Er innenriks loungen bedre enn utenriks?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stekus, 16. des 2022.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,056
    Bonuspoeng:
    113
  2. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,821
    Bonuspoeng:
    183
    Kaffen er bedre.

K

3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,301
    Bonuspoeng:
    183
    Forklaringen fra loungeansvarlig virker plausibel. Fra artikkelen:

– En faktor er at sikkerhetskontrollen på OSL er flyttet, slik at nå går alle forbi inngangen til SAS-loungen på innenriks og mange tar derfor turen opp dit selv om de skal utenlands. De er hjertelig velkomne også der, men vi pleier å minne jevnlig om at de som skal videre ut i verden også kan bruke utenlands-loungen, sier Røsaasen.

Staralliance and tobeornot999 like this.
  4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    10,758
    Bonuspoeng:
    293
  5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,429
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan også skiltes bedre. Folk ser bare LOUNGE og tenker ikke over at det er en på utland.

Grooo, markus and trygveat like this.
  6. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,388
    Bonuspoeng:
    113
    Spaserer fint forbi innenriks om jeg skal ut av landet. Liker meg litt bedre i gullstua.

magnusant, Frode789 and stekus like this.
  7. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,056
    Bonuspoeng:
    113
    Det er sånn jeg og har praktisert det, men lure jo på om jeg har gått glipp av noe

Eddie47 liker dette
  8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,429
    Bonuspoeng:
    183
    Støttes. Men med så sinnsykt mye folk som har fått gullkort i løpet av pandemien har jeg opplevd at det er smekkfullt både i loungen og i gull loungen. Da er det like greit å spasere bort til OSL Lounge som har hatt bedre plass:confused:

tobeornot999 liker dette
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    10,758
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, OSLounge er uansett et lite hakk bedre enn gullstuen etter min mening.

Og hvis de har premium sonen åpen, er de langt bedre enn SAS gull. Hvis jeg flyr SAS har jeg tilgang begge steder, men velger ofte bort SAS gullstue likevel.

Earl and kiev like this.
  10. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    I går ettermiddag var det kø for komme inn i loungen på innland. Køen strakte seg ned hele trappen og ut i avgangshallen. Betjeningen sjekket billettene i køen og sendte dem som hadde utenlandsavgang til loungen på utland. I tillegg voktet de heisen slik at ingen snek i køen. De slapp heller ikke inn reisende som ønsket å kjøpe seg inn. Etter 25 min venting kom jeg inn, for å oppleve at loungen hadde mye folk, men likevel mange ledige seter. Det virker som reisende forventer å ha en ekstra stol til jakker og vesker. Det stod skilt at innenlandsloungen kan ha 350 gjester av gangen. Må innrømme at det virker som 4 herretoalett er for lite kapasitet i loungen.

Spielhaug liker dette
  11. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    93
    Bedre mat i gullstua hadde vel fort fått flere til å gå dit. Når gullmedlemmer heller vil på innenriks enn gullstua burde jo det være et sterkt signal til sas om at denne "eksklusive" avdelingen ikke er så eksklusiv allikevel!?

Last edited: 17. des 2022
    Peregrin, EndreD, Earl and 9 others like this.
  12. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,477
    Bonuspoeng:
    93
    Loungen er jo faktisk relativt stor, den har bare en utrolig dårlig planløsning med veldig merkelig møblering. Det blir litt for mye lounge med sofa og avslapping, når flertallet virker å være der for å få seg en matbit. Og ja, de burde si ifra til folk at det er uhøflig å okkupere et bord for fire når man er alene.

Bruker å utsette toalettbesøket til jeg skal gå (om mulig) og heller besøke de som er i kjelleren under loungen. Både bedre kapasitet, og som oftest renere også.

magnusant, holmen and Eddie47 like this.
  13. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,476
    Bonuspoeng:
    293
    Perfekt med en kaffe før en finner noe dårlig å drikke på gullstua. Liker fordelingen jeg. Men synes vel det er på tide at interiøret på utlandet oppdateres til innlandskvalitet. Men som det nevnes over. Det må legges inn noen flere 1/2 pers sitte områder.

14. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Har man tilgang til OSL Lounge hvis man reiser med Sas? Ser ikke sånn ut på oversikten over flyselskap.

tobeornot999 liker dette
  15. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    4,393
    Bonuspoeng:
    113
    Får vel alltid inngang med Amex plat., ellers får man f.eks. 2 gratis innganger per år med DNB SAGA.

16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    10,758
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, ikke inngang med SAS billetten.

Men banken min spanderer inngang i OSLounge uansett hvem jeg flyr med.

17. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er litt motsatt av det artikkelen snakker om, bruker heller utenlandsdelen når jeg flyr innenriks hvis jeg kan, det vil si når jeg kommer fra utlandet og skal videre innenriks. Det som er pluss i innenriks er jo dusjene da etter nattflygning, samt kaffebar.

18. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,775
    Bonuspoeng:
    113
    markus, RoadKing and tobeornot999 like this.
  19. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,056
    Bonuspoeng:
    113
    Er sikkert blitt mange nye EBG nå, ja. Er selv plutselig EBD... Men det alene forklare vel ikke hvorfor folk heller er i innenriks enn å gå videre till utenriks og evt gullstua

Frode789 and tobeornot999 like this.
  20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    10,758
    Bonuspoeng:
    293
    Det er absolutt et poeng, men som @stekus sier, forklarer vel ikke dette hvorfor folk med tilgang til begge lounger velger å gå til innenriksloungen?

I tillegg vil jeg påstå at de som fikk enkle EBG eller EBD fikk det fordi de uansett fløy endel ganger med SAS og i Plus.

Dersom de fortsatt flyr i Plus (som er sannsynlig) så spiller det ingen rolle for inngang til loungen om de har gull/diamant eller Plus billetter siden de har tilgang uansett. Bortsett fra til gullstuen, som krever EBG+

OyvindN and stekus like this.

Del denne siden