Endring bonusopptjening SQ / EB. Noen som har klaget?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Brunello, 05. april 2018.

  1. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjøpte en billett i C til Singapore for en god stund siden, mens bonusopptjeningen fremdeles var 200% av miles. Deretter ble det endringer, som vi jo vet, og en god del av de forventede poengene forsvant.

    Er det noen som har brydd seg om å klage, og hva har resultatet blitt? Gidder ikke ringe SAS før jeg har forhørt meg med oraklene her på forumet først :) Har vel ikke store forventninger til at de ser i nåde til en stakkar, det står nok noe med liten skrift, ett eller annet sted.
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ikke si det sikkert. Men mener noen skrev her inne med link til terms at det når som helst kan endres bonus opptjening og at det er dato du flyr som gjelder :(
    Skjønner det er nedtur.
     
  3. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Går ikke så veldig innpå meg, er fremdeles høyt oppe etter å ha blitt puslet om og skjenket utmerket champagne av verdens antageligvis vakreste kvinner, i tretten timer i går. De skjønne Singapore Airlines-damene får stort sett alle andre til å se ut som troll. Overgangen fra SQ til SAS var stor, hvor dragene i femtiårene mer så ut som NSB-konduktører på Dovrebanen.

    Ikke at jeg på noe måte er en gammel mannssjåvinist (eller, jo, kanskje, det er som kjent ikke vi som har definisjonsmakta når det gjelder slikt), men det er rett og slett ikke mulig å la være å reflektere litt over kontrastene...

    Singapore var forøvrig en åpenbaring av en by. Kanskje den jeg har likt meg aller best i, av alle de storbyene jeg har besøkt.
     
    Satyv, Angie, Chrisbgg and 8 others like this.
  4. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg forsøkte meg, og min erfaring er, som forventet, at det ikke er verdt bryet. SK skylder på SQ, og du treffer spikeren på hodet når det kommer til den lille skriften.
     
  5. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært med noen år...
     
    A346 liker dette
  6. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk svar fra SQ i dag, de henviser til SAS (som utvilsomt vil henvise til SQ. Men jeg får ta en telefon og prøve. Underholdningssystemet på den tretten timer lange turen med SQ sin A380 fungerte forøvrig ikke, interiøret var relativt slitent og senga hard som betong. Men det visste jeg forsåvidt fra før. Maten var bra (men bedre på Turkish), vinene upåklagelige og servicen topp. De jobbet noe voldsomt med å prøve å få underholdningssystemet til å fungere, og virket oppriktig leie seg, da de ikke fikk det til.

    Edit; SAS brukte ikke mange sekundene på å avslå min anmodning om å få den opptjeningen som var, når jeg kjøpte billetten. Det sto visstnok i medlemsvilkårene, og det tviler jeg ikke på. Men subjektivt sett så har jeg jo ikke fått det produktet jeg faktisk kjøpte (og betalte for) i juli i fjor. Så helt rimelig finner jeg det ikke å være. Synes det er litt merkelig forretningsskikk, også, de kunne like gjerne bakt inn en overgangsperiode og latt endringen gjelder for billetter solgt etter at de nye vilkårene var på plass. Det hadde vært mest fair for kunden.

    Nå gjenstår det å se om SQ gidder svare på min klage på at underholdningssystemet ombord ikke fungerte. I første mailen jeg sendte, så svarte de ikke på mitt spørsmål om noen poeng i kompensasjon, men bare lirte av seg noe om at jeg måtte snakke med SAS (om endring av opptjening).
     
    Last edited: 06. april 2018

Del denne siden