Erfaringer med alpereiser.no & STS

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 25. jan 2015.

1. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

Jeg var forrige helg i MIA. I et meget svakt øyeblikk, kom jeg til å kansellere 1 ukes vinterferie på Radisson Blu / Park Inn på Trysil.
    Bakgrunnen for at jeg kansellerte, var at betalingen falt på Jan 15th - 2015 og vi er egentlig ikke så interessert å flytte hele familien opp dit i en uke - da nettene er fortsatt lange / dagene korte - og det kryr av inkompetente dansker på ski.

Jeg tenkte heller å tilbringe uke 8 i "alpene" Innsbruck, Salzburg eller Geneve for sveits.

Er det noen her på forumet som har reist med "Spesialisten" alpereiser.no (STS)
    Hvordan behandler i status-kunder hos SK (EBD/EBG) hele gjengen. Hvordan er det å dra ski,støvler,staver og hjelmer i baggasjen ned dit??

Jeg er ikke grønn på dette, men vi reiste på buss fra KRS da jeg var yngre. Da var det øl, fisse og horn-musikk hele vegen, men jeg flytter jo ikke bøtte-balletten + 300 kg utstyr til KRS for å sette meg på en buss.

2. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
  3. Superhai

Superhai Brigadier

Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er stort sett charterflyvninger og du må forholde deg helt og holdent til turoperatøren. Det er derfor ingen statusfordeler.

4. mhsalv

mhsalv 278 and counting!

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Er jo en viss fare for å møte dem i Alpene også... Men større anlegg = mindre dansketetthet.

5. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har én erfaring med dem, men det var til noe helt annet. Utveksling til USA på videregående... :D

(altså.. ikke STS Alpereiser.. Kun STS)

6. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,433
    Bonuspoeng:
    183
    Har reist med Langley og de er hvert fall rimelig fleksible hva gjelder valg av selskap. Lar seg nok å ordne å fly med SAS/Star Alliance nedover.
    Har ikke vært i Salzburg, men jeg kan anbefale St. Anton. Da kan du også fly enten til Innsbruck eller Munchen. Litt lengre fra Munchen, ca 3 timer kontra 1 fra Innsbruck.
    Ellers tror jeg ville anbefalt å orge selv. En uke med skikort koster ca. 8000 pr pers. Med internett kan di fort ordne det til noe rimeligere selv og da kan du jo også bruke status. Da kan du jo bare leie bil
    Ellers har jeg hørt mye bra om Ischgl og Alpe D'Huez.

Del denne siden