Er det noe poeng å samle på Eurobonus Poeng fremover?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Kaffen, 31. aug 2024.

1. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,241
    Bonuspoeng:
    183
    Enig der, når de annonserer dette, så bør en kunne gå inn på hvilket som helst tidspunkt å finne billetter til dit reklamen sier. Hvis de i ett øyeblikk reklamerer for dette og en kan logge inn å se at det er ikke billetter der tilbudet påstår, så er det ulovlig markedsføring i mine øyne.

Dårlig tilgjengelighet til en destinasjon er jo en ting, men null treff, da går de over grensa til ulovligheter mener jeg.

2. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Rapportere SAS og / eller Amex inn til Forbukerådet for villedende markedsføring? Det reklameres for et produkt som i praksis ikke finnes.

Tror det kan fungere.

Dash, Trykkern, vegasbaby and 2 others like this.
  3. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer straks å hoppe av selv.
    Foruten en og annen sjelden single billett med Vietnam som har dobbel billettpris, finner jeg ingenting i biz til de destinasjonene jeg søker opp i Asia.
    Aldri.
    Fant "alltid" i Star med litt kreative søk.

Hvis noen har en guide for å finne dette, si gjerne i fra. Mener ikke det skal være nødvendig å abonnere på varslingstjenester for å finne noe.

Begynner å bli for dyrt å ha Amex Elite når jeg ikke finner billetter jeg ønsker å benytte CT på.

Frode789, Jeanette and Kaffen like this.
  4. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg personlig har god glede av EB. Men jeg reiser ikke så veldig eksotisk, og lite østover.

Siste drøyehalvåret har jeg reist Gran Canaria 4pax)(retur bonus i plus, betalt til), Los Angeles (business begge veier, 2 pax) og Dubai i business 2 pax t/r. Jeg fant Nice tur/retur i juli i år for 4 (plus), og New York i august (4 pax plus til, business på returen). Og en vei i biz inntil videre til Dubai for 2 i mars neste år.

Mye enklere når man er 2 som reiser, og ikke 4 såklart.

Hupski and EndreD like this.
  5. coccifera

coccifera Medlem

Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Min kommentar var ikke ren sarkasme, da. Reis alene fra AMS med Saudia, så finner du biz til Asia. Håper bare du er avholds fra før av

6. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Tillater de ikke litt medbrakt drikke? Eller blir det 12 piskeslag og bukkjøling da?

NoLimit liker dette
  7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,464
    Bonuspoeng:
    183
    Svaret er lett å finne. upload_2025-6-4_13-55-50.png

8. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Et par piskeslag for å kunne nyte en kald øl må man tåle.

9. Froland

Froland Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    Forstår ikke helt hva dere mener. Er nå godt over 1000 ledige seter i business på longhaul til 50k poeng for en vei som kan bestilles.

Uten om dette er det tusenvis av ledige seter i pluss, economy, Europa, Scandinavia, hele verden med partnere i economy osv.

Slutt å syt for at dere ikke finner drømmereisen i business under skoleferien.

Hupski liker dette
  10. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er nok en av de som finner mye. Har booket 4biz til topp lokasjoner i de fleste skoleferier siste året så ikke noe synd på meg. Bruker 6 stk CT bare i år til Florida, Bali, St Martin, Hong Kong, New York osv. Men for de fleste er det svært vanskelig å finne noe. Flere her med mange års erfaring finner ikke t/r. En vei er enkelt. Da er det villedende markedsføring.

11. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,867
    Bonuspoeng:
    183
    Er vanskelig å finne t/r for 2 pax. SAS slipper notorisk kun en vei slik at det er tilnærmet umulig å finne t/r i samme klasse.

2 pax i C fra OSL t/r så langt frem SAS har sluppet billetter:

LAX - ingen
    SFO - 1 i mars
    MIA - ingen
    ATL - 1 i januar hvis det er tilstrekkelig å være borte en ukes tid
    SEA - ingen
    EWR - ca 1 reise pr måned varierende fra 3 dager til 3 uker
    JFK - mulig å finne noen få reiser, men enda dårligere tilgjengelighet enn EWR
    BKK - ingen
    HND - ingen
    ICN - ingen

Kunne sikkert fortsatt med resten av destinasjonene til SAS, men du ser kanskje poenget?

Last edited: 05. juni 2025
    yki, AB69, Emma and 10 others like this.
  12. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Dette blir ganske pedantisk..

Jeg er ikke bundet til skoleferier, kan reise når som helst, men finner absolutt ingen ting utenom Nord-Amerika. Vil ikke si det er å forvente "drømmereisen i business under skoleferien".

yki, AB69, coccifera and 7 others like this.
  13. pali

pali Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    For oss har det mistet sin verdi. Tømte EB kontoen før 1 september 2024 med en reise med SA til Vietnam/Thailand i vinter. Lett å finne billetter som passet tidsmessig. Fortsatte en tid å samle poeng, men fant få og lite tilbud østover. Reise innenlands og Europa er ikke så interessant for oss på poeng. Har nå kuttet ut Sas og Amex kredittkort. Sparer de kortavgiftene, Trumf blir heller ikke til poeng lenger.

Last edited: 05. juni 2025
    coccifera liker dette
  14. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer til å gjøre det samme når dette årets CT er i boks. Så kan jeg sende mail til gull-mailen og amex om hvorfor jeg sier opp Amex Elite.

coccifera, EndreD and Mobiltelefon like this.
  15. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Har takket for meg og solgt samtlige poeng videre.
    Vil samtidig benytte anlendingen her inne til og takke for all hjelp og opplæring. Har gitt meg mange flotte turer når SAS var medlem av Star Alliance

16. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,241
    Bonuspoeng:
    183
    Regnet med at folk ville begynne å gjøre dette, og flere vil nok følge etter her, og hvis SAS ikke får fikset problemet med at programmet ikke lønner seg lengre for folk som vil reise østover, så dette er ganske håpløst og med en galning bak roret på den vestlige side av dammen så er også den døra lukket i praksis :(

Last edited: 17. juni 2025
    tobeornot999 liker dette
  17. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    Men når man får solgt poeng, så er det til noen på andre enden som faktisk hadde bruk for poengene... til en destinasjon som de ønsker å reise til. At mottakeren har andre preferanser til destinasjon og dato betyr ikke at det er umulig å finne billetter.
    Jeg får stadig varsel på awardfares. Riktignok mye oftere på 1 businessbillett enn på 2, og ofte vanskelig å finne en retur med for min del er grunnen i hovedsak at jeg leter et år frem i tid og da er billettene typisk ikke tilgjengeliggjort enda.

Enig at det ikke er enkelt å finne "snacks", men jeg ser fremdeles nytten. Reiste til og fra Argentina med KLM C og skal til Peru neste år, også KLM C. Begge reiser for 2 personer og bestilt med CT. Bruker også en del poeng på Widerøe, for der er verdien av poeng vs kjøpt billett stor. Og faktisk et par rene SAS pluss billetter i Europa i fellesferien som var veldig dyre (fordi jeg var sent ute) med penger, og da ga faktisk mening å bruke poeng.

Konklusjon for min egen del: ja, det er noe poeng i å samle poeng fremdeles.

yki, Calling, eventyrer and 4 others like this.
  18. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,241
    Bonuspoeng:
    183
    Det du glemmer er prisen selgeren solgte poengene for, eller fikk for å selge poengene. Så er det kostnadene ved å holde korta. En ting er når en av familiære grunner må fly for å besøke familie og fly noen turer på grunn av jobb. Når en da mangler la oss si 11 legs for gullkort så tar en to turer til GDN for shopping og klarer kravet, men poeng er ikke så viktig lengre. Cash is the king nå, og SAS gjør en god jobb med å bevise det for meg nå for tiden.

Når en i tillegg har sikret gull uansett så blir AF/KLM bedre å fly med, så den eneste grunnen til EB for min del er å fly med dem og kunne ha bagasje og lounge inkludert. Uten dette så kunne jeg liksågodt ha droppet hele statusen.

tobeornot999 and kongenamundsen like this.
  19. Nickybutt

Nickybutt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ingen tilgjengelige biletter mellom OSL - BKK på Biz fremover

Planen er å reise denne turen i desember, og har fulgt med en del måneder nå, og begynner å miste troen på at det vil dukke oppe noe.

Abbonerte på Awardfares i 1 måned for å søke opp, uten hell.
    Noen tips?

upload_2025-6-17_12-25-56.png

20. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Kan sette opp et varsel på awardhacks.se, hvis det er ren SAS-bonus du trenger. Men, det har som du skriver vært lite slipp til BKK. Hvis du er åpen for SkyTeam har jeg sett et par ledige seter CDG-BKK med Air France med ujevne mellomrom (kort og mellomlang horisont).

Del denne siden