Endre Flex-billett hos Norwegian

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av THP1, 21. des 2015.

  1. THP1

    THP1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    Fikk akkurat bekreftet av Norwegian at man ikke betaler for endring eller prisforskjell om man endrer en Flex-billett på tid og dato, så lenge reisemålet er det samme og man ikke bytter fra direktefly til videreforbindelse.

    Jeg ser jeg kan få Flex-priser til London ned i NOK 999. Kan jeg bare bestille denne og endre den til dagen jeg egentlig skal reise (da er prisen over NOK 2000 for Flex-billett)? Det virker for godt til å være sant, selv om Norwegian nettopp bekreftet dette.

    I denne forbindelse hadde det vært kjekt med en Flex-kalender, ikke lavpriskalender. Finnes dette for Norwegian? Det går ikke på deres hjemmesider og heller ikke Momondo.

    Setter pris på tilbakemeldinger!
     
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kjøpte et knippe flexbilletter OSL-CPH for en god del måneder siden, men må alltid betale eventuell prisdifferanse når jeg endrer disse. Kan ikke helt se at endringsprosedyren på Norwegians sider gjør noe annet mulig, uansett hva de sier selv. Men mulig man kan slippe prisdifferanse hvis man endrer billetten ved å ringe.
     
  3. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hørt at du slipper å betale noe hvis du ringer inn når du vil endre, men har aldri testet dette selv.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Flex billettene er det samme som SAS sine full flex billetter og kan endres eller refunderes uten gebyr eller prisendring på samme strekning.
     
  5. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal bestille en t/r billett OSL-BOO i sommer for min gamle far.. Flex-billett til 999,- er tilgjengelig samme dag han reiser, men ikke på den avgangen han ønsker seg. Siden jeg bestiller på en profil som er opprettet i hans navn (men det er jeg som legger ut) er det da han som må ringe og endre billetten (hvis vi vil utnytte systemet her og sparte 550kr)? Eller kan jeg ringe evt endre via profil? Noen som har ferske erfaringer på dette?
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke hatt store behov for å endre flyvninger tidligere, men tenkte å bestille et par fleksible billetter nå akkurat av den grunn. Er det virkelig som nevnt tidligere her mulig å endre disse billettene helt uten å betale mellomlegget? På Norwegian sin side står følgende, men jeg vil eventuelt bare endre tidspunkt:
    I tillegg står dette om å endre per tlf:
     
    Last edited: 12. juli 2016
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, så lenge det er seter ledig på den samme strekningen du har booket og ønsker å bytte til, så er det ikke noe problem. Da har jeg aldri opplevd å måtte betale noe mellomlegg, selv ikke ved ombooking kort tid før avgang. Dersom du derimot ønsker å bytte til en flight med viapunkt, så må du betale mellomlegget. Dette er egentlig sjelden aktuelt, med mindre, naturligvis, du flyr mellom destinasjoner med få avganger. Nå skal det riktignok tas forbehold om at jeg kun flyr rødnese ca. 10-15 ganger i året, men når jeg gjør det, så er det som oftest nettopp pga fleksibilitet.

    Egentlig vil jeg si at Norwegians flex-billetter fullstendig knuser SAS sitt opplegg, desto mer etter den siste, tja, enhancement av Plus på ruter utenfor Norden hos SAS. Med det mellomlegget man ender opp med å betale for Plus-billetter i andre klasser enn type Z, så ender man uansett opp med å betale like mye for å endre en Plus-billett som man hadde gjort for å kjøpe den på det tidspunktet man endrer, mens Norwegians fullfleks - foruten å koste tredjedelen av hva som før pleide å være fullfleks hos SAS - enkelt lar seg endre til tilsvarende flight mellom tilsvarende destinasjoner. Den inkluderer også fast track, bagasje, etc., så man begynner å nærme seg et scenario hvor det rent faktisk lønner seg godt å betale noen hundrelapper for loungetilgang (dersom man behøver det), desto mer ettersom det knappest nok finnes en kjøpelounge i Europa som står tilbake fra SAS sitt minimalistiske opplegg.
     
    TOS and Kjakan like this.
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Norwegians flex-billetter er fine, men man vil også ende opp med å betale et mellomlegg her. (Den nesten ubrukelige) kundeservicen fortalte meg at det som skjer når man endrer en flexbillett er at man kansellerer den første og kjøper en ny billett. Du kan altså enten få tilbake penger, ikke få noen ting eller måtte betale mellomlegget.
     
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har som sagt aldri måttet betale noe mellomlegg, men jeg antar det altså skyldes at prisene ikke har endret seg mellom bestilling og ombooking. Nå har jeg riktignok kun gjort dette mellom de nordiske hovedstedene, og her er prisen på fullfleks nokså stabil, uavhengig av bookingtidspunkt. Det gjorde jo heller ikke SAS' fullfleks mellom de nordiske hovedstedene, som lå stabilt på tre og et halvt tusen kr.
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg har endret Norwegian billetter har jeg ikke betalt mellomlegg selv om prisen har endret seg.

    Riktignok noen måneder siden sist, så praksis kan ha endret seg.

    For dem som kan legge to og to sammen åpner(/t) Norwegians modell for visse muligheter.
     
  11. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har måttet betale mellomlegg ved endring av Norwegian Full Flex (hver gang). Nå var billettene booket gjennom reisebyrå (Berg-Hansen), så vet ikke om det hadde noe å si
     
  12. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser av mailhistorikken at jeg én gang har endt opp med å betale mellomlegg: 29 kr for en fullfleksbillett til København som ble ombooket ca. 7 måneder etter at den ble bestilt.

    Det som derimot irriterer meg igjen nå, er at det jojo-selskapet lovet 20 % ekstra cashpoints og hva ikke på fullfleksbilletter betalt med Norwegian-kortet i fjor sommer, men man burde jo ha gjettet seg til at jeg aldri kom til å se snurten av disse.
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått 20% på alle min Flex billetter, eller retter sakt litt mindre siden 1% kommer via kredittkortet og de siste 19% ikke gis på skatter avgifter. Hvilke ruter du har flydd?
     
  14. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    1 x OSL-CPH og 2 x ARN-CPH, i juni i fjor. Alle tre fullfleks, med løfte om 20 % ekstra cashpoints hvis betalt med rødt visakort. Cashpointsutbyttet er noen skarve tikroner pr. stk. Samme det, tror ikke jeg orker å ta runden med Norwegians kundeservice igjen, spesielt ikke etter at jeg nylig måtte ta en lang runde for å få tilbake halvannet tusen cashpoints for en kansellert fleksbillett OSL-HEL.
     
  15. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Er Visakortet koblet til Reward-kontoen din og er det betalt til Norwegian og ikke til reisebyrå? Jeg har hatt null problemer med å få full uttelling på flex-billetter (dvs. på nettopris)
     
  16. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, alt var (og er) som det skulle være, og jeg fikk de 20 % jeg skulle på en tur BLL-OSL, men altså ikke på de tre andre. Så jeg vet ikke hva som ikke fungerte.
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fire forskjellige flex-bookinger hos Norwegian nå, og det i følge nettsiden koster det ikke en krone å endre noen av disse avgangene til tross for at enkelte er dobbelt så dyre. Her må det jo være muligheter..
     
  18. WillOKC

    WillOKC Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan har dette gått?

    Må være fleksibel i sommer, så har sett meg en mulighet til å betale en fullflex billett for 2140 kroner. Så kan jeg evt avbestille denne, for å booke en lowfare billett om det er billigere uken / dagen før?
     
  19. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp
     
  20. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,206
    Likes mottatt:
    5,296
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har gjort dette på flere biletter. Handler flex-biletter på tilbud og flytter dem langt frem, deretter tilbake til ønsket avgang når jeg vet når jeg skal dra. Fløy veldig billig til OSL-BGO i vinterferien på den måten.

    K
     

Del denne siden