Endring i SAS ruteplan til MIA?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av holmen, 05. april 2018.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,934
    Likes mottatt:
    65,155
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en flight i februar, den er fremme 1705. Skrivefeil hos deg?
     
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,602
    Likes mottatt:
    9,215
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje noe feil hos OP der ja. Jeg ser det samme som deg, feks 7 februar:

    upload_2022-7-26_23-53-33.png
     
    holmen liker dette
  3. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    299
    Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Står 1240-1805 den 21/3, som var den jeg sjekket først. Sikkert et spørsmål om sommertid, og 1705 er mer standard?
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,934
    Likes mottatt:
    65,155
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng. De bytter til sommertid før oss... :)
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,041
    Likes mottatt:
    23,062
    Bonuspoeng:
    293
    Miami går over til sommertid 13. mars
     
    holmen liker dette
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,602
    Likes mottatt:
    9,215
    Bonuspoeng:
    183
    Og man skal være rask på labben for å snappe opp flights fra skandinavia til MIA, i den grad noe legges ut som bonus-seterpå den ruten nå i det hele tatt?

    Finnes noen få CPH-MIA tidlig neste år akkurat nå, men ingen returer. Og dette er jo ikke akkurat noe nytt :)

    Heller ingen flights til/fra ARN eller CPH til andre steder enn ORD + litt Canada. Samt OSL til/fra EWR. (Og en BOS og LAX "slenger" eller to, det skal sies)
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,343
    Likes mottatt:
    33,943
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er et mønster. Det er for gjennomført over tid til at det kan sies å være en tilfeldighet. Men jeg undres. Hva er poenget? Å få folk til å kjøpe separate billetter for tur og retur og dermed skvise noen ekstra marginer ut?
     
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,602
    Likes mottatt:
    9,215
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, antagelig.

    I tillegg har jeg en teori om at de ikke har noe problem med å selge ut biz-kabinen for penger på natt-flighten som jo returen fra USA er.

    Mens mange kanskje tenker at utreise på turist eller plus er helt OK, så lenge man får en flat-bed tilbake?
     
    RoadKing liker dette
  9. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    299
    Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg tror også det stemmer. Jeg har reist med denne ruten fire ganger, og alle gangene har biz-kabinen vært helt full.

    I det hele tatt synes jeg det er rart at SAS ikke prøver denne flere ganger i uken direkte fra OSL. Virker som det er en ganske pengesterk gruppe som bruker denne. Helt uvitenskapetlig, selvfølgelig, men både Miami og omegn (cruise inkludert) har blitt en ganske dyr affære de siste ti årene (etter at dollaren steg for noen år siden og aldri kom ned igjen). Men kanskje det er vanskeligere å fylle opp eco-kabinen.
     
    Last edited: 27. juli 2022
    tobeornot999 and Maggie like this.
  10. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,454
    Likes mottatt:
    4,396
    Bonuspoeng:
    113
    Vent, prøver du å fortelle meg at det sitter folk BAK gardinen også?! ;)

    Det begynner å bli en stund siden siste Miami-tur, og da tror jeg vi flydde plus. Rimelig fullt begge veier.

    SAS sitter på gode tall på hvor mange nordmenn som flyr til Miami, og hvis det ikke er nok til å fylle 2 fly så ser de jo at folk er villige til å dra via CPH og da er jo det bare fint for de danske eierene.

    Eneste måten å forandre det på er å ikke booke via CPH.. men da har man jo ikke så mange alternativer hvis man vil dra. Lufthansa er vel svindyrt.

    Det SAS ikke sitter på tall for er hvor mange som eventuelt hadde booket hvis det var et ekstra direktefly til Miami. (som i dag booker med andre flyselskap).

    Mine foreldre er litt i den kategorien. De vil gjerne dra til Miami igjen, men de vil kun dra direkte. Så foreløpig har de vært litt lunkne.

    Skjønner de godt, jeg misliker sterkt det sorte bagasjehullet som er CPH og unngår det så langt jeg kan. Er også veldig deilig å fly direkte OSL-MIA-OSL, i plus. (Flyr kun biz hvis vi kan kjøpe bonusbilletter eller oppgradere)
     
    vegasbaby liker dette
  11. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,422
    Likes mottatt:
    5,660
    Bonuspoeng:
    183
    Vil nok tro at MIA blir sterkere og sterkere med flere som flyr turist vs business. Har flydd denne mange ganger både i eco, plus og biz. Stort sett via CPH men det spiller liten rolle da en starter i TRD :)
     
  12. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    299
    Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, vi fløy med LH i business til MIA en gang. Det kostet 18k per hode bestilt ca et år i forveien. Billigste jeg har sett... Var ikke så halvgalt, men rangerer faktisk DY/Norse direkte (i premium) foran mellomlanding med LH (muligens også foran mellomlanding med SAS).

    Håper i alle fall direkteruten er/blir en suksess!
     
    tobeornot999 liker dette
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,934
    Likes mottatt:
    65,155
    Bonuspoeng:
    293
    Har ulike tidspunkter på to hjem
    Vi får se hvor bra det går med Norse til FLL. Det er jo et alternativ, om man ikke MÅ reise i biz. Jeg håper på flere direkteruter fra OSL, men det spørs om ikke SAS helst vil ha alle gjennom CPH. Og, det er ikke alle i Norge som har OSL som hjemmebase.
     
    tobeornot999 liker dette
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,454
    Likes mottatt:
    4,396
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har blitt kresen på mine eldre år, så nå flyr jeg minimum premium economy. Jeg sliter litt med å plassere Norse sin premium-kabin, både i forhold til service og pris. Er det premium economy, eller en business light? Prismessig kom jeg bedre ut med SAS plus, og følte i tillegg jeg fikk mer for pengene. Men komforten på Norse Premium er vel bedre?

    Når det gjelder lufthansa så er jeg villig til å fly via FRA hvis jeg kan få A380, for det var et skikkelig deilig fly, også i economy (men jeg ville nok ha testet premium economy neste gang).

    Hvis det dukker opp en 2-for-1 business med lufthansa til Miami så er jeg villig til å betale for business (hvis det passer med planer såklart).
     
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,454
    Likes mottatt:
    4,396
    Bonuspoeng:
    113
    Om man flyr TRD-CPH-MIA eller TRD-OSL-MIA er vel det samme ja. Er kjipere hvis man flyr TRD-OSL-CPH-MIA, for da må man jo opp grytidlig.

    Sist gang vi fløy OSL-MIA la vi merke til at det var en del svensker og dansker med (for vi ventet på connecting flight). Så andre land har ingen motvilje mot å reise via OSL og det alene burde kunne rettferdiggjøre 2 ukentlige avganger fra Oslo.

    Med rett markedsføring (og en connecting morgenflight) så hadde også tyskere gjerne flydd FRA-OSL-MIA (eller FRA-CPH-MIA). Søker jeg en tilfeldig dato nå så er det beste alternativet SAS spytter ut FRA-CPH om kvelden, overnatting og deretter CPH-MIA neste morgen. Neste dag finner jeg riktignok en FRA-ARN-MIA, fordi flyet fra ARN går senere på dagen. Men prisen.. 4470 for utreise, 2882 for hjemreise. Totalt 7352. Direkte med Lufthansa med samme type billett (økonomi med innsjekket bagasje) koster 7039. Vil tippe SAS må prise seg en tusenlapp lavere for å kunne konkurrere, men det er jo mulig.

    Ønsker SAS alt vel, og håper det kommer flere fly til Miami, uavhengig av hvilken skandinavisk flyplass det går fra. Kanskje det blir lettere å finne bonusbilletter også :D
     
    holmen liker dette
  16. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    232
    Likes mottatt:
    1,062
    Bonuspoeng:
    93
    SAS flyr da 2 ganger i uken OSL-MIA...
    På nyåret, da jeg skal på tur, er det tirsdag & fredag fra Oslo
    (se at det tidvis er 2 SAS ankomster samme dag, både OSL & CPH)
     
  17. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    299
    Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Kun i vintersesong (nov-mars), og denne ukentlige andre avgangen 1240/tirsdager er ny. I april 23 er det tilbake til kun fredager, og i mai 23 ingen direkte i det hele tatt (men her virker det ikke som SAS har lastet opp noe ennå).
     
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,602
    Likes mottatt:
    9,215
    Bonuspoeng:
    183
    Definitivt!

    Fløy disse 787ene mange ganger i premium mens de fløy for Norwegian.

    De er langt nærmere business light enn premium eco (feks SAS plus). Setene har veldig mye bedre recline hos Norse. Men de er fortsatt litt rare å sove i, siden de er et stykke fra å bli flate.
     
  19. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    299
    Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Og der var OSL-MIA nedlagt? Var inne direkte i går (fredager) vinter 23/24, men borte i dag. Trist, i så fall.
     
    Maggie and markus like this.
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,934
    Likes mottatt:
    65,155
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk endring på flight til jul ja. Ikke lenger direkte fra OSL, men via CPH. :(
     

Del denne siden