Endringer i sas Plus long Haul

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lundt, 30. mars 2018.

  1. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Sendte du inn en klage på dette?
     
  2. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte jeg burde gjøre det, men lot det likevel være. Eneste andre tilfellet jeg har opplevd champagnetørke på biz var med Aeromexico, men der var det kun temporært inntil champisen ble tilstrekkelig avkjølt. Etter tilstrekkelig masing lyktes jeg likevel med å tjuvstarte med det første glasset med lunkne dråper, og deretter var det fri flyt.
     
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,159
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har aldri opplevd noe sånt hos SAS.
    Hvis du ikke klager på det så mister du nesten retten til å sitte her og klage på det synes jeg. Send inn beskjed, det er enda ikke for sent! Greit nok at noen i et crew kan ha en dårlig dag, men når det er så ille bør det sendes en klar og tydelig beskjed!
     
    RoadKing liker dette
  4. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    ...tror jeg hadde blitt like målløs som deg! 16,4 cl....djisses, selv Asiana klarer jo å laste mer champis enn det! Eller gjør de det? Var jo F det...uansett; dette er skandale hvis det er representativt for hva SAS praktiserer i biz.

    .....og for guds skyld, send inn klage!
     
    Shyneno, CrotchRocket and Robert H like this.
  5. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Mye snakk om klaging til mail her, men gjør det ikke vondere for de fleste selskaper at alle klager, unisont, i åpne kanaler (SoMe) hvor ikke bare mottaker kan se det, men også potensielle kunder som så kan finne andre løsninger?

    Det er en grunn til at vi leser reviews av hoteller og restauranter på Tripadvisor også.
     
    Robert H liker dette
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ha, ha.. :D

    Det er en god ide, men jeg har hverken Facebook, Instagram, Snapchat eller hva-det-nå-er. Får sende en mail - er www.sas.no/feedback/ riktig adresse?
     
    Are and Shyneno like this.
  7. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,159
    Bonuspoeng:
    183
    Bra! :)
    Ja, dette er riktig adresse. Velg "SAS under flyvningen", "Besetning" og "Service og kunnskap".

    De gangene man har et kjempebra crew er det også viktig å skrive inn her med ros.
     
  8. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig - positive tilbakemeldinger er veldig viktig når det er fortjent. Jeg har gjort det flere ganger med andre flyselskap, men har så langt nesten ikke flydd biz med SAS.

    Spent på neste SAS-tur i biz til HKG om et par uker - skal be de laste opp et par kasser ekstra :)
     
    FFlyer liker dette
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Kan du ikkje berre ta med ein DP sjølv, og ettersende rekning om det går tomt?
     
    DanH, FFlyer, Are and 2 others like this.
  10. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Like...
    you don't exist...man o_O
     
    Robert H liker dette
  11. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    I'm a ghost writer :cool:
     
    FlyTax liker dette
  12. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    SAS altså... Jeg har ikke merket noe til dette selv (nøtter er den eneste snacken jeg spiser ombord hos SAS uansett), men flyr Plus eller Business fra NRT til CPH om noen dager, skal se hva man kan forvente seg av snacks og drikke mellom måltidene der.

    Sist uke hørte jeg faktisk at de ga Go-passasjerene en gratis vin eller øl til maten. Det er sjelden jeg flyr Go på langdistanse, men om dette innføres konsekvent er det jo positivt. Husker ikke om det var mellom CPH og PEK eller CPH og NRT. Har ikke sett noe info om dette på nettsidene til SAS, så usikker på om det er tilfellet på flere ruter eller om det bare er en liten test.
     
  13. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Har flydd både Go og Plus den siste uka, henholdsvis t/r EWR.
    På Go er det som vanlig, inkludert 1 stk alkoholfri enhet til maten, og ikke mer enn det. Fløy Plus i dag, og da var det ingen begrensninger på drikke. Snacks er jeg litt usikker på, da jeg som oftest spiser nøtter, men forstod det slik at man måtte gå selv bak i Go og hente det en ønsket av snacks. Fikk ikke med meg at det ble tatt noen bestillinger på det fra vogna.
     
  14. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Ifølge SAS er det på flyvninger til/fra Tokyo inkludert 1 alkoholholdig drikke til måltidet i GO.
     
    tkrunning and Xflipper like this.
  15. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan var service på denne biz da?
     
    Robert H liker dette
  16. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy SAS Business til Hong Kong for en uke siden, og SAS Plus hjem. I Business var det fortsatt mulig å få chips, snacks, sjokolade, alt det man måtte ønske. Som andre har nevnt er det imidlertid gjort endringer i Plus: Drikke må bestilles ved første servering (har vel vært sånn en god stund), men det er kun nøtter og Godt&Blandet som er inkludert - ønsket man chips, sjokolade eller nuddler måtte man kjøpe dette. Fikk lyst til å kjøpe alt de hadde ombord, men sovnet fra tanken ... Omtrent 3 timer før landing ble det servert fika, og da var pluttselig sjokolade inkludert. Med dette blir jo servicekonseptet veldig rart, og jeg vil tro veldig tilfeldig ut fra hvem man måtte treffe på ombord!
     
    sirwinston liker dette
  17. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Reiste fra Chicago mandag kveld og før landing i København ble jeg stående å se på at flyverten tømte 2 nesten fulle flasker Heidsieck rosè i utslagsvasken mens jeg ventet på ledig toalett. Det ble en god stemning hos det danske crewet i galley da jeg lanserte alternative løsninger til slikt alkoholmisbruk.
     
    NoLimit liker dette
  18. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Går de rundt og byr mer drikke utenom måltidene i biz eller må man klinge på dem? Evt. kun bruke den døgnåpne kiosken?
     
  19. alexfins

    alexfins Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Du får faktisk opptil tre alkoholholdige drikker inkludert til/fra Tokyo, men samtlige må bestilles under første servering. Dvs. man kan f.eks. bestille 3 GT ved første servering, så åpner man dem underveis når det måtte passe. Har prøvd det selv med suksess, og hørt flere andre som har gjort det samme.
     
    NoLimit liker dette
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,650
    Likes mottatt:
    6,648
    Bonuspoeng:
    183
    De kommer og spør ganske ofte, spesielt hvis flyvningen ikke er full. Sist jeg fløy var det bare 10 stk i business og da kom de hele tiden. Senere i flyvningen roer det seg kanskje litt da mange sover, men det er bare å plinge eller hente i kiosken.

    På samme flyvning fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk ta en Carlsberg som stod i hylla på kiosken siden den var blitt lunken.. huff og huff! Det løste seg greit ved at de hentet en Mikkeller i kjøleskapet isteden ;)
     
    Robert H, PVflyer, RoadKing and 2 others like this.

Del denne siden