Utvilsom sannhet at det er kort vei etter security. Men på den andre siden liker mange nordmenn tax-free, og den litt friere følelsen av å "være på reise" etter man har gått gjennom enveis-slusene til utland. Så jeg ville trodd det ene utlignet det andre, men folk er jo selvsagt forskjellige. Om man har tilgang til gullstuen, er vinen fra flaske istedet for dispenser. Catering ellers er vel mye det samme. Dermed skulle man jo tro at i alle fall EBG+ går dit fremfor innenriks loungen. For meg personlig teller det endel å være i nærheten av avgangs-gate også. Kan sitte nærmere mot avgangstid i loungen da. Det er langt nyttigere enn å være nær exit ut av security etter min smak
Enig, jeg vil objektivt tenkt at best kvalitet trekker flest, dvs på mat og drikke og begrenset i antall med tilgang. Men flere har tilgang til innland. Den ser freshere ut, har kaffebar og den ligger enklere til. Jeg tror vi er så enkle at det forklarer det meste.
Jeg har av og til gjort det motsatte. Tar en tur innom gullstua og tar noen glass fra flaskevin (de har jo bobler også) før jeg returnerer gjennom tax-free og ny sikkerhetskontroll før jeg reiser innenriks. Men sist gang fikk jeg rødt på fast track, den peip og sa at jeg allerede hadde brukt opp muligheten til å passere, noe som i og for seg var riktig. Jeg snakket med en vekter og spilte uforstående og lett fortvilt, men hun sa at jeg måtte gå gjennom den vanlige slusa, men at hun etterpå skulle slippe meg gjennom sperrebåndene slik at jeg kom til "riktig" kø. Vet ikke om dette er innafor, men hittil har de funket utmerket.
Søk etter Mastercard Airport experiences appen på mobilen. Last inn og registrer deg der. SAGA får 2 klipp. Private banking får 8. Pr år. Andre banker er mer rause enn DNB, for å si det sånn. Jeg har en annen god bank som alltid betaler inngang for meg overalt hvor de tar loungekey, selv om DNB er hovedbanken min.
Unnskyld for å bruke engelsk. Jeg lærer fortsatt norsk. I’m visiting the SAS lounges weekly (both international and domestic) and I must admit that especially the domestic lounge is a very unpleasant experience. One area that seems particularly impacted is the food area. During peak times in the evening, it is almost like a zoo in there, feeding its lions. There are so many people trying to access the food and drinks that it is nearly impossible to navigate through the crowds. The noise levels are also high, making it difficult to have a conversation or even think. I understand that airports and airlines need to cater to a large number of travelers, but it is important to strike a balance between providing sufficient amenities and services and maintaining a comfortable environment. Where can I, or we, provide some feedback to SK?
Thank you. I came across those pages and forms but it seemed to me that there is no dedicated form for similar instances. Is the general email provided my best bet? I feel like it will probably get discarded and/or get lost. Ideally, I would very much prefer to send an email to the SAS lounge manager but it might be a bit too much. I really want to bring this to their attention in the hopes that some action will be taken to improve the situation. Making them aware of the current situation and my (our?) dissatisfaction is the least I can do to try and prompt a resolution. Hopeful, I know.
I don't think SAS has anything like a lounge manager, not since the days of Janne Carlzon. Having said that, whether you send an email, call or actually should find a lounge manager, I am sorry to say that the outcome would most likely be the same; "discarded and/or get lost". SAS as most airlines these days really don't care, even the top status ones suffer from lack of attention of customer service.
I know that many people are choosing not to provide feedback or raise concerns about the overcrowding or any other issues to be honest, and instead are just hoping that the situation will improve on its own. I understand that sometimes it can be frustrating to sit and wait for things to change, especially when we feel that there are areas for improvement. Personally, I would much rather provide feedback and actively try to make positive changes rather than just accepting things getting worse. Even though, as we agree, there is a good chance that it will get disregarded. I believe that by not providing feedback and expecting the situation to get better, we are inadvertently contributing to the problem. I think it is important for us to speak up and let the SAS staff know about our concerns so that they can take steps to address the issue. The article mentions Anita Røsaasen as the lounge manager at SAS Norway. Maybe I should speak to her.
I just received an email requesting me feedback on the visit to SAS Gold lounge in Oslo the other day. So you do sometimes get an option to give feedback.
Ja jeg får også noen ganger spm om tilbakemelding på lounge-besøk. Det gjør sikkert mange av oss. Ganske sjeldent, men dog. Har aldri slaktet det, men selvfølgelig heller ikke gitt veldig positive tilbakemeldinger. Men det spørs om det er akkurat det SAS satser på da, å være 3/5...
Absolutt. Tidligere var det ikke delt opp for damer /herrer, var umiddelbart merkbart når det ble gjort endringen. Ser så og si aldri kø til dametoalettene, men gjerne 5+ i kø for herrer. De burde gjort om dametoalett til unisex og heller laget ekstra toalett for damer av dusjen om ønskelig.. Ikke for å være diskriminerende, men tar man hensyn til klientellet gir det god mening.. Er en betydelig overvekt av menn i loungen.