: Var litt rusjen en timestid, men det kom seg når en fikk litt "frisk" luft i terminalen, heldigvis uten bruk av posemetoden denne gang;)
    Fruen var noe smartere og spiste ingenting av hamburgeren, meinte ho kjente det på lukten og det kan stemme godt :p

    Setet :
    Utdatert, men for all del komfortabelt og sitte i, greie innstillingsmuligheter og United er spandable på putefronten, gele pute for rygg og god hodepute for soving, samt eit skikkelig teppe :)
    Setet er heilt greit å sove litt i, men for mine 184cm er fotbrønnen litt for kort og smal, setet er også relativt smalt, eg for min del sover mye mer komfortabelt i SAS sine business seter i A350.

    Som straff av for lite setebilder, legger eg ut meg sjølve der eg har sjekka ut:rolleyes:

    IMG_1021.JPG

    Om en ønsker mer fornuftig seteinfo, så brukte eg Youtube og søkte på United sin 757-200, der er det mykje folk som er flinkere enn meg til å presentere setene ;)
     
    Ombo, SAJblue, ChrisTW and 36 others like this.
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for at vi får være med :)
     
    Last edited: 27. juni 2022
    ArthurDent and Kvalvaag like this.
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for at du deler opplevelsen fra den nye direkteruten til United :)
     
    ArthurDent and Kvalvaag like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Godt å se at det er mulig å få bonusbilletter med United fra verdens vakreste by …!
    Takk at vi fikk et innblikk!
     
    ArthurDent and Kvalvaag like this.
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for turen! Er det 2-2 config dei køyrer i biz?
     
    ArthurDent and Kvalvaag like this.
  9. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Ja 2-2 :) Heilt kurrant om en reiser ilag med noen, klyve over fruen på vei til midtgang er heilt greit ;)
    Ikkje optimalt om en reiser aleine, då må en berekne litt nærkontakt med sidemanneno_O
     
    Jorgen44 liker dette
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    ArthurDent liker dette
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Var de innom Polaris-loungen på EWR?
     
    ArthurDent liker dette
  12. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Fortsettelse følger, men nei vi tenkte det skulle ta litt tid å sjekke seg inn samt komme seg igjennom sikkerhetskontrollen o_O
    Var innom SAS sin men flyktet raskt til Lufthansa sin, hjå SAS var det stortsett ståplasser igjen når vi kom :rolleyes:
    Neste gang blir det definitivt polaris på andre terminalen :cool:
     
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Gjekk ikkje BGO-flyet frå rett terminal? Sikkert alle dei tysste bonusnissane frå Norge som har øydelagt for det. Polaris på SFO var konge. Der låg den kanskje 20-30 meter etter sikkerheitskontrollen og berre ca 100-150 meter frå gate. Super servering, men burgeren vart ufrivillig "low carb".
     
    ArthurDent liker dette
  14. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Vi flaug med SAS heim att, United sin BGO flygning går fra rett terminal med tanke på Polaris :)
    SAS og de fleste øvrige star alliance går fra en annen ser det ut som ;)
     
    ArthurDent liker dette
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Fanden, det gjorde de ja. Eg las jo det før eg spurde
     
    ArthurDent and Kvalvaag like this.
  16. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Deretter gjekk turen videre med Airtrain, amtrak og PATH før en omsider kom til hotellet.
    For de med mykje bagasje foreslår eg å bruke annet framkomstmiddel...
    Airtrain og PATH er kurrant for frakt av bagasje, men med togturen midt i ble det bare vas, en må også ha 2 ulike billetter :eek: En til Airtrain og amtrak, også en egen til PATH, fikk også gleden av å vente på kvar enkelt stasjon:rolleyes:
    Neste gang blir det Uber eller Blackline o_O

    IMG_1044.JPG
    Bodde på Hyatt Regency on the hudosn jersey city, booket via @milehigh
    Ingen oppgradering grunna stappet hotell, men fikk gleden av tidlig innsjekk, sein utsjekk, gratis frokost og det kan se ut som om en fikk eit velplassert rom:)
    1 Stop med PATH så er en på WTC stasjonen, der det er overgang til alt av undergrunn på sjølve Manhatten og gangavstand til ganske mykje :rolleyes:

    Stille og rolig i nærområdet, endel mer avslappet enn Manhatten følte eg, greit å ha en plass å "puste" etter ha å jaget rundt på Manhatten ein heil dag:p

    IMG_1045.JPG
    Utsikt fra rommet om en vridde litt på hodet:D
     
  17. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Fikk sett en hel del på dagene vi tilbragte i NY, bildetaking blir det til tider dårlig med, er meir glad i la inntrykkene synke inn, men legger ved litt :)

    IMG_1027.JPG
    Båttur til Frihetsgudinnen og Ellis Island hører med for oss som ikkje har vore i NY før, heilt kurrant tur og defintivt verdt å få med seg :p

    IMG_1037.JPG

    Var ikkje innom museet, men hadde en ypperlig spasertur rundt på øyen og fikk sett frihetsgudinnen fra alle vinkler :rolleyes:


    IMG_1038.JPG
    Ellis Island hører også med, det har her blitt en veldig flott utstilling, men god info flyt i alle rom, så her kan en bruke mange timer om en ønsker eit dypdykk i immigrasjonshistorien til USA, det er også mulighet for en "hardhat tour" men denne var vi ikke på, da får en eventuelt sett bygningene som ikke er restaurerte.

    IMG_1043.JPG
    En runde i Empire State building hører med o_O
    Ypperlig utsikt fra toppen;)
    Personlig likte eg best Edge Observation deck, var også innom "Top of the rock"
    Men hoppet over One world observatory da det der var for lang ventetid til at vi gadd ta turen, vi hadde tross alt 3 utkikkspunkt fra før :rolleyes:

    IMG_1042.JPG IMG_1041.JPG

    IMG_1040.JPG

    Vi var også innom Central Park og ellers litt rundt i bydelene, men vi gjekk mykje på lykke og fromme, så kor vi egentlig har vore er eg meir usikker på o_O

    Ellers var eg overrasket over prisnivået på attraksjonene, Empire State Building minnast eg tok 81$ pr stk for å komme til toppen...

    Vi kjøpte oss før avreise eit NewYork Flexpass med 6attraksjoner og slapp vesentlig billigere unna enn om vi skulle betalt full pris for alt vi var innom

    Junkfood og undergrunnsbane var hyggelige priser på ;)
    En fant jo og annen mat med hyggelige priser, men totaltsett synst eg det var vesentlig dyrere enn sist eg var i USA ( 2016 ) Men litt prisstigning må en vel rekne med iløpet av 6år:rolleyes:

    Var også innom Harry Potter and the cursed child på Broadway, anbefales for den jevne entusiast av det universet :cool:

    Trivelig by med masse og finne på og se ! Vi kommer defintivt tilbake engang :p
     

    Attached Files:

  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    For ikke å snakke om kronekursen... Ser uansett ut som at dere har hatt en fin-fin tur!
     
    Kvalvaag and Sunnfjordingen like this.
  19. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde samme tog-runde som deg fra EWR til samme hotell. Det var veldig pes og slitsom med junior på slep. Ble uber tilbake for å si det slik :)
     
  20. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Ja, utrolig kor mykje meir behagelig det var og komme seg til med en Suburban med AC og bagasjerom :D
     

Del denne siden