Tenkte jeg burde gjøre det, men lot det likevel være. Eneste andre tilfellet jeg har opplevd champagnetørke på biz var med Aeromexico, men der var det kun temporært inntil champisen ble tilstrekkelig avkjølt. Etter tilstrekkelig masing lyktes jeg likevel med å tjuvstarte med det første glasset med lunkne dråper, og deretter var det fri flyt.
Jeg har aldri opplevd noe sånt hos SAS. Hvis du ikke klager på det så mister du nesten retten til å sitte her og klage på det synes jeg. Send inn beskjed, det er enda ikke for sent! Greit nok at noen i et crew kan ha en dårlig dag, men når det er så ille bør det sendes en klar og tydelig beskjed!
...tror jeg hadde blitt like målløs som deg! 16,4 cl....djisses, selv Asiana klarer jo å laste mer champis enn det! Eller gjør de det? Var jo F det...uansett; dette er skandale hvis det er representativt for hva SAS praktiserer i biz. .....og for guds skyld, send inn klage!
Mye snakk om klaging til mail her, men gjør det ikke vondere for de fleste selskaper at alle klager, unisont, i åpne kanaler (SoMe) hvor ikke bare mottaker kan se det, men også potensielle kunder som så kan finne andre løsninger? Det er en grunn til at vi leser reviews av hoteller og restauranter på Tripadvisor også.
Ha, ha.. Det er en god ide, men jeg har hverken Facebook, Instagram, Snapchat eller hva-det-nå-er. Får sende en mail - er www.sas.no/feedback/ riktig adresse?
Bra! Ja, dette er riktig adresse. Velg "SAS under flyvningen", "Besetning" og "Service og kunnskap". De gangene man har et kjempebra crew er det også viktig å skrive inn her med ros.
Helt enig - positive tilbakemeldinger er veldig viktig når det er fortjent. Jeg har gjort det flere ganger med andre flyselskap, men har så langt nesten ikke flydd biz med SAS. Spent på neste SAS-tur i biz til HKG om et par uker - skal be de laste opp et par kasser ekstra
SAS altså... Jeg har ikke merket noe til dette selv (nøtter er den eneste snacken jeg spiser ombord hos SAS uansett), men flyr Plus eller Business fra NRT til CPH om noen dager, skal se hva man kan forvente seg av snacks og drikke mellom måltidene der. Sist uke hørte jeg faktisk at de ga Go-passasjerene en gratis vin eller øl til maten. Det er sjelden jeg flyr Go på langdistanse, men om dette innføres konsekvent er det jo positivt. Husker ikke om det var mellom CPH og PEK eller CPH og NRT. Har ikke sett noe info om dette på nettsidene til SAS, så usikker på om det er tilfellet på flere ruter eller om det bare er en liten test.
Har flydd både Go og Plus den siste uka, henholdsvis t/r EWR. På Go er det som vanlig, inkludert 1 stk alkoholfri enhet til maten, og ikke mer enn det. Fløy Plus i dag, og da var det ingen begrensninger på drikke. Snacks er jeg litt usikker på, da jeg som oftest spiser nøtter, men forstod det slik at man måtte gå selv bak i Go og hente det en ønsket av snacks. Fikk ikke med meg at det ble tatt noen bestillinger på det fra vogna.
Fløy SAS Business til Hong Kong for en uke siden, og SAS Plus hjem. I Business var det fortsatt mulig å få chips, snacks, sjokolade, alt det man måtte ønske. Som andre har nevnt er det imidlertid gjort endringer i Plus: Drikke må bestilles ved første servering (har vel vært sånn en god stund), men det er kun nøtter og Godt&Blandet som er inkludert - ønsket man chips, sjokolade eller nuddler måtte man kjøpe dette. Fikk lyst til å kjøpe alt de hadde ombord, men sovnet fra tanken ... Omtrent 3 timer før landing ble det servert fika, og da var pluttselig sjokolade inkludert. Med dette blir jo servicekonseptet veldig rart, og jeg vil tro veldig tilfeldig ut fra hvem man måtte treffe på ombord!
Reiste fra Chicago mandag kveld og før landing i København ble jeg stående å se på at flyverten tømte 2 nesten fulle flasker Heidsieck rosè i utslagsvasken mens jeg ventet på ledig toalett. Det ble en god stemning hos det danske crewet i galley da jeg lanserte alternative løsninger til slikt alkoholmisbruk.
Går de rundt og byr mer drikke utenom måltidene i biz eller må man klinge på dem? Evt. kun bruke den døgnåpne kiosken?
Du får faktisk opptil tre alkoholholdige drikker inkludert til/fra Tokyo, men samtlige må bestilles under første servering. Dvs. man kan f.eks. bestille 3 GT ved første servering, så åpner man dem underveis når det måtte passe. Har prøvd det selv med suksess, og hørt flere andre som har gjort det samme.
De kommer og spør ganske ofte, spesielt hvis flyvningen ikke er full. Sist jeg fløy var det bare 10 stk i business og da kom de hele tiden. Senere i flyvningen roer det seg kanskje litt da mange sover, men det er bare å plinge eller hente i kiosken. På samme flyvning fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk ta en Carlsberg som stod i hylla på kiosken siden den var blitt lunken.. huff og huff! Det løste seg greit ved at de hentet en Mikkeller i kjøleskapet isteden