Endre navn på eurobonusbilett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Xflipper, 13. jan 2016.

1. Fersk1

Fersk1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har en bestilling med poeng som utløper før reise. Gjennomgående SAS billetter (altså SAS på alle legs). Vi er litt usikker på om begge to kommer seg avgårde. Er det mulig med navneendring selv om poengene er utløpt på navneendringstidspunktet? Ikke benyttet CT.

2. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,348
    Bonuspoeng:
    183
    Går ikke. Learned the hard way.

3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Søk eventuelt om refusjon rett før poengutløp på den som da ikke reiser.

Så kan disse brukes til å rebooke om setene kommer tilbake, eller at en finner en alternativ reiserute, for personen dere tenkte å bytte navn til.

Personlig ville jeg gjort dette asap, for større sjangse til finne ledige billetter.

4. Fersk1

Fersk1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Poengene utløper om ikke lenge. Reisen er neste år. Før poengene utløper kan jeg vel endre navn så mye jeg vil uten å måtte få refundert og booke på nytt (?). Synd at man ikke kan endre navn etter poengutløp. Visste det var slik med Star alliance/CT siden man der må booke på nytt for å endre navn, men hadde et håp om at navneendring kunne gå på rene SAS-billetter.

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293

Hvis poengene går ut nå snart må dere bestemme dere for hvem som reiser før de går ut.

Fersk1 liker dette
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,530
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke mulig å bytte navn på bonusbilletter. Dette gjelder enten poengene er gått ut eller ikke!
    Bookingen må splittes og den som ikke skal reise må avbestilles før utløp for å få poengene tilbake. Da kan det bestilles nye billetter i nytt navn dersom de tilbakeføres som tilgjengelige bonusbilletter

RoadKing liker dette
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,530
    Bonuspoeng:
    293
  8. Fersk1

Fersk1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Vet dere om det samme gjelder med passopplysninger? Hvis man får nytt pass i mellomtiden må man jo oppdatere passnunmer og utløpsdato. Videre må også overnattingssted oppgis i et annet bilde. Men det er vel ikke nødvendig å oppgi dette før poengene utløper?

9. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg endret navn på ren SAS reise nylig. Da trakk agenten ikke poengene på nytt. Nektet faktisk å trekke poengene på nytt, noe som var litt irriterende siden den nye reisende var et barn og ikke voksen. Det kostet 600. Om agenten gjorde feil vet jeg ikke. Nå endte vi uansett med å senere endre avreisetidspunkt og fikk dermed både 20 % kampanjen og barnepris.

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis man skal for eksempel skal til USA trenger man ikke å legge inn APIS før like før avreise, så det trenger ikke å gjøres to ganger. Samme gjelder hotell.

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,721
    Bonuspoeng:
    293
    Passopplysninger kan endres fritt helt fram til avreise.

12. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,584
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med sistnevnte, tror ikke det trekkes poeng på nytt igjen ved navneendring på rene SAS-flights. Byttet navn på personer til LAX i nov 23 og sjekket nå - ingen nye poeng trekk

13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
  14. Fersk1

Fersk1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Men gjelder dette selv om poengene er utløpt også? Jeg lurer bare på om det ligger en begrensing på alle former for endring av billett dersom poengene er utløpt.

15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Normalt er utgåtte poeng kun en hindring for endringer som innebærer at poeng tilbakeføres og trekkes på nytt.

Del denne siden