Er det noen stemning for en ex. Bonusfeber.no tur til IAH på lørdag 17 okt ?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av peterfox, 06. okt 2015.

  1. funkybob1

    funkybob1 Luksus Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Ser det er et par i tråden her som vurderer en rundtur samme dag. Det kan på ingen måte anbefales.

    Jeg hadde selv en mileage run SVG-IAH med retur etter snaue 26 timer for et par måneder siden. Det ble en del ekstra spørsmål i immigration, og svært lite forståelse for hvordan noen kunne finne på å fly så langt for et så kort opphold på en fritidsreise. Jeg nevnte bonuspoeng, men betjenten fra CBP mente det måtte være enklere måter å opptjene poeng på :)

    Etter en del oppgitt risting på hodet og uvanlig mye tasting på datamaskinen fikk jeg passere videre med noen ekstra bokstaver skrevet på tollskjemaet. Disse bokstavene var tydeligvis et kodeord for ekstra tollsjekk, så etter en times tid i kø for å komme ut av bagasjehallen ble jeg dratt til side ved utgangen. Her ble bagasjen gjennomsøkt samtidig som jeg fikk ny runde med spørsmål om alt fra planene for oppholdet til inntekt og bosituasjon. Omtrent 20 minutter senere sa de seg fornøyd og jeg fikk dra videre.

    Totalt gikk det ca. to timer fra flyet landet til jeg var på plass i taxien i retning hotellet, så for min del ville det vært utfordrende å rekke innsjekk til returen samme dag.
     
    funkybob1 liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Amerikanere er seg selv lik. Dog, vi var over torsdag til søndag, og fikk ingen spørsmål.
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil tro immigration ser på 72 timer som mer stuerent enn 26. Immigration i Houston er enten forferdelig (det vil si: spørsmål og trippeltsjekker) eller blant de beste jeg har opplevd i USA (rett gjennom med spøk og latter). Det er åpenbart ingen mellomting.
     
  5. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tenker å ta turen til Houston Space Center i formiddag, send en pm om noen har lyst til å slenge seg med. Bor på Aloft Galleria.
     

Del denne siden