Endre flight innen Norden på en EB-booking til USA

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 06. jan 2025 kl 14:25.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,971
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en ren EB-booking med SAS OSL-ARN-EWR-CPH-OSL der jeg ønsker å endre flight til en tidligere avgang CPH-OSL. Iflg. linken under kan det tolkes som at endringen koster 750,- eller 250,-

Jeg tenker at flighten er innen Europa og dermed 250,- i endring, mens agenten jeg snakket med mente det koster 750,- fordi det er en del av en reise til USA.

Hva er rett?

https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/poengtabell/
    • Gebyret for kansellering/endring av innenlandske og europeiske flygninger er på EUR 25/SEK 250/NOK 250/DKK 175/USD 25/CAD 32.

• Gebyret for kansellering/endring av flygninger til/fra Asia og Nord-Amerika er på EUR 75/SEK 750/NOK 750/DKK 525/USD 75/CAD 96.

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,743
    Bonuspoeng:
    183
    Praksis virker å være at SAS differensierer på long haul vs short haul-bookinger. Tidligere var det spesifisert redusert gebyr for endring av short haul-feed, men denne teksten er nå forbedret bort.

3. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,053
    Bonuspoeng:
    93
    Agenten har nok rett, dessverre. Rent teknisk er gebyret bakt inn i "fare rules" for den gjennomgående billetten du har kjøpt, dvs ett sett med regler for hele billetten OSL-ARN-EWR, også et sett til for EWR-CPH-OSL (som sannsynligvis er nøyaktig samme regler).

SAS har vel aldri vært kjent for nøyaktig og presis kommunikasjon.

4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,971
    Bonuspoeng:
    293
    Dessverre.. Og i denne sammenheng er min påstand at den ikke bare er unøyaktig eller upresis, men direkte feil. Hadde det enda stått "bookinger" og ikke "flyvninger".

NoLimit liker dette
  5. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    484
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde en tilsvarende rute jeg ville endre fra første feeder-flight kl 6 til formiddagsflyet kl 10. Billetten var kjøpt på 30%-kampanjen i høst. Agenten måtte høre med backoffice, men kunne meddele at ikke bare var det 750 NOK i gebyr, men poengtrekket ville bli regnet ut på nytt også (altså miste rabatten). Så da utgikk det for meg :rolleyes:

PS: Jeg er på ingen måte diamant, og reiste på biz bonusbillett. Dagen før avreise hjem så fikk jeg likevel opp muligheten for å endre feeder-flightene mine i SAS-appen. Pga forsinkelser/rerouting så var det ikke aktuelt å gå gjennom hele prosessen, men det kan jo kanskje være en glipp i appen som kan være verdt å sjekke ut før avreise hjemmefra.

Last edited: 06. jan 2025 kl 15:20
  6. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,421
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjøres alltid. Har man booket en bonusbillett på en kampanje vil den alltid bli repriset til full poengpris dersom man rører bookingen.

7. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,128
    Bonuspoeng:
    293
    Med den måten å regne på, vil det jo si at skal du endre både OSL-ARN og ARN-EWR så vil jo SAS ta seg betalt 250,- + 750,- for de to endringene.

Rscott and Krjemb like this.
  8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,971
    Bonuspoeng:
    293
    Men jeg skal jo bare endre CPH-OSL ;)

9. tafta

tafta Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Ahh, kjedelegt dette då. Er litt i samme posisjon, har CT biz BGO-CPH-EWR med formiddagsflyet kl. 10, men vil endre til 06 pga kun 1time layover i CPH... Er Diamant så får sjekke Diamanttelefonen i det minste. Er vel i SAS sin interesse at vi rekk flyet i CPH :)

btm liker dette
  10. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Kan man legge til "feeder" flight på rene sas-bookinger?
    eks: CPH-ORD; eneste tilslutningen jeg får er ALF-OSL ettermiddag, også grytidlig dagen etter til CPH. Det finnes masse ledig ALF-OSL-CPH, med overnatting der istedenfor å måtte grytidlig hjem fra byen... og grytidlig opp i Oslo :)
    De har også samme bookingklasse, men kommer ikke opp når jeg søker.

11. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    956
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har hatt mellomlanding i CPH på 45 min og det gikk helt fint . Nå er vi riktignok ganske spreke og småløp gjennom flyplassen og gjennom passkontroll; men boarding hadde nettopp startet da vi kom frem til USA-flyet. Så det skal være mulig

Del denne siden