Er det tørke på bonusbilletter?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Omaniac, 24. aug 2022.

1. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Alle mine bonusreiser til Taiwan, Thailand, Colombia, Argentina, Chile, USA og Japan. som jeg har booket siden 2019 har jeg funnet ved bruk av Awardfares. Så jeg synes Awardfares er nyttig og verdifullt verktøy.

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det som er greit er å dobbeltsjekke med SAS sitt award søk før man ringer.inn.
    Sparer en for en god del skuffelser og venteitd på telefon.

Tidligere var dette enkelt og det var alltid en til en match med Expertflyer, men i den senere tid har det vært rimelig dårlig utvalg fra en god del selskap.

Travellingalf and chipcampden like this.
  3. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Så Awardfares eller Expertflyer? Jeg mener jeg hadde EF før, men syntes den var litt krøkkete å sette opp søk i, og det samme når jeg skulle endre søk.

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer an på hva slags billetter du ser etter og om du eventuelt bruker andre features hos Expertflyer.

Hovedproblemet med Expertflyer akkurat nå er at du alltid må dobbeltsjekke med https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ siden faktisk tilgjengelighet der er lavere enn den ef viser, mens med awardfares kan du filtrere på kun FFP Eurobonus.

Ulempen med Awardfares er at den er dyrere. Hvis du ikke setter opp og bruker alerts kan du like greit søke direkte på https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ eller bruke https://awardhacks.se/Star som er gratis.

Omaniac liker dette
  5. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Takk!
    Hadde tilgjengeligheten hos SAS vært normal, så hadde SAS sidene vært grei å bruke. Nå er det tilnærmet 0 tilgjengelig 10 måneder frem i tid.
    Så jeg trenger noe som gir et bredere søk. Om EF viser det samme som United og dette ikke er tilgjengelig hos SAS, så er den «ubrukelig» for meg.
    Da blir det Awardfares.

Skal sjekke den andre du linket til.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Awardhacks er kjekk, men kan bare søke 14 dager av gangen og støtter dessverre kun alerts for sas sine egne flights.

Storbaba and Omaniac like this.
  7. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg så det. Grei som en backup for last minute trips.

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Det er heldigvis ganske enkelt å trykke på "Next period" for å søke 14 til.. og 14 til.. osv hvis man er så fleksibel at man ikke vet helt når man vil dra, så Awardhacks er ganske greit å bruke hvis man ikke trenger alle de fancy funksjonene til Awardfares.

Omaniac liker dette
  9. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Har prøvd meg på noen søk her, men Awardhacks finner ikke biz-turer jeg ser er bookbare på SAS sine egne sider. Er ingen innstillinger for å få opp biz antar jeg? De bare vises dersom den finner noe?

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, de vises bare dersom den finner noe. Mulig noen av søkene den sender avgårde feiler.. Den sender jo ett søk per dag til bookingsiden til sas når du ber om å søke 7 eller 14 dager fram i tid fra den valgte datoen. Eventuelt er det noe med filteret for antall mellomlandinger eller lignende som er satt på awardhacks.se/Star

11. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Har samme problem når jeg søker fra USA til Oslo uansett hvilken by man søker fra så er det ikke 1 eneste ledige sete. Åpent bart at dette er SAS sin feil. Når man søker via United award så finner jeg mye ledig. Flere som sliter med å finne bonusbilletter fra USA i desember?

12. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sliter med å finne noen som helst bonusbilletter i desember.

13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er direkte feil. Jeg gjorde ett søk med Awardhacks som viser masse ledig i øko og 2 dager (3. og 4. 12.12) med flights i biz fra NYC til OSL. Sjekk mot SAS *A bekrefter dette. Ser også seter senere i des, dog kun 1 pr. flight på biz... ORDOSL finnes også masse på både biz og eco (ikke dobbelsjekket disse mot SAS *A)!

Henrik liker dette
  14. Oysteinnor73

Oysteinnor73 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Prøver å finne noe til USA i juni/juli neste år, og det er ikke mye å rope om. Men hvorfor returnerer SAS StarAlliance-weben mange søkene med at det er feil på siden? Har søkt hver dag i hele sommer og det er så og si umulig å finne noe som helst. Tips mottas med takk. Awardhacks viser bare frem til 1 juni 2023.. 4 personer, så jeg er glad for Plus...

15. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    ECO er vel ikke stuerent på bonusbilletter?

Feilmeldinger på SAS siden har jeg også hatt. Mulig det skjer etter veldig mange søk? Skiftet til en annen IPad og alt fungerte igjen.

SVG_flyer liker dette
  16. davidhad

davidhad Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Noen grunn til at det er mer avgifter på en bonusbillett fra Oslo-Athen enn fra Oslo-Rio via Tyrkia og Panama som jeg reiste på i sommer?

• Air Passenger Tax16,08 EUR
    • Airport Development Charge24,00 EUR
    • Passenger Security Charge10,00 EUR
    • Passenger Service Charge - Intl58,76 EUR
    • Passenger Terminal Facilities Charge25,38 EUR
    • Passenger charge22,90 EUR
    • Service Fee100,00 EUR

17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Service fee eur 100 bidrar vel...

18. davidhad

davidhad Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Ja sant det. Ble heller en førjulstur til NY. Billigere det..

19. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Det ser ut som at tørken fortsetter? Desember, januar og videre neste år mot sydøst Asia. Kun noen få seter i Eco med Eva.
    Ellers er det rimelig tomt.

20. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,904
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok ingen tørke. Det er heller det at billettene som slippes rives bort med en gang. F.eks. slipper TG billetter for EB nå rundt medio februar. På datoene 170-180 dager frem finner du gjerne noe fra de fleste TG-destinasjonene til BKK, men de forsvinner fort. Her er f.eks. fra CPH og FRA.

upload_2023-8-21_10-56-35.png

upload_2023-8-21_10-55-44.png

Intra-Asia er det stort sett god tilgjengelighet langt frem i tid om man ikke har spesifikke datoer man må reise på.

Det samme som over gjelder ANA, EVA. Billettene ryker ganske fort etter at de legges ut, så du bør helst planlegge 1 år frem i tid om du ønsker å reise med dem. Evt gamble på at noe dukker opp på kort varsel tett på avreise.

Last edited: 21. aug 2023
    magnusant and trygveat like this.

Del denne siden