Jeg statusmatchet meg fra Sixt Platinum til Emerald Club Executive Elite i forkant av en tur til USA nå i mars. Er det noen som har erfaring med de? Jeg skal leie en bil i Chicago (Sentrum Lasalle) fra 17 til 20 mars. I mailen der jeg fikk oppgraderingen står det blant annet: UPGRADES GUARANTEED When you reserve a Fullsize through Luxury, vehicle we will charge you one car class less — guaranteed. SPEED AND CHOICE Bypass the counter, choose a Fullsize vehicle from the exclusive Executive area and only pay the reserved Midsize rate. Det ser jo greit ut det, men jeg finner litt lite info om hva slags biler de har i stallen sin. Men det ser jo ut som jeg kan booke en midsize bil og plukke fritt blant bilene i executive area. Jeg har kun leid bil en gang tidligere i USA. (Sixt i LA, som Platinum) Den gangen kunne jeg velge fritt blant alle bilene de hadde inne (Bortsett fra Corvette og Mercedes S) enda jeg hadde booket en ganske kjip bil i utgangspunktet. Så hvis National har noe av den samme behandligen av statusmedlemmer så blir det bra. Jeg hadde håpet på en Charger, Challenger eller lignende til en fin pris.
Jeg gjorde en «emerald aisle»-booking i November (på OAK) og endte opp med å kjøre 700 miles på under 12 timer med en splitter ny og råsprek Ford Mustang Coupe Er også Executive Elite ... Snacky
Man må booke en "full-size" (som pga. at man er Executive Elite faktureres som en "mid-size") under bookingprosessen for å få mulighet til å velge bil i executive aisle (dette er tydelig markert når man skal velge bilklasse). Dermed kan man istedet velge fritt blant en rekke vesentlig bedre biler enn bookingen tilsier. Man kan også, basert på en slik booking, velge en "luxury upgrade" på toppen av dette igjen for 25 dollar ekstra pr. dag med Executive Elite-status. Snacky
Takk, jeg fant "Aisle choice" når jeg søker på bil nå. Står tekst under: "Book this car class, you will be able to choose any car from Emerald Aisle" Men jeg finner ikke opsjon på "luxury upgrade" til 25$ noen plass, er dette noe jeg må spørre om når jeg henter bilen? Har du noen ide om hva slags biler man kan få på en slik upgrade? Det hadde vært fett med en Mustang, Challenger eller Charger med litt heftig motor.
Korrekt, du må kontakte personalet on site for luxury upgrades. Mustang og Camaro etc. (V6’ere med ca. 300HK, ikke de råeste V8’erne) burde være tilgjengelig i ordinær Executive Aisle. Alt er dog avhengig av hva som finnes på lokasjonen dagen du møter opp. Snacky
Takk. Hvis det kun koster 25$ pr dag så er det ikke noe å lure på, hvis det er noe kult der. (Regner med at jeg kan sjekke det først)