Erfaring med Sixt i USA ?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Finn Erik Edvardsen, 03. jan 2014.

  1. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Vi har en lang bil tur foran oss i januar og planlegger å "slite" på en leiebil istedenfor vår egen bil. Det vi trenger er en stor SUV med henger feste (skal muligens dra med oss 3 mustanger (hester ikke bil) på en deler av strekningen som tar oss over 2 fjellpass). Hertz og Avis har mildt sagt en merkelig flåte her i Seattle - begge sender det mest ukurante bilgreiene som finnes (Lincoln MKX, tilsvarende Ford greie, noe Infinity pedaler etc.) - de andre (Budget, Dollar og Enterprise) tror SUV er Subaru Forrester eller Outback, mens Sixt faktisk har en flåte med ekte SUV`er. Prisene er helt greie for alle - men vil helst slippe MKX og gjengen. er det noen som har brukt Sixt i USA - har benyttet dem noe i Tyskland som var kurrant.
     
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har brukt SIXT i USA - som det eneste selskapet jeg kan benytte uten å bli ruinert med Young Driver Fee. Min smale erfaring er at de har et godt utvalg biler. Har aldri brukt de største bilene da det er en begrensning på hvilke klasser oss barn kan leie :p

    Vet ikke hva slags biler stasjonene på vestkysten har men jeg har sett større biler av hva jeg antar du mener er SUVer. Ikke Subaru Outback nei.
     
    tommy777 liker dette
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri leid hos Sixt i USA, de har jo alt for lite lokasjoner til at det er aktuelt, men i Europa er de ihvertfall veldig stødig og har mange kule biler.

    Når det er sagt, er det ikke noe problem å få tak i en stor bil hos de vanlige jeg leier hos, Hertz og National i Seattle. Skal dit neste helg og har en Tahoe bestilt fredag til søndag akkurat som sist. Sist ble jeg tildelt en Escalade.

    Gikk akkurat inn på Hertz.com og når man trykker på "more options" kom det frem biler som Tahoe, Suburban, Escalade, F150 med mer. Det er selvsagt på flyplassen de har best utvalg, men ringer du stasjonene i sentrum eller andre steder i omlandet (noe som anbefales på det sterkeste pga av det vanvittige gebyret som kreves per døgn på Seatac) , bringer de mer enn gjerne en large SUV til den lokasjonen du ønsker.

    Hos Enterprise har de en bråte med biler lokalt. Large SUV sier "GMC Yukon, Chevy Tahoe, Ford Expedition, or similar".

    Skal jeg dra mye, hadde jeg valgt en pickup
     

Del denne siden