Erfaring på Chicago Ohare transit

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av SVG_flyer, 24. juni 2019.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens, jeg lurte på om noen har reist gjennom chicago (transit) og skulle videre derifra fra USA? F.eks Canada, Cuba osv..... i mitt tilfelle går reisen videre til Vancuver (YVR), og jeg er usikker om vi må ta bagasjen når vi lander der eller om den går direkte? Samtidig har vi en layover på 8 timer der, og er litt usikker om vi kan gå ut etter immigrasjonen for så sjekke inn på nytt før avgangen? United flyr til YVR.
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Du må alltid gjennom immigration og hente ut bagasjen din første sted du lander i USA uansett om det er din destinasjon eller du har transfer videre domestic eller internasjonal.

    Hvis bagasjen er tagget til sluttdestinasjon kan du levere den fra deg rett etter tollen uten å sjekke inn på nytt.
     
  3. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, betyr det da at etter at man har levert bagasjen etter immigrasjonen så kan man gå ut fra den terminalen, eventuelt gå til byen en tur?
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan man.
     
    SVG_flyer liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,169
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg låner denne tråden, da jeg har et spørsmål om ca samme tema.

    Jeg har fått tak i bonusbilletter til ORD om en måneds tid, og nå driver jeg og prøver å finne ut hva jeg skal gjøre der borte.
    En idé er å fly videre med en gang, og besøke helt andre steder enn Chicago, da jeg har vært der før.

    Så til spørsmålet:
    Siden jeg da ikke har gjennomgående billetter, hvor lang tid bør jeg beregne på ORD når jeg ankommer med SK, og skal videre domestic med et annet selskap?
    Jeg vet det er vanskelig å svare på, og at det kommer helt an på dag og føreforhold, men hvis noen har noen erfaringer tar jeg gjerne imot.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    En ting er immigrasjon, ORD er ikke så værst der, men hvis du lander samtidig med halve Asia...

    Bagasjen kommer fort, men så må du bytte terminal (regner med du flyr UA videre innenriks). Ny sikkerhetskontroll (Med kø) og kanskje må du på piren...

    Uten sammenhengende billett ville jeg ikke prøvd meg på noe under 2 timer.
     
    holmen liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,169
    Bonuspoeng:
    293
    Takker!
    Ankommer ORD 19:10, og ser på billetter videre. Nå står det mellom 2,5 og 3 timer, UA og AA. Da tipper jeg det går greit uansett.
     
    RoadKing liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Ps:Misunnelig :oops:
     
    holmen liker dette
  9. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg reiste fra München til ORD for noen uker siden. Da ankom jeg rundt kl. 19 slik du gjør. Immigrasjon gikk ekstremt kjapt, så jeg regner ikke med at du vil bruke lang tid der. 2,5-3 timer burde absolutt holde
     
    RoadKing and holmen like this.
  10. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,983
    Likes mottatt:
    10,848
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med de andre her. Jeg tar stort sett tre timer i USA, og det har alltid gått fint. En gang med to timer på Chicago holdt det på å galt siden jeg ventet lenge på bagasjen som aldri kom.

    Men jeg fikk lov å snike i sikkerhetskontrollen, og rakk som sistemann å boarde flyet til Vegas.

    Nå er det vel også betydelig mindre trafikk fra Asia enn vanlig...
     
  11. hjsimpson

    hjsimpson Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Uanset en potentiel hurtigt immigration i ORD, så ville jeg aldrig lave separate billetter gennem ORD i vintermåneden med kun 2-3 timer transfer. Jeg ville tage en overnatning på Hilton ORD og flyve ud first thing in the morning.
    Du flyver gennem ORD i vintermånederne hvor en god snestorm kan ændre rejseplanerne hurtigt. Hvad når du skal tilbage til ORD og SK billetten. Har du længere tid der?
     
    holmen liker dette
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Etter SK943 for et par uker siden gikk det ganske nøyaktig 30 minutter fra flyet parkerte ved gate til vi var på vei mot sentrum, inkludert 5-10 minutter venting på bil. I den andre enden av skalaen har jeg opplevd å bruke over 3 timer i kø her, men det var før automatene ble innført.

    https://awt.cbp.gov/ kan anbefales om man vil studere dette nærmere. Den har historiske data for ventetid gruppert per time fra de fleste amerikanske flyplasser :)
     
    Gullars, holmen and jgroneng like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,169
    Bonuspoeng:
    293
    Det er selvfølgelig ting som kan skje på vinteren.
    Jeg har planer om å fly en vei til feks. Cleveland, og så leie bil og kjøre tilbake til ORD på et par dager. Kan da få krysset av et par stater jeg mangler på kartet.
    Så returen er jeg ikke så bekymret for.
    Men, jeg kan selvfølgelig gjøre som du foreslår, og overnatte på ORD og reise derfra tidlig dagen etter. Skal jo bare sove når jeg kommer frem til feks. Cleveland, uansett.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,169
    Bonuspoeng:
    293
    Låner denne tråden igjen, denne gangen er det JFK som er flyplassen det gjelder.

    Har innkommende ANA F på terminal 7, og ser på utgående flight med Delta til LAX, fra terminal 2. Altså, ikke sammenhengende billett.

    Hvor lang tid bør jeg beregne her? Usikker på om jeg har med innsjekket bagasje eller ikke. Tror ikke.

    Det er en flight som har avgangstid 3t 44m etter ankomst ANA, og en som har avgangstid 5t 44m etter ankomst ANA. Hvilken skal jeg velge? Jeg vil ha nok tid, men trenger ikke å sitte på flyplassen lenger enn nødvendig..
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    Hva skjer med Delta flyvningen 3,44 etter ankomst hvis du blir forsinket? Må du kjøpe ny billett eller blir du ombooket?

    Mine ca 8 datapunkter for innreise til USA post covid har vist mellom 15 min og drøye 2,5 timer fra ankomst til bagasjen er i hånden min. Noe som gjorde at jeg mistet United videre fra Chicago. feks. Men også at jeg var på hotellet i SF

    Så lenge du er på en billett som gir deg rettigheter til å være med på et senere fly så ville jeg gått for 3t 44min.
     
    Spielhaug liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,169
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål. Klarer ikke helt å tolke det ut av nettsiden til Delta.

    Sjekket historikken på NH110, og de har gjennomsnitt forsinkelse på 10 minutter. Men, akkurat i dag er de 1t 30m forsinket. :rolleyes:

    Kan hende jeg løser det hele med å fly dagen etter, og heller ta en dag i NYC.
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    God unnskyldning til å bo på TWA Hotel? :cool:
     
    holmen liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,169
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er forsåvidt det, men planen er å bo på TWA Hotel på utreisen, som også går via JFK. Og da passer hotell og flytider bedre sammen. :)

    Jeg gikk for den trygge løsningen, og booket flyet som går nesten 6 timer etter oppsatt ankomst JFK. Da har jeg god tid, og kan slappe av i en lounge mens jeg ser på Netflix. Eller sover. :cool:
     

Del denne siden