Hei bonusfolk. Jeg har et spørsmål som jeg tror jeg vet svaret på, men som det hadde vært greit å fått bekreftet fra noen som kan reglene godt. I vinter oppdaget jeg at jeg hadde 40k EB-poeng som ville gå ut på dato i januar. Det framsto som det eneste riktige for meg å få brukt opp disse før de gikk ut, så hev meg rundt og bestilte langhelg i Tokyo med ANA F nå tidlig i mars. Nå som turen nærmer seg har min kone også funnet ut at hun har muligheten til å bli med på Hun har akkurat nok poeng til en F-billett selv, og tilgjengeligheten ser ut til å være god i Lufthansa F på de aktuelle datoene. Så alt ligger til rette for at hun også kommer seg til Tokyo. Men det hadde jo vært veldig fint om vi kunne reist sammen. Spørsmålet er da - får jeg booket om min billett over til Lufthansa F også, eller er det ikke mulig fordi noen av poengene billetten min er booket med nå er utgåtte? Er dessverre laber sjanse for at hun får booket samme ANA-flights som meg, siden de slipper veldig få seter. Jeg tror ikke dette går og er litt redd for å ringe Eurobonus i tilfelle de klarer å rote bort setene mine hos ANA når de forsøker å booke om. Har dessverre heller ikke 40k ekstra poeng på konto slik at jeg kunne byttet flights selv om de utgåtte poengene gikk tapt.
Endrer du nå (etter at poengene er utløpt) så vil de forsvinne og du må bruke mer poeng ja. Så eneste måte å ikke miste de poengene, er å beholde bookingen slik den er.