Er nå i Rio de Janeiro og kom hit via LF F sammen med en til. Reisen er med CT + poeng. Selvfølgelig på samme tidspunkt har kona fått seg et illebefinnende hjemme, og det virker plutselig lenge å vente til mandag kl 22 for å starte hjemreisen. Finnes noe som helst man kan gjøre her? Går det ann å splitte opp to billetter som er bestilt sammen slik at jeg kan dra hjem tidligere? Setter pris på alle gode forslag!
Kan vera ein reiseforsikringssak, eg har reist heim eingong på grunn av dette, men ikkje frå Rio, men frå SVG...
Jeg ville starta med å ringt min reiseforsikring. Du får i utgpkt ikke endret en bonusreise etter den er påbegynt. Mulig du ikke får LH F hjem, men det er vel kanskje ikke så viktig i det store bildet.
Off. Dette må jo være tragisk og en kjip situasjon Som flere skriver er reiseforsikringen løsningen. Ville prøvd meg på biz bilett. Og latt din kompis reise hjem med deg som no show. Du kommer nok ikke lagt med og prøve deg hos SAS.
Takker for gode og ikke minst raske svar. Forsikringen dekker tur tilbake, men enn så lenge sa han at det var første og billigste. (please la det være utsolgt i økonomi). Jeg er private banking kunde hos DNB (uten økonomien som man normalt sett forbinder det med ) så får se hvor langt jeg klarer å presse de mtp, klasse - selv om det ikke er det viktigste akkurat nå.
Ikke sikkert du har energi og ork til å krangle på det nå, men vilkårene sier vel en maks sum til å dekke hjemreise. Det er vel kanskje mulig at reisetid også er viktigere enn comfort. Uansett ville jeg «krevd» business, men Rio er jo også en forholdsvis dyr destinasjon.
Hvilken reiseforsikring har du? Kom i en lignende (måtte hvertfall hjem tidligere) situasjon tidligere i sommer. Amex (DNB) sa det samme angående billett, men jeg booket PE og C, kostet vel 80 000kr DPS - BGO for 2 personer... Ingen spørsmål fra reiseforsikringen på det. Angret på at jeg ikke booket C hele veien da...
Tusen takk for forslag - virkelig enestående feedback på forumet! Ringer opp first thing in the morning! Reisepartneren blir nok igjen her til mandag, så det holder i massevis med ett ledig sete. Skal holde tråden oppdatert! Som takk kan dere vente dere ett godt reisebrev fra en utrolig tur så langt. Resultat etter prat med forsikringsselskap er at min kone måtte skaffe legeerklæring på akutt sykdom og at hun ikke kan ta seg av sønnen vår - og da ville de bekoste flybillett hjem. Akkurat nå vet jeg ikke noe mer siden de stengte kontoret kl 16 Men som @AndreAa sier så tror jeg det virker ut som om jeg bestiller først, også får jeg refundering senere. Spørsmålet da er om jeg tar risikoen på å bestille business og evt. må ta mellomlegget selv. Uansett, Tallin står først på planen i morgen. Hvis man får til det så er det uansett det letteste og beste for alle parter.
Hvilket selskap har du? Utdrag fra Europeiske sine sider: Her er fra vilkårene til DNB Best: Skal forhåndsgodkjennes.. Ville nok ventet med å kjøpe til du har det godkjent men du kan hvertfall komme opp med forslag.
Jeg hadde tilsvarende utfordring i Thailand i desember, der jeg hadde 2 x F på hjemreisen, og måtte dra to dager før planlagt. SAS forsøkte å endre billetten pga omstendighetene, men for at man skulle få gjort det måtte den eksakt samme ruten være ledig, og jeg hadde BKK-HND-FRA-OSL.. Med andre ord, umulig! Snakket med forsikringsselskapet og forklarte situasjonen, i tillegg til klassen jeg hadde. Behandleren bekreftet business som følge av situasjonen og jeg booket en billett til 22.000. Med andre ord; prøv å snakk med forsikringsselskapet og informer om at den raskeste veien hjem er i C - og hvis de ikke kan gi en verifisering ville jeg bare kjøpt C og claimet i etterkant. Jeg hadde Tryg forsikring.. Håper det ordner seg!
Snakket du da med Tallin? Din tur var også bonustur? Snakket nettopp med de og kunne dessverre ikke endre på en reise som allerede var satt i gang... Ba hun spørre superviseren sin og, men samme svar der uansett omstendighet. Fra Dnb så får jeg også bare til svar at det er kun økonomi de dekker, og ikke noe annet. Spørsmålet er om jeg tar sjansen på å kjøpe business og da evt må dekke mellomregget selv. Har dnb best reiseforsikring.
DNB Best skal vel matche alle andre? I så tilfelle kan du jo vise til at Tryg dekker hjemreise på biz, ref. ovenfor.
Jeg vil fraråde å kjøpe billett i C før du har snakket med forsikringsselskapet ditt, hvis du ikke er forberedt på å betale selv uansett.
Argumenter for Business med tanke på behovet nå ikke original billett. Stor påkjenning, sliten, må være uthvilt når du kommer hjem etc. Husker ikke vilkårene i Frende sin forsikring, men fikk hvertfall ingen spm angående klasse eller pris.
Hatt en siste prat med DNB forsikring, og siden jeg har «best» forsikringen så skal de jo matche hva andre gjør, så hvis jeg kan dokumentere etterpå at andre ikke har noe begrensning på reise/klasse/pris så skal de matche det. Er det noen som har sett noen som spesifikt sier at klasse/pris ikke betyr noe?
Jeg ville bare booket business hjem og sendt kvitteringer til forsikringen og forklart din situasjon.