Endring i SAS ruteplan til MIA?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av holmen, 05. april 2018.

1. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,878
    Bonuspoeng:
    350
    For en tur... makan...
    SAS har ingen lounge på LHR, de bruker Lufthansa sin for plus og gull. Men du har tilgang til alle star lounger. Air Canada, United, Singapore Airlines..

haifinn liker dette
  2. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Då forstår eg litt meir, er nok fårefett -> åreforkalkning som går no i jula.

Trur kanskje eg hadde sendt ein epost med ein litt streng tone etter ein slik tur ja. Lykke til, håpar SAS kompenserar rikelig for tort og svie. Uholdbart at dei f.eks lovar loungetilgang når dei veit at det er utgåande flight som bestemmer loungetilgang, og SAS har ingen lounge på LHR... Litt sånn "eh, eg lovar kva som helst så lenge han held kjeft og forsvinn ut av mitt synsfelt".

Det skulle vel bli €3600 i trøst om ikkje anna.

haifinn and ElinPelin like this.
  3. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,705
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk jo ingen info om det fra Sas "service" desk. Som fersk på LHR og stressa pga jævlig mye rot, sa vi bare takk. Ser i etterkant at jeg skulle bedt om skriftlig info om hva og hvor. Kona sier aldri mer tur via LHR.. blir kun direkte flygninger fra Osl med henne. Og blir det noe ombooking.. alt avlyst.. trist med tanke på utgangspunktet for denne turen var tipptopp..

Last edited: 30. des 2018
  4. haifinn

Likes mottatt:
    14,705
    Bonuspoeng:
    183
    Og JFK.. for oss bønder fra småbyen var det "umulig" å finne hotell. Gardermoen med hotell rett på utsiden hadde jo vært lett..
    Har sendt krav til Sas om 600€x 3. Pluss at de bør betale første hotellnatta i mia vi gikk glipp av. Har også krevd tilbake 12000x3 eb poeng pga nedgradert til eco. Norwegian har fått krav om 600€ x3 pluss noe mat.

Last edited: 30. des 2018
    SAJblue, Ombo, jgroneng and 4 others like this.
  5. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Forstår deg veldig godt, og hadde blitt like oppgitt selv. Du kan trygt bare fly mere, for du har brukt opp all uflaksen. Hadde samme rute som deg med kone og to barn, men vi ble ruta via FRA med LH og landa på MIA en time senere en planlagt så flaksen min kan nok derimot være oppbrukt. Håper du får snudd kona til flere flyturer da det sjelden er sånn.

haifinn liker dette
  6. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,610
    Bonuspoeng:
    293
    Herrefred, for ein 'heisatur' de fekk...

Hadde eg opplevd noko sånt, er eg sikker på at den einaste lyden eg hadde greidd å få ut av strupen hadde likna veldig på den iltre hylinga som ein kaffikjel (sånn plystrekjele) lagar når vatnet fosskokar. #totalmeltdown

Møte med manglande dugleik i mange ledd som du opplevde er noko av det mest irriterande som finst.

Betre lukke neste gong! :)

ElinPelin and haifinn like this.
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,943
    Bonuspoeng:
    293
    Herregud, det der var ferieturen fra helvete...
    Håper cruiset ble vellykket?

haifinn liker dette
  8. haifinn

Likes mottatt:
    14,705
    Bonuspoeng:
    183
    Cruiset var bra. 15 min innsjekk, så rett ombord. Skulle egentlig ha en stranddag på rccl sin øy, Cococay, men det ble avlyst pga for store bølger for tenderbåtene(fra skip til øya). Ble en dockingnatt i nassau isteden. Greit nok. Var overskyet uansett.
    Ang flyplasshelvete.. takk gud for ordentlige ørepropper

Xflipper and RoadKing like this.
  9. haifinn

Likes mottatt:
    14,705
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk mail fra sas customer care i dag. De betaler 3x600 euro + første hotellnatta vi mista. Glemte å få kvittering for drosja og mat, men det kan være det samme. Et plaster på såret er det jo.
    Skrev et separat brev til gullmail og ønsket 3x12000 eb poeng i retur også pga nedgradert til eco. Vi betalte 48k poeng pr pax for å fly i plus, men endte i eco m virgin og AA . SAS eco kostet 36k poeng så jeg syns de bør tilbakeføre forskjellen.
    Nå som jeg har fått euro-komp vet jeg ikke om de vil godta dette? Noen som har prøvd dette før?

Kristian, holmen and Lars J like this.
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,155
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra at du fikk noe igjen for strevet!

Usikker på om de vil gi poeng tilbake i tillegg, men det er alltid mulig å prøve. Du hadde jo fått den samme EU-comp hvis du hadde reist i eco i utgangspunktet, så det er ikke urimelige krav du kommer med.

DanH and haifinn like this.
  11. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,339
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville vært helt bestemt på å refundert poeng i tillegg. Du har fått kompensasjon for forsinkelsen gjennom de €1800, men du har ikke fått noe for å reise i Eco når du hadde Plus. Dermed helt på sin plass å kreve 36k poeng tilbake og overhodet ikke urimelig.

12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,021
    Bonuspoeng:
    113
    Så vidt jeg kan se skal du ha 75% av billettkostnaden ved nedgradering:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Flight_Compensation_Regulation_261/2004

2FBB5C29-8A9C-4EE5-8997-91585E1339FC.png

Praksis ved delvis nedgradering og ved bonusbilletter er ikke helt etablert, men jeg tenker du bør pushe dem på dette (denne kommer i tillegg til de 600euroene).

haifinn liker dette
  13. haifinn

Likes mottatt:
    14,705
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke fått svar fra SAS ang tilbakeføring av eb poeng. Har heller ikke fått svar fra Norwegian ang eu komp, men regner med jeg har en bankers 3x600euro der også.

Kan jo nevne at dy7052 MIA-Osl i tillegg var utsatt 25,5 timer originalt. Flyet skulle gå 26/12, men ble utsatt til 27/12. Dette fikk vi vite om et halvt år i forveien, så ikke noe stress. Jeg sendte da et krav på å få dekket en hotellnatt ekstra, leiebil et døgn ekstra + noe mat. Fikk mail om at det er godkjent, og penger på kto ila 14 virkedager.
    Ender da opp med ca 42000kr tilbake for hele denne turen. Og det har vi jaggu fortjent :)

alexfins, jgroneng and holmen like this.
  14. haifinn

Likes mottatt:
    14,705
    Bonuspoeng:
    183
    @Chrisljo Hurra- da fikk jeg akkurat 120000 EB poeng inn på konto. Customer care hadde regnet seg fram til av vi skal få tilbake 40000 poeng hver.
    La ved utdraget som Chrisljo postet, i mailen til SAS. Tusen takk for det:)
    Dette skulle vel strengt tatt ikke blitt så mange poeng på hver, men.. hurra for det:)

Ang Norwegian har jeg fått penger for en hotellnatt, og en ekstra dag med leiebil.
    EU-komp på 600€ x 3, har jeg ikke sett noe til. Fikk mail om sak opprettet 29/12, og siden har det vært tyst.
    Noen som har peil på hvor lang tid Norwegian bruker før EU komp behandles/utbetales?

Alt i alt så er jeg strålende fornøyd med oppgjør i ettertid, men kunne jeg valgt så ville jeg heller ønske at alt hadde gått som planlagt. Kona har fullstendig reisevegring nå sier hun, men vi får se etter hvert om ting er blitt glemt.

Har pr nå deilige 267000 poeng og flypremium, så da kan det være at det dukker opp en tur med litt mer luxne forhold til høsten :)

Kalsnes, 1884derby, Kristian and 8 others like this.
  15. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,878
    Bonuspoeng:
    350
    Kjørte et EU krav på DY for et par år siden. Det gikk max en uke før penge var på konto. Men jeg hadde ingen andre utlegg, kun kravet

haifinn liker dette
  16. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,021
    Bonuspoeng:
    113
    Godt å høre at det var til hjelp! Har lært så mye selv her og andre fora at det er godt å betale ned litt!

EDIT: Helt feil regnestykke første gang. Du skulle vel hatt 80 000 x 60% x 75% som er 36000. Så litt ekstra har du fått.

Last edited: 08. jan 2019
    haifinn liker dette
  17. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke for å være vanskelig, men denne tråden handlet opprinnelig om SAS og ruteplan til MIA. Kanskje den aktuelle saken kunne diskutere i/flyttes over en annen tråd, feks en kompensasjonstråd?

NoLimit and RoadKing like this.
  18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,155
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet enig, men dette er et resultat av at SAS endret ruteplanen til MIA..

19. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at SAS har satt opp OSL-MIA 12:40-18:05 direkte hver tirsdag fra og med november 2022 til og med 21. mars 2023. Perfekt reisetidspunkt for min del, håper denne sloten blir brukt videre! Litt rart at de stopp før påske, dog. Uken etter er det bare fredagsavgangen OSL-MIA (0955-1355) som selges.

tobeornot999, Jeanette and Emma like this.
  20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,215
    Bonuspoeng:
    183
    Enig! Dette er en knall-rute og bra avreisetider.

Og særlig hvis den går med A350 istedet for de litt mer bråkete, eldre flyene ;)

Del denne siden