Jeg har fått mail og SMS fra Air new Zealand i dag. Er det noen muligheter jeg kan endre på den siste leggen jeg skal ta til AKL? --- Kia ora Bjoern, As you may be aware, Air New Zealand has made a series of schedule changes and a small number of cancellations following notification from Rolls-Royce of previously unscheduled maintenance requirements for the Trent 1000 engines on our Boeing 787-9 Dreamliner fleet. In addition to retiming or consolidating some services, we have also leased two aircraft on a short-term basis from a European company Hi Fly to fly some of our trans-Tasman services. To avoid cancellation, your flight will be operated by one of these aircraft. You will notice a difference in the products and service style on board, along with limited inflight entertainment. This aircraft won’t have the familiar koru on the tail, and will also be operated by Hi Fly crew and pilots as our people are not trained to operate the A340 aircraft. Hi Fly is well regarded in the airline industry, and we are doing our best to ensure you will feel at home during your journey, including having Air New Zealand crew assisting the Hi Fly team on board. Due to the different cabin configurations, there’s a chance you may be required to travel in a different class and we’ll contact you if this is the case. For information on the aircraft change and difference in products, please see our Travel Alert page here - https://www.airnewzealand.co.nz/travel-alerts?eventid=n3BmxDuEv2ZSZsjKRMa0. If you have further travel planned over this period and haven’t already done so, we recommend signing up to our Travel Alerts service on the Air New Zealand website. I’d like to take this opportunity to thank you for your understanding as we work through these unexpected challenges. Ngā mihi, Anita Hawthorne General Manager Customer Experience
Jeg hadde ringt og forsøkt å komme meg på et annet fly i alle fall.. Om du blir værende i business class så får du et av setene under..
Oi, der var jeg litt rask. Det første bildet er ikke businessclass, men First.. Business ser slik ut:
Jeg hadde forsøkt NZ først, men med en klar idé om hva jeg ville bedt om. Med mindre det ikke er ledig award en nærliggende dag vel og merke.
2 timer senere er det noe man kan booke... er på hotline til UK service line... det er skremmende bilder du he posta Jeg må ringe SAS sier hun... og det er ikke sikkert at jeg kan bytte fly :/
Skulle jeg ikke kunne ombooke flyet, hvilke rettigheter har jeg ved downgrade? Må dem gi kompensasjon? Kan dessverre ikke flytte dato, fordi alt er betalt og bestillt :/
Turen går fra SYD til AKL. Jeg har snakket med SAS og det er ikke noen ledige seter på andre fly denne dagen som kan bestilles som bonusbillett. Nå har flyet (A340-300) et mindre antall BIZ seter. Setereservasjon er ikke tilgjengelig for flyet. Det må bare bli crap. Jeg er kjempesinte at avsluttning av min første BIZ-tur blir i gamle, dårlige fly, uten å være sikker på hvilken plass jeg sitter, om jeg overhodet sitter i BIZ, matopplevelsen i Air NZ som mange skryter av går til helvete... Fantastisk...
Det er synd, men dessverre sånt som skjer. Selskapet har varslet deg og gjort alt riktig. Får håpe biz ikke var full i utgangspunktet og at du får plassbi biz selv. Ikke så bra som Air NZ, men du kommer fram. Håper resten av turen går som planlagt da
Da er det jo ikke akkurat verdens undergang. En flyvning på drøyt 3 timer overlever man uansett hvilket sete det er. Alternativet er jo at man ikke kommer seg fra SYD til AKL i det hele tatt. Flere av A340ene til Hi Fly har hel kurante seter i business og det er uansett mye bedre enn hva man får på en 3-timers flyvning intra-Europa. Ta det med et smil og vær glad for at du får prøvd ut et nytt flyselskap
Jeg planla nøyaktig hvem jeg skal fly med og hvordan... så det er stor skuffelse. Kanskje flyet tar seg en tur over Krim-halvøya før jeg må dra og jeg får noe bedre... *evilgrin* Air NZ har et konge produkt og det jeg har lest om HiFly kommer ikke i nærheten av det som det ser ut (også kulinarisk som jeg gledet meg til) og det er synd at det må være slikt. Btw. Helt kurant er ikke optimal/god nok og det finnes ikke i ordboken min. Lurer på om Lufthansa hadde gjort en sånn stunt... det hadde blitt helvete
Har dessverre ikke andre muligheter. Reisen er planlagt og blir bra likevel. Vet noen når man få vite hvor man sitter? Er det ved sjekk inn i Oslo eller først før man skal gå på flyet i SYD? Har ikke brukt en A340-300 før... blir vel en Video Trip Report av HiFly nå - håper på vindusete... Ser at de har en First på 9H-FOX som brukes på denne strekningen. Kanskje de plasserer noen (les: meg^^) der.
Jeg fikk samme epost og bytte til a340 SYD-AKL. Endte opp med setene fra første bilde i Ares post. Gammel Emirates First. Matserveringen var dårlig, men vil si at setet var bedre enn setene i biz hos Air NZ.