Elsker å stå opp tidlig dagen etter ankomst Miami og kjøre den fantastiske veien sørover mot Key West. Det ble en nydelig lunsj i Islamorada, før den obligatoriske stoppen hos Robbie’s,med mating av tarpon mens pelikanene kjemper om fiskebitene. Det finnes så mange fine avstikkere langs veien, og vi prøver alltid å oppdage noe nytt på hver tur. Ha en strålende mandag alle bonusnisser
Det er mandag i Japan vertfall, på vei til Nagasaki. Fikk litt turist tid i Hiroshima, men syns museet i Nagasaki er bedre. Vel er jo noen år siden sist jeg var der men. Vertfall aldri mer atombomber, en får virkelig kjent på det når en besøker disse museene i Hiroshima og Nagasaki. Ha en strålende dag! God mat er det fortsatt i Japan
God morgen fra Bangkok! Finfin overfart med SAS i Premium. Sitter i en grab på vei til Marriott Sukhumvit. En natt der før turen går sørover til Rayong i morgen. Får prøve å få unnagjort litt sightseeing nå på morgenkvisten, før Norge våkner opp og e-posten begynner å plinge. Ha en finfin dag!
God et eller annet fra FI852. SAS kansellerte SK944 fra Chicago, så vi ble booket om til dette (som eneste alternativ annet enn eco). At folk betaler penger for dette på en flight over atlanteren er for meg ubegripelig. En 4-5 timers dagflight i Europa funker nok greit i Saga. Men 6 timer kveld/nattflight? Nei, der går grensa. SAS bør ha lommeboka på vidt gap, for dette er rimelig langt unna biz flex billetten jeg kjøpte….
God morgen fra nordvest etter en morsom utflukt til ZRH. Snøkaos på Gardermoen i går så ålesundsflyet var nesten 2 t forsinket. Men 15.000 nivåpoeng plinget inn med en gang vi landet på Vigra:
God morgen fra Hilton AMS. Mye kanselleringer og rot i går men vi endte opp her tilslutt alle mann. TRD-CPH-VIE-AMS ble en skikkelig melkerute. Blir å rusle bort for å se om en finner bagasjen etterpå, for å deretter sjekke den videre. Straks frokost!
God morgen fra MBT. I dag blir det fiksetur til Madrid, LX med 45 min forbindelse i ZRH. Kan bli knapt men må vel gå.
God morgen fra WF562 Ser ut som om en begynner dagen med 50min forsinkelse allerede Gjer forsåvidt ingenting har god tid for engangsskyld Spent på om SAS tilgodeser meg med 2 julekalender trinn og bonuspoengene for flightene de kansellerte, for deretter etter mykje om og men booket meg om til Widerøe
God morgen! Mange på på morgenkvisten. Turen hjem fra cph lørdag, ikke veldig gøy, skulle visa ARN, alt forsinket. Fikk mini fly fra ARN. Noen måte bli til kvelden svare dagen etter. Heldig og kom med. Fikk også sitte i premium/biz, det var jo Bohus, men det er så trangt at jeg ikke fikk plass til begge og takket nei til brettet pga no Space. Fikk et glass bobler da fra heidseck, det hjelper alltid
Mårnings fra Oslo! Har overlevd en helgetur med Color Line til Kiel, ca 30.000 fot for lav transportetappe og altfor treigt for min smak. Så liten fare for konvertering til insidesailer for undertegnede. I morgen ligger det an til dagstur til København, og samme dag ombooking funket brillefint, møte utsatt noen timer. Er ikke så glad i de tidlige morgenstundene så veldig happy med å skyve 08.00 flight litt senere og dermed slippe å stå opp midt på natta!
God morgen fra Oslo Her har det ikke skjedd så mye enda, men må vel finne veien til jobb om få strakser. Og der venter det. vel ikke så mye annet enn forrige uke, TV med OL på for de som følger med, noe jeg ikke gjør - pluss ett Teams-møte eller 3. Heldigvis går det mot helg igjen, bare 4 dager til når dagen over. Ha ein framifrå mandag !
Transfer og Gimlet på 45 min er imponerende og litt raskere en Color Line .. Her går hverdagen fort med litt vin henting også besøk hos opphavet før jobb. Fredag blir det sas til København for å hamstre legg før det blir noen dager i sandstormen som herjer i @Tore sin andre heimstad LPA? Var der sist i 1993 og regner med at ting er stort sett som før.
Hang i SAS CPH lounge nært opp til de stengte 23.30. Litt kjedelig avslutning på søndagen, når flyet til Oslo ikke gikk kl 22.30 som scheduled, men først over midnatt. Om man teller med 35 min på tarmac. Mandag grytidlig morgen bestod dermed i å vente i gate på SAS Connect - som startet boarding overraskende lenge etter at maskinen hadde parkert nærmere 1 time før fra Manchester. Rask boarding når de først startet. Ca 20% load factor. 2 pax i business, og jeg selv var rett bak gardinen denne gangen. Landet i snøstorm på OSL litt over 1 time forsinket, kl 0052, presis 2 minutter etter siste flytog for dagen/natten hadde forlatt stasjonen. Vel, vel, "bare" 1600 kr med taxi inn til Oslo. Tilfeldigvis nesten på kronen det samme som OSL-CPH-GDN-CPH-OSL kostet da jeg booket for å plukke opp julekalender luke med 15k bonus + 15k level PS: Gdansk er en knall fin by, med et utrolig bra WW2 museum. Byen bør besøkes for langt mer enn mileage run. Hotell er billig og bra der Et av de mest punktlige flyselskapene som finnes, sier de selv. Merkelig de nesten alltid er forsinket etter min erfaring:
God ettermiddag fra KLM Crown lounge, non-schengen. Veldig rolig her og mye plass. Ikke veldig imponerte over matutvalget dog. Fortsatt noen timer til boarding.