Er EuroBonus et godt program?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Lost Viking, 22. des 2014.

  1. Lost Viking

    Lost Viking Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Ny medlem her.

    Jeg reiser 5 mnd i året og flyr litt, bor litt på hotell og leier litt bil. Jeg er ikke storbrukere av kjeder, så jeg tenkte disse poengkortene til SAS hadde vært flott med tanke på miles for booking.

    Hilton er jeg forbanna på da jeg har brukt mye penger på de for å avansere fra blue, så fant jeg ut at de gav gold til alle som ønsket å betale $95 i året med et co-brand kort.

    Jeg har lyst på et bonusprogram og helst kun ett. Er Eurobonus søppel, eller er det fantastisk? Jeg syntes sas generelt er mye dyrere en andre tilbydere og de har gamle fly. Veier det opp med poengene?

    Mvh,

    Anders
     
    tommy777 liker dette
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, og velkommen til Bonusfeber!

    Her er et par artikler det kan lønne seg å lese:
    Guide til SAS EuroBonus
    SAS forandrer EuroBonus

    Hvilke bonusprogrammer er du medlem av nå, og hvordan er reisemønsteret ditt? (Destinasjoner, bookingklasse etc.)
     
    Lost Viking liker dette
  3. Lost Viking

    Lost Viking Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Jeg er medlem av trumf, air Berlin, norwegian, eurobonus, hilton og sikkert et par andre. Jeg vurderer nå å anskaffe trumf visa som gir rundt 14 poeng pr 100 kr om jeg har lest riktig, pluss eventuelt ett EB diners pga loungene. Jeg fikk ikke amex platinum, så da er det liten vits å frustrere seg over hvor vanskelig set er å finne brukersteder for amen utenfor USA. Reisemønsteret mitt er uberegnelig fra år til år, men det blir jo en del timer i fly og alltid litt i Europa. Derfor ønsker jeg primært å tjene poeng via kredittkort eller lignende for et europabasert flyselskap, for da tjener jeg noe uansett og mange bekker små... Det er vel bare EB og Norwegian man får norske kredittkort med uansett?
     
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
  5. 0303ht

    0303ht Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg synes Eurobonus fungerer supert - (nå har jeg ikke prøvd andre star alliens programmer)
    Selv flyr jeg en del gjennom jobben i Norge. Kvalifiserer meg til gullkort med 50-60 flighter i Norge pr år. Men dette gir meg ikke mer enn ca 30000 poeng pr år. i tillegg opptjener jeg kanskje rundt 5000 poeng på div hotel/leiebil etc.
    Det jeg virkelig opptjener bra med poeng på er Am Ex Platinium (200 poeng pr 1000,- anvendte krone). Med bakgrunn i at jeg bruker dette på alt jeg foretar meg gjennom jobb og ikke minst alle andre private innkjøp som koster 500 og oppover opptjener jeg rundt 5000,- poeng pr mnd.
    Det gjør at jeg til sammen opptjener omtrent 100000 poeng i året som tar meg en gang i året til USA på business klasse. Ettersom man gjennom Am Ax kortet får en ekstra Compain ticket ved et forbruk over 100000 kr pr - Kan jeg ta men en person til på turen.
    Funker suverent for min del iallefall. :)
     
    bor_i_en_koffert liker dette
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    For bosatte i Norge er nok EuroBonus blant de beste fortsatt, til tross for devalueringen de nettopp gjennomførte. Man må være litt over snittet interessert i reising for at noe annet skulle lønne seg etter mitt skjønn. Alternativene er oneworld eller evt. Aegan.. Men summen av alle mulighetene for opptjening av poeng på kortbruk og annet gir EB en fordel etter mitt skjønn.
     
  7. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    EuroBonus er ikke lenger et program som bør styre ditt valg av flyselskap i nevneverdig grad. Både på innenriks og innen Europa, bør du la pris, rutetid og produktkvalitet veie tyngre enn de (få) poengene EuroBonus gir deg for å fly med SAS. Unntaket er hvis du tilhører den gruppen av passasjerenes som reiser på de aller dyreste billettene. Da er EuroBonus fortsatt et ganske bra program, kanskje med unntak av reiser i Europa, der både produktkvalitet og opptjening kan være vel så bra andre steder.

    Å være medlem i EuroBonus koster uansett ingenting, og man kan tjene brukbart med poeng ved å betale med co-brand kredittkort, overføre fra Trumf etc., så man bør helt klart være medlem så lenge man bor og reiser mye i Skandinavia.
     

Del denne siden