Endring i SAS ruteplan til MIA?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av holmen, 05. april 2018.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,950
    Likes mottatt:
    8,673
    Bonuspoeng:
    183
    Cph-mia utvides fra 3 til 5 ukentlige avganger.
    Osl-mia forsvinner.
    Arn-mia reduseres fra 3 til 2 ukentlige
     
    markus and obay like this.
  2. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Bittert. Men sikkert jubel hos Norse.
     
  3. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    1,027
    Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Var det ikke snakk om tidligere at OSL var flyplassen i norden SAS tjente mest på (usikker på kilde, men mener å ha hørt det). Hva tror dere er grunnen til dette byttet? Sparer de penger ved å sette CPH først, eller gjør de det fordi danskene fortsatt er store eiere?
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran Moderator

    Innlegg:
    2,437
    Likes mottatt:
    10,507
    Bonuspoeng:
    183
    MIA har vært en sesongrute fra Oslo før.
    Den ligger foreløpig inne igjen fra vinterprogrammet som begynner i november.

    Grunnen SAS oppga for at de ikke startet BGO-EWR var jo at Norge hadde større avgifter sammenlignet med de andre nordiske landene. Om det er helt sant eller ikke vet jeg ikke.
     
    Eddie47, markus and Spielhaug like this.
  5. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,950
    Likes mottatt:
    8,673
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig de fortsatt ligger inne i noen systemer,men men er nok bare spørsmål om tid før de forsvinner.

    Går du på SAS.no og forsøker bestille reise OSL-MIA på en Fredag blir du reroutet til OSL-CPH-MIA


    Forsøker du søke opp setekartet de dagene OSL-MIA skulle gått står de som kansellert

    Skjermbilde 2023-03-23 101620.png
     
    Maggie liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,984
    Likes mottatt:
    65,412
    Bonuspoeng:
    293
    Det ligger ingen billetter på sas.no i hele november og desember?
    Ble flyttet til via CPH i går. Skal fly rett før jul.
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,984
    Likes mottatt:
    65,412
    Bonuspoeng:
    293
  8. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    tobeornot999, markus and Maggie like this.
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,857
    Likes mottatt:
    21,977
    Bonuspoeng:
    293
    Direkte…?
    Fy, da!! :p
     
    tobeornot999 and RoadKing like this.
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,057
    Likes mottatt:
    23,085
    Bonuspoeng:
    293
    Gleder meg til SAS skal fly meg «direkte» til EWR med SK1455 i mai. Med bookingklasse I.

    IMG_6020.jpeg
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,646
    Likes mottatt:
    9,282
    Bonuspoeng:
    183
    MIA er jo ikke en kjempelang reise fra verken OSL/CPH/ARN.

    Selv ville jeg ikke vært villig til å betale særlig over tusenlappen i biz klasse for å "slippe" en mellomlanding i CPH :p
     
  12. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Og det er vel det SAS satser på at de fleste nordmenn faller ned på. Men to ekstra timer, med av og på (dvs mas, køing og av og til løping på ARN/CPH) har nok ulik verdi for folk.
     
    tobeornot999 liker dette
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,646
    Likes mottatt:
    9,282
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt! Og dette er nok annerledes om du har mer penger enn tid.

    Selv jobber jeg fra hvor jeg vil, og da er 2 timer i CPH loungen et sted like bra som noe annet for å legge inn litt arbeid på laptopen ;)
     
  14. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe. Men via ARN er det lagt inn kun 50 min mellom, og da kan det bli løping. Noe helt annet er at SAS risikerer å bli utkonkurrert av andre selskaper som tilbyr MIA med en mellomlanding. Prisene SAS nå har OSL-ARN/CPH - MIA er veldig høye, og det er åpenbart plass til et fullservice selskap her (altså ved siden av Norse). Det er etterhvert en del nordmenn som bor eller har tilknytning til Florida.
     
    markus, tobeornot999 and Spielhaug like this.
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,646
    Likes mottatt:
    9,282
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, enig i ønsket om et fullservice selskap med C-klasse direkte fra OSL. Men ikke overrasket over at det ikke er kunder nok, på en såpass kort tur tross alt.

    Og Norse flyr direkte. Men 787ene har det jeg vil kalle eco plus, akkurat som da de fløy for NAS.

    Jeg har vært mye i de maskinene, både til BKK og endel til USA mens NAS leaset dem. Helt greit, men ikke akkurat business class. Særlig fordi setene er dårlige og ikke blir til flat-beds. Men kanskje er markedet temmelig smalt for dem som vil betale for en skikkelig C-klasse på en 9 timers tur?
     
    Last edited: 26. mars 2023
    EndreD and vegasbaby like this.
  16. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    302
    Bonuspoeng:
    63
    Enig. Norse/Norwegian Premium er greit nok, men særlig på natten ikke fristende (sammelignet med lie flat). Bedrøvelig mat og ofte kaos i forbindelse med ombordstigning (særlig på FLL) trakk (trekker?) også ned.
     
    tobeornot999 liker dette

Del denne siden