Er du en klassisk lounger?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av thecoldfish, 14. sept 2017.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Telefonmannen

    Alltid på veien, alltid på jobb. Diamantkortet trygt festet på Tumi-vesken for å fjerne all tvil.

    Du deler villig om deg med børssensitiv informasjon, og navngir personer du skal gi sparken når du en gang er tilbake på kontoret. Du har vanskeligheter med å sitte stille, og er i kontinuerlig bevegelse, mens du snakker høylytt i telefonen.

    Du velger midtsete i SAS Plus for å gi andre reisende best mulig innsyn i konfidensielle rapporter.

    Håper innerst inne på anerkjennelse fra medreisende.
     
    Last edited: 15. sept 2017
    shadow, Kristian, RescueMe and 14 others like this.
  2. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Interessant. Så mange her som har blitt top dog, meg inkludert, og ingen manspreader. Kanskje de brukerne som får det føler seg truffet og ikke poster resultatet av den grunn?:D
     
  3. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, bet meg merke i det der. Begynte å lure på om SAS bare namedroppa en app de syntes hørtes hipp ut. Grindr er jo ikke akkurat en utpreget tech-app.

    Gratismannen kjente jeg traff a little close to home, fra de glade sølvkortdager. Akkurat den fikk de til.
     
  4. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, "Twitter" hadde passet mye bedre inn der.

    Eller så kan det være et kleint forsøk på å prøve å være inklusiv på en hip måte. Jeg er med på tanken, men om det er tilfelle var det ikke akkurat en elegant måte å gjøre det på. Da kunne heller forbrederskeren ha glemt bursdagen til konen sin, eller noe sånt.

    Men sannsynligvis har jeg allerede tenkt mer over det enn de gjorde hos SAS.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,532
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk! Takk for at det er folk som tar seg tid til å gjøre dette, så alle vi andre nerdene får noe å humre over på vei til jobb! :cool:
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Alle Top Dogs her og de fleste andre på forumet vet reglene for access til Star Alliance lounges. Et av kravene er boardingkort til *A flyvning fra flyplassen samme dag.

    Men det har vore et mysterium på hva som gjelder for adgang til lounge før midnatt når flighten din går på natten. Er det goodwill fra personalet, er det bingo, hjelper det med høy status eller C/F billett – hva er greia? Jeg har aldri sett det skriftlig før i dag:

    "Customers must be departing from the local airport the same day, or up to five hours after midnight the following calendar day, in order to access a lounge."

    http://rg.star-allianceemployees.com/lounge-access
     
    Last edited: 11. juni 2020
    Henrik liker dette
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er et svært godt spørsmål.
    Jeg har hatt 140-150 SK flights på et år, så må vel nesten kvalifisere til 100 reisedager da..
    Ettersom det er knyttet til eurobonus kan man jo tenke seg at det har talt opp hvor mange som har fått registrert statuspoeng i løpet av siste 365 dager på 100 datoer eller mer, men det virker lit lite at det er 350 stk...
     
  8. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    "Gratismannen"

    Må si jeg rett og slett føler meg truffet her jeg sitter med sølvkortet mitt. :D

    (Flyr alltid i plus, så har tilgang uansett, slik det er sagt.)
     
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Venninnen
    Du oppgraderer weekendturen til London med poeng for å unne deg litt ekstra luxus. Reiser stort sett i flokk med andre venninner («jentene») som også er opptatt av de finere tingene i livet.

    Du sjekker inn i «SAS Gold Lounge» på Facebook, selvom du egentlig er i business og betegner SAS Plus som #firstclass på Instagram.

    #weekendtrip #shopping #luxury


    Observatøren
    Du har vært i flere land og observert mye, men den største opplevelsen er forbeholdt de som har observert deg.

    Du har en ironisk distanse til det meste, og kaster ofte stein i eget glasshus. Du anser deg selv som en autoritet når det kommer til antall hjul på håndbagasje.

    Du legger for mye i å bli kalt «darling» av British Airways-ansatte, og vurderer resten av flighten om det er nå du skal gå ned på kne.

    Drømmejobb: Baksidejournalist i Finansavisen
     
  10. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Bonusnissen

    Som med det meste annet i livet til Bonusnissen starter forberedelsene her flere måneder i forkant for å maksimere enhver fordel. Etter lengre diskusjoner på nettet bestemmer du deg i siste sekund for hvilken lounge du skal benytte deg av. Du entrer loungen, og tar en rask runde rundt for å få et overblikk over fasilitetene. Etter å ha funnet plassen tar du deg et øyeblikk for å irritere deg litt over mengden folk før du setter kursen for drikkevarene. Alkohol inntas i følgende rekkefølge til det er tomt: Bobler uansett smak - Det som er dyrest (uansett smak) - Annet billig møl. Pølser kan til nød inntas, men frukt og grønt holder man seg langt unna da man ikke får 15% trumfbonus på det her.

    Vel tilbake i stolen kan du ikke la være å tenke på om gresset kanskje var grønnere i loungen 40 minutter borte i terminalen. Etter et kort innlegg på insideflyer bestemmer du deg for å løpe bort for å sjekke. Du når akkurat et par glass med marginalt bedre vin før du må haste tilbake for å såvidt nå flyet. For alle andre høres dette ut som veldig mye unødvendig stress, men for Bonusnissen var det dagens høydepunkt.
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,694
    Bonuspoeng:
    293
    Vi er nok Bonusnisser !!
    I Chicago "bare måtte" jeg innom SWISS loungen fordi alle sa at maten og vinen var mye bedre der enn hos SAS.

    Det er nok riktig det ... men liten trang lounge og SWISS til Zürich går en stund før SAS og det er stappa fullt der, og når det er gått stenger loungen.

    Det var egentlig befriende å gå til den rolige SAS loungen selv om passasjerene til CPH og ARN fylte opp ..
     
    RoadKing liker dette
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Bump

    [​IMG]
     
    veeegard, Eddie47 and trygveat like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,532
    Bonuspoeng:
    293
    Tok testen på nytt. Denne gangen ble jeg manspreaderen.. Jaja.
     
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    En framstilling av ulike personas for flytur og hva de tenker fremover.

    IATA spurte 4700 reisende fra 11 land, fordeling 50/50 business/leisure, april – august 2020 i ulike undersøkelser. Det var kategoriseringen av reisende jeg fant interessant. PDF link

    Hvilken boks passer deg?

    The impatient innovator
    I will not wait to travel again. Just open the borders and I will fly immediately.

    The young early majority
    It will soon be all over. Believes that it will be safe to travel again within the next 6 months (based on Apr’20 data). Is concerned more than an average traveler about contracting the virus when traveling.

    The untroubled 55+
    I will travel no matter what. I am aware that I am in a group with an increased risk of catching the virus. Still, I will travel, no matter the safety measures implemented.

    The wait-and-see X and Y generations
    To be on the safe side, I will wait a month or two before flying. But is more concerned about being quarantined when traveling or returning from travel.

    The late business trip
    I will wait at least 6 months to travel again. I will not risk it. I will definitely postpone my business air travel. Believes that travel in general poses a great risk of catching the virus.

    The late leisure trip
    I will wait at least 6 months to travel again. I will not risk it. I will definitely postpone my leisure air travel.
     
    Kristian liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,532
    Bonuspoeng:
    293
    Der er jeg.
     
    Edvard and Mg15 like this.

Del denne siden