Enkleste vei til gullkort med EB 2.0

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stalek, 04. okt 2015.

  1. stalek

    stalek Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Dama har gitt meg oppdrag om å forlenge gullstatusen min som utløper mars neste år, hun har blitt for glad i lounging og enda flere kofferter til å legge shoppegodene i.

    Med EB 1.0 var det enkelt og morro å finne gode routinger som ga en haug grunnpoeng. Hvordan er dette med 2.0 varianten? Bonustrip ned til Europa er ikke like attraktivt lenger ser jeg etter et lite søk.

    Har noen et tips eller to å dele? Om sommeren kan man jo fett bruke Norge-Rundt billetten til WF, men dette er jo ikke aktuelt nå. Kan man fly langt (f. eks IAH) på under 24 timer og få en solid dose poeng til en rimelig penge?
     
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Det kommer veldig an på flymønsteret ditt.

    Bor du i "distriktene" i Norge (aka må fly for å komme deg til OSL), så er det veldig lett å samle 6 segmenter på en tur ut i Europa (mellomlande på OSL og CPH) og dermed få gull på en relativt smertefri måte (Gitt at du flyr mye til Europeiske destinasjoner). Det var slik jeg gjorde det forrige opptjeningsperiode, sammen med mange turer mellom TOS og BOO.

    Nå går det mot opptjening på poeng, da med flittig bruk av OT, selv om ikke det er noe man kan være helt sikker på. (Spesielt etter hva man har lest her den siste tiden)

    Hvor mange poeng og hvor mange segmenter har du på nåværende tidspunkt, og hvor mange poeng/segmenter regner du med å ende på i mars uten milage/segment runs?
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Få deg pendlerjobb som gir deg 2-6 segmenter pr. uke. Tror det tok meg omtrent tre måneder å nå gullstatus. og omtrent det samme å bli EBD - på segmenter. Man skal naturligvis være åndssvak for å leve et slik liv, men det er en annen sak.
     
  5. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jobb? Da er det enklere å bare gjøre som meg, fly mer... ;)
     
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Men spøk til side, om budsjettet ikke er så høyt, så er det enklere å bare kjøpe av en eller annen, men det er mye morsommere å oppnå det selv, kjapeste blir å ta 2-3 turer til USA eller Asia, og satse på OT, går ikke OT gjennom så må du kaste deg på et par turer til eller en tur i biz...
     
    luftbusspassasjer liker dette
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Billigste måten nå om dagen er vel på segment hvis man har litt tid til overs. Selv i år så hadde jeg planlagt langt fram i tid en tur til Thailand som ga meg 10 000+ poeng pluss div annet så for min del i år ble det da på poeng. Hadde en god del turer utenfor Skandinavia i Plus kun på grunn av at det ga mest poeng og det var det som var lønnsomt for meg akkurat der og da :) PS: Noen bruker 10 000- 20 000 i året på gaming PC'er, mekking av bil osv osv, mens jeg benytter det til min hoppy som da er å fly :cool: Så det kommer vel helt ann på hva man prioriterer ;)
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,582
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du bruker ei langhelg og drøyt 30 laken på t/r Auckland med Thai er du ganske nære gull.
     
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Gull er kanskje ikke så vanskelig. Men Diamond, er blitt ganske tøft etter devaluering.
    Jeg støtter TG til New Zealand, men det koster og tar mye tid.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Billigste er Widerøe Norge rundt. Men det går vel ikke.
    Ellers er det nok å flakse noen ganger til Hong Kong til 2999..
    Spørsmålet her er hvor står du i dag? Hvor mange poeng eller segment trenger du?
     
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    LH F til Nord-Amerika? Morsomt og enkelt. Billig? Vet ikke, men du får vel Osl-Sfo for ca. 32 k noe som gir ca 35 000 poeng :)
     
    Jørgen liker dette
  12. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Widerøes Norge Rundt-billett bør vel kunne hjelpe et godt stykke på vei til EBG for en rimelig penge, forutsatt at du har tid og mulighet til å fly noen titalls segmenter over en viss tid på sommeren uten å bli stilt for standrett og skutt av kona. Så lenge det er hun som mener du skal ha EBG, så har du vel et visst forhandlingsmonn der...
     
  13. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Eit noko billegare (om ikkje så eksklusivt) tilbud er SAS sitt tilbud på Stavanger-Houston tur/retur i Biz til 7000.- akkurat no. 3 sånne turar så har du 54'000 poeng og gullkort.
     
    anders82 liker dette
  14. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    3 ganger til Houston før de legger ned? Da skal du jammen være ivrig :). LH F er bedre ;). Kombiner gjerne LH og LX, det gjør jeg når jeg reiser om 4 uker
     
  15. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Vi har en bestilling inne på OSL-LON-SIN-SYD-SIN-FRA-OSL med SAS og Singapore i biz. Ca 25000, det gir ca 45.000 EB-poeng (200% opptjening). Det er den biligste OSL-...-SYD jeg har funnet med 200% på *A.
     
  16. skuddsikker

    skuddsikker Bonusjeger

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan får man 200% opptjening? Høres forøvrig genialt ut med 1 biz reise = gull ;)
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    http://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216845
    Singapore airlines har 200% opptjening i biz på alle klasser om jeg ikke tar feil. dermed kan du gange antal miles med 2 ;)
    og som de fleste vet så er det langt til SYD :eek:

    var vel en heller fin pris for biz til SYD. hvor fant du den?

    EDIT: Fant det på singapore airline sine side :)
     
    Last edited: 07. okt 2015

Del denne siden