Er det nå man skal skifte hotellkjede?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av no-backpacker, 10. april 2022.

  1. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    For meg er det snakk om IHG, ikke alltid nødvendigvis IC. Synes både CP og HI i Asia ofte er mye bedre enn i Europa. Tror du har rett i at det er enten Hilton eller Marriott jeg da bør se til, om jeg skal skifte. Prøvde, som sagt, Hilton for noen år siden, men ble aldri helt venner med Hilton. Ingen aning om hvorfor... Marriott har jeg ikke vært borti, men ser jo at de er blitt ekstremt store etter at de slo seg sammen med SPG (stemmer ikke det?). Åj... så mye styr å sette seg inn i et nytt program... :)

    Xxx.
     
  2. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har vurdert Conrad i BKK, men latskap gjør at jeg muligens forblir i IHG og går for IC BKK, selv om hotellet visstnok skal være veldig gammelt og slitt...

    Mulig jeg bare har veldig mange gode minner fra IC og at det er det som gjør at jeg ikke helt klarer å gi slipp.. :) (Husker fortsatt da vi kom fra 3 uker i en sliten leilighet i huttiheiti i Chongqing, jeg var syk og ganske frynsete og ville bare hjem, men hadde 2 netter på IC Chengdu først. Jeg ble helt på gråten da jeg ankom hotellet og jeg følte nesten jeg var hjemme. :) )

    Xxx.
     
    paron liker dette
  3. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    DON't mention IHG IT... Fyttikatta, jeg blir sur bare jeg tenker på det! (Hadde nesten glemt det etter 2 år uten noe særlig reisevirksomhet...) Men jeg tror altså at, hvis jeg skifter, så blir det enten til Hilton eller Marriott.

    Hahahaha, nei, jeg skal ikke til PVG med det første! Jeg satt på et IC i Shanghai da jeg første gangen hørte om Covid-19 (men det var ikke jeg som tok det til Norge altså... :) ). Det var vel sist jeg var i Shanghai og gudene må vite når vi kommer tilbake dit. Tokyo i sommer henger også i en liten tynn tråd. Hadde egentlig en tur i juni, men SAS kansellerte alle turene tom juni, så håper bare jeg kommer meg avgårde i juli. Vi har leilighet der, så hotellovernattingene blir når vi drar på helgeturer. Apropos minner.... Minnes da vi bodde 2 måneder på IC Tokyo, på clubrom, som RA...

    Xxx.
     
    milehigh liker dette
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke problemer opplever dere med IHG IT?

    De bruker gjerne 1 uke på å poste poengene (og særlig doble poeng, som i kampanjen som løp ut nå i mars) men jeg har aldri opplevd problemer med riktige poeng.

    Uttak av poeng er super enkelt (hørte du det, SAS?!) og gir helt grei value for poengene.

    Sitter på fly til BKK akkurat nå, og fikk topp-oppgradering av rommet der gjennom IHG Spire. Og rommet var billig på poeng, pluss at jeg selvsagt bestilte det enkleste de hadde. Oppgradert 6 klasser, men så skal det også sies at de hadde delt opp ekstremt i klassene, til feks samme rom med og uten garden/city view.
     
    jonss and no-backpacker like this.
  5. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilket hotell bor du på i Bangkok nå?

    Nå er det en stund siden jeg har reist, men jeg husker jo at jeg alltid måtte passe på at jeg fikk poengene jeg skulle ha, spesielt mht. kampanjer. Nå har jeg allerede hatt problemer med 1. å få betalt for Ambassador. 2. med å bestille hotellet i Bangkok. Som om de ikke vil ha pengene mine... :)

    Xxx.
     
    tobeornot999 liker dette
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Wiolenze, jgroneng, jonss and 4 others like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183

    Bor på Indigo Wireless Road. Fikk alle oppgraderinger som var mulig (se tidligere post) som Spire Ambassador. Liker dette IHG hotellet bedre her i BKK enn de enorme og upersonlige IC og andre.

    Og svar på Thailands obligatoriske PCR etter 3 timer, så jeg kunne bevege meg ut av mini-karantenen de har ved innreise. Valgte å flytte meg kun noen få etasjer, i første omgang - opp til rooftop poolen ;)

    Utsikten akkurat nå:

    20220413_090642.jpg
     
    paron, no-backpacker, jonss and 2 others like this.
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er virkelig bra nyheter! Der hvor alle vel trodde de ville degradere programmet stygt da IHG begynte snakket om nytt program.

    Mulig jeg leste for raskt, men fant ikke overgangen mellom dagens medlemmer og de nye nivåene? Jeg er feks (både på opptjening, men uansett på forlengelse de valgte å gjøre under covid) Spire Elite til 31 mars 2023 vil de overføre meg til diamant?
     
    no-backpacker liker dette
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    https://viewfromthewing.com/wow-new...confirmed-suites-lounge-access-and-breakfast/

    Har ikke sett hvordan man overføres, men det vet vi nok snart;

    "Members are already beginning to see the new elite tiers reflected in their accounts. This process should be complete by April 17."


    Ift komparativ lojalitetsteori kan jeg legge til at Hyatt er best, IHG dårligst (selv med siste endringer) på fordeler på bonusnetter. Dette er spesielt viktig for de som reiser i jobb og ferierer på poeng. Hyatt gir alle fordeler på awardnetter (og faktisk flere), samt har bransjens eneste guest of honor program som flere her har nytt godt av far min konto.

    https://viewfromthewing.com/award-t...xcited-about-the-new-ihg-one-rewards-program/
     
    Insomnia4u liker dette
  10. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
  11. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har forstått det slik at de som er Spire i dag blir Diamond om noen dager.

    Xxx.
     
    tobeornot999 liker dette
  12. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Åh, jeg frykter at jeg er en av de uheldige som ikke har hatt Covid enda, men som får det påvist i Thailand, med 10 netter karantene....

    Jeg gikk for IC BKK denne gangen, så kanskje jeg sjekker ut flere alternativer neste gang jeg kommer, men takk for tips om Indigo! Har du vært på det nye Staybridge suites forresten? Synes det ser ganske spennende ut også og vurderer det siden de der har noen rom med balkong, som kan være greit om man plutselig havner i 10 dagers karantene.

    Xxx.
     
    jonss liker dette
  13. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,448
    Likes mottatt:
    29,529
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om det gjelder alle, jeg gikk fra Spire til Diamond. Vet ikke om RA spiller inn på noen måte
     
    no-backpacker liker dette
  14. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg er ikke RA, men gikk fra Spire til Diamond. Alle Spire blir automagisk endret siden Diamond er det nye Spire
     
    tobeornot999 and no-backpacker like this.
  15. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Min endret seg i løpet av natten, fra Spire til Diamond, ja!

    Er spent på å se om det utgjør noen forskjell på mandag, selv om de sier at ting ikke skal skje før i juni. Apropos det, hva er vitsen med å vente til juni? <sukk>

    Xxx.
     
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, nå dukket det opp i appen her også.

    Er ikke RA, men gikk fra Spire til Diamond selv også. Så da er det spørsmålet avklart (og løsningen er bra :))
     
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Kan også legge til at de forlenget diamant statusen ut året 2023.

    Selv om jeg ikke hadde nådd Spire ennå i 2022. Var nære med 45k av 55k nødvendige poeng, og ville bikket over grensen neste uke.

    Ny grense for diamant fornyelse er 120k. Så der er jeg bare halvveis. Men trenger forsåvidt ikke å re-kvalifisere før i 2023.

    Men nå er det uansett diamant å hygge seg med til vi skriver 2024, så da får vi se da - om det nye programmet er bedre.
     
    no-backpacker liker dette
  18. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser at jeg bare er diamant ut 2022, men jeg har ikke bodd på IHG på to år, så kanskje det er grunnen? Har planer om å gjøre et stort jafs med poeng i Bangkok (kjøp 5000 poeng pr. natt, som skal gjelde mot status - krysser fingrene for at de ikke tar det vekk!)

    Xxx.
     
    tobeornot999 liker dette

Del denne siden