Våre svense
Også spent på hvordan dette skal løses i praksis.
Tror dette kan bli en interessant tråd fremover..
Sjekket med kundeservice hva de kan fikse?
På businessclass.com så er det også noen som er rammet av kanselleringer/endringer fra LOT -
tråd
For en løste det seg med at han ble fikk ny billett med LOT og SAS.
Så det finnes noe handlingsrom til å gjøre endringer på eksisterende *A billett, men det er kanskje begrenset hvor lenge SAS har mulighet til å booke *A awards fremover..
SQ burde jo være mulig da de fortsatt har en avtale med SAS, indahla fikk jo award billetter med SQ etter å ha klage via pressesjefen, riktignok før 1. September..
Om det ikke finnes tilgjenglighet i *A så mener jeg en mulig løsning kunne vært at SAS booket en separat PNR med ST i ditt tilfelle til DEL eller BKK om det finnes tilgjengelige awards - ulempe her er jo såklart at du får 2 bookinger med alt det negative det innebærer.
Til syvende og sist har man EU261 på sin side.
Får man dokumentert avslag fra Operating Carrier og SAS, samt har litt økonomisk frihet så kan man jo alltid booke turen på nytt og kreve den tilbakebetalt i ettertid..
I transportklagenemda sak 2023-03582 ble SAS dømt til å betale nye billetter selv om ingen av legsene var med SAS
Bonsuspørsmål: Når OC kansellerer legs, så blir man jo ofte ombooket til nye flyvninger hos OC, i mange tilfeller som i milehigh sitt tilfelle, så er det ikke alltid disse er i synk med resten av reisen.
Hva er årsaken til at OC ikke kan ombooke en gang til, til tidspunkt som passer?
Man blir jo da henvist til ticketing carrier, altså SAS.
Burde ikke SAS her som ticketings carrier(og "reisebyrå") gjøre mer for å legge press på OC til å rebooke til en reise som passer inn?
Vis alt...