Erfaring med Marriott og Ritz Carlton Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Fnate, 03. nov 2013.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at jeg uforvarende har oppnådd 9 netter på Marriott, og dermed er en natt unna sølvkort.

    Nå skal jeg ha en natt i Boston om en drøy ukes tid. Orker ikke Courtyard Inn i et industriområde i slummen, og da blir det fort over USD500 pr. natt. Synes det er mye. Jeg kan få Taj for drøyt NOK2000,- på hotell.com, og de har en av de feteste hotellbarene jeg vet om.

    Så spørsmålet er om Marriott sølv er noe å trakte etter.
     
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Sølvkortet kaster de etter deg. Jeg fikk det en eller annen gang pga. 10 netter, og det hang ved meg i årevis "fordi jeg var god kunde", men overnattet nesten ikke. Jeg merket ikke noe fordeler annet enn at de en sjelden gang hadde noen spesialpriser for medlemmer. Kan vel med hånden på hjertet si at jeg ikke lot det sølvkortet styre valg av hotell.
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    De har tradisjonelt gitt topp status umiddelbart på en challenge. Mulig at de nylig har endret dette siden jeg gjorde det for under et år siden. Demrer noen rykter om det. Men verdt å sjekke. Marriott er på siste plass av de vanlige kjedene for meg, men ser at enkelte liker det. Gratis frokost for top tier. Diverse free nights/megabonus etc.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er medlem av Ritz Carlton delen av Marriott Rewards (betyr det samme) og selv om sølv ikke akkurat er noe mer å trakte etter enn feks Hyatt Platinum, HHonors Silver e.l, men med sølv er du bedre enn 96% av hotellegjestene du ser rundt deg

    Gold og Platinum gir gratis frokost og internet, men det er noen funky regler der, det er 16 Amerikanske hoteller som nekter å gi gratis frokost i helgene når loungene er stengt (noe de ofte er i USA). I tillegg får du ikke gratis frokost hos Courtyard. Gold (midtier) gir også loungetilgang world wide.

    Folk liker Marriott pga at de gir en gjennomgående meget god service og man vet hva man får. Og de har MYE bedre hoteller gjennomsnittlig enn det IHG eller HHonors har. De har to promos hvert eneste år som er bra (regnet med at du fikk to netter gratis for oppholdet du hadde i Denver Tech??, om ikke registrer deg her og VOILA: http://www.marriott.com/rewards/promotion.mi?promotion=MB13)

    Hver sommer har de somoftest ett bo to opphold, få en natt gratis cat. 1-5 (maks to netter gratis etter 4 netter betalt). MegaBonus som pågår nå er helt likt. Bo to opphold og få en natt gratis. Konverterer du over til RC Rewards (absolutt ingen forskjell) har de også samme sommerpromo, (bo to opphold på RC, få en natt gratis, cat 1-3, det finnes kun ett Cat 4 i USA, så alle hotellene er open season). Det som er genialt er at begge promoene er stackable!!!

    De to promoene er helt konge og jeg fikk 6 gratis netter (2 RC, 4 Marriott) ved kun å bo 8 netter (4RC i sommer og 4 Marriott/RC forrige måned). Gratisnettene kan taes ut overalt.

    Derfor gir jeg RC/Marriott minst disse nettene hvert år. I tillegg er opptjening og uttaksnivåene akkurat justert kraftig, ratioen er stort sett at du trenger 10 netter for en gratis på RC

    For å oppnå Gold, kan du ta en challenge. Du må bo 8 netter på 3 måneder, Platinum må du bo 15 netter på 3 måneder. Dersom du ikke klarer det, mister du statusen etter 3 måneder. En kjapp

    Jeg verdsetter Marriott Rewards som det 3. beste hotellprogrammet der ute for mitt bruk bak Hyatt GP og SPG
     
  5. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Hva tenker ekspertene om å konvertere 20K Marriott points til 5K Avios, bra eller dårlig deal?
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det kommer an på om du har ambisjoner om å bo på Marriott i fremtiden. For 10K Avios får man jo en TATL upgrade verdt en god del mer i min bok
     
  7. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Jaggu rakk man ikke å snike inn litt skriverier på selveste kvelden før kvelden:eek: Ta gjerne en titt på Singapore Marriott Hotel!
     
    tommy777, Jørgen and Ruby like this.
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Ritz Carlton Wien
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste rom
    Oppgradert: Ja, til en større juniorsuite. Helt nytt og veldig fresht. 2 bad.
    Andre fordeler: Håndskrevet lapp fra GM, sjokkis og en lokal drikke av ett eller annet slag. Gratis internet som elite, koster 19 Euro her.
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Newport Beach Marriott Hotel & Spa
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste rom
    Oppgradert: Ja, til Clubrom med flott utsikt
    Andre fordeler: Gratis frokost i restauranten og internet.
     
  10. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Lexington NYC
    Min status: Platinum*
    Rom booket: Billigste rom
    Oppgradert: Ja, til en one bedroom suite
    Andre fordeler: Gratis internett og frokost

    *Vel, jeg har ikke platinumstatus, men han som booket rommet har. ;)
     
    tommy777 liker dette
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på hvem det kan være? Rabadamtimtim! Gruble gruble, plystre plystre:p
     
    tommy777 liker dette
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Renaissance Amsterdam
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste rom, kun 107 Euro
    Oppgradert: Ja, til Superior rom som virker som en junior suite med sofa, stol etc
    Andre fordeler: Club acces og internet. Stor Club med masse snadder, gratis alkohol etc.

    Ligger 3 min fra Centraal
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Marriott København
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste rom, 899 danske
    Oppgradert: Ja, til Executive floor. Stort rom med bad som har separat badekar og dusj.
    Andre fordeler: Lounge som ikke er av normal kaliber, men gratis øl og vin og noe fingermat. Kan velge frokost der eller i restauranten som Plat. Gratis, raskt Internet. Gratis vannflasker på rommet, flere i loungen.

    Hotellet er nyere og fresht. Kommer gjerne tilbake hit
     
  14. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Ritz-Carlton Millenia Singapore
    Min status: Nada
    Rom booket: Standard club room
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Gratis internett, frokost i loungen, småretter i loungen til middag, fri flyt av drikke og champagne frem til kl 20.00.

    Wow, for et hotell altså. Kommer mer til en Bonusfeber.no-forsideartikkel nær deg snart ;)
     
  15. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ouch. Så ut som ett rævva opphold du garantert burde klage på til Corporate. Lukter gratis natt lang vei
     
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Ritz-Carlton Lake Tahoe
    Min status: Platinum
    Rom booket: Standard club room (oppgradert med kredittkort voucher)
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Gratis internett, loungen var helt konge med frokost, lunch, afternoon tea, appetizers og ekte Champagne, samt dessert avec helt til kl 2200.

    Vanvittg bra hotell med kjempeservice. Men senga var grusom så vi sov veldig dårlig. Etter jeg sa ifra ved utsjekk kunne de fortelle at sengene skiftes ut i juli.

    To dager etter utsjekk, mottok jeg en beklagelse og en invitasjon til en gratis natt på Club level.
     
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Er disse programmene helt integrerte eller er det begrensninger på uttak av poeng på hvilke kjeder etc??
     
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    De er integrerte, du kan ta ut poeng i Marriott og RC, opptjening og uttak er identisk
     
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Renaissance LHR
    Min status: Platinum
    Rom booket: Standard Queen
    Oppgradert: Nei. Ble faktisk nedgradert til ett bøttekott med to små senger. Fullt hus, men hun som sjekket meg inn forsøkte seg først på en spansk en og sa at romvalg ikke var garantert. Etter en liten diskusjon, var valget å ta deg jeg hadde fått eller flytte til Marriott borti gata. Gadd ikke flytte siden jeg kun var der 8 timer.
    Andre fordeler: Gratis internett, loungen var stengt. Fikk to drinkkuponger, men baren var allerede stengt da jeg kom dit :/

    Utslitt rom og eiendom, de kunne ikke gi mer beng i status og at jeg ikke fikk det som var garantert. De driver dog å pusser opp.

    Sjansen for at man tar turen tilbake er absolutt 0
     

Del denne siden