Reiste SVG - CPH - ZAG med billett fra Supersaver i Desember. Så fort riktig PNR var lokalisert var det en smal sak å legge inn bookingen i SAS app/nettside, inkludert ekstra baggasje og lounge pga EBG. Fikk 250*1,25 for SVG - CPH og 350 (=50% miles) grunnpoeng, som stemmer med SAS sine tabeller.
Aldri funnet priser som er 30% lavere på Supersaver, eller andre nettreisebyrå. Men at de ofte ligger litt lavere i pris er sant. Samtidig er det ofte kredittkortgebyrer og som andre nevner en del de håper å ta inn på å selge baggasje/forsikringer etc.
Skulle egentlig med Widerøe BGO-ABZ nå på førstkommende onsdag. Denne må endres eller avbestilles. Leser informasjonen til Supersaver og der finner man at man skal kontakte flyselskapet for avbestilling, noe som virker veldig merkelig. Tar kontakt med Widerøe og de kan ikke gjør noe siden det er bestilt gjennom reisebyrå. Supersaver er umulig å få tak på telefon. Lærdom til fremtiden er selvsagt at jeg aldri skal benytte meg av Supersaver (første gang dette), men hva gjør jeg nå!?
Kan du ikke kontakte dem på mail? Hvis du ikke får tak i dem i det hele tatt, så ville jeg bestride kjøpet til kortutsteder.
Har tenkt tanken selv. Reisen finner sted om tre dager og de bruker ukesvis på å besvare epost og svarer ikke på telefon, men oppfordrer folk til IKKE å ta kontakt før reisen nærmer seg
Når man snakker om OTA, så har jeg gode erfaringer med Expedia. Har reise 29.april, først fikk jeg melding 29.mars om at jeg kunne avbestille reisen og få refundert alt. Deretter fikk jeg melding 4.april om at flyavgangen var kansellert og at penger var på vei
Er dette noe pes da? Du har selvfølgelig betalt med kredittkort og finner et fint formular hos forbrukerrådet som du bare fyller inn, sender til Supersaver, venter 14 dager og så kjører du chargeback på kredittkortet
Sent å si det selvfølgelig, men det er pga dette at vi ringrevene helst bestiller hos flyselskapene direkte, da slipper du kranglingen om hvem som skal ta regninga. Det er iallefall riktig som du sier, det er Tripmonster som må ordne opp. De "vedder" med flyselskapet om at de skal kunne selge bedre. Da krever de lavere pris, for å få lavere pris må de ta ansvaret. Når alt går på skinner tjener de penger. Hvis ting går til h... Så gjør de alt de kan for å slippe å bruke penger på deg. Ofte har de små marginer og da er det tøft med kostnadene ifb med ombooking.