Erfaringer med Eurobonus shopping portal

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Spielhaug, 27. des 2020.

1. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,813
    Bonuspoeng:
    183
    upload_2025-8-12_13-56-23.png

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,326
    Bonuspoeng:
    113
    Her hjemme er vi intr. i 3 dager i uken.

For 3 porsjoner per dag: 975 kr (eller noe der omkring) for hele uken.

For 2 porsjoner per dag: 875 kr (eller der omkring) for hele uken.

Bare gå inn på siden og lek litt rundt. Jeg kan ikke se at det er noe begrensning på maks/min dager og porsjoner per uke.

3. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,691
    Bonuspoeng:
    113
    Takk. Så 2276kr for 12 middager og 10000 EB-poeng. Det kan jo være verdt det dersom maten faktisk har en verdi som gjenspeiler denne prisen.

4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,326
    Bonuspoeng:
    113
    Kan si meg veldig enig i at 0,15 kr per poeng er ganske mye. Jeg sier sånt ca 0,8-0,9 er innafor for min del.

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,326
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått chatgpt til å gjøre regnestykket på nytt for meg, med riktige priser og riktige rabatter. Slik ser det ut:

Pris per EuroBonus-poeng ved Godt Levert-kampanje
    (Sammenligning mot ordinære rabatter på 30 %, 20 % og 10 % på de tre første kassene)

Matkasse: 4 porsjoner, 3 middager
    Fullpris: 4 116 kr
    Rabattpris: 3 498,60 kr
    Ekstra kostnad: 617,40 kr
    Pris per EB-poeng: 0,06174 kr

Matkasse: 3 porsjoner, 3 middager
    Fullpris: 3 796 kr
    Rabattpris: 3 226,60 kr
    Ekstra kostnad: 569,40 kr
    Pris per EB-poeng: 0,05694 kr

Matkasse: 2 porsjoner, 3 middager
    Fullpris: 3 396 kr
    Rabattpris: 2 886,60 kr
    Ekstra kostnad: 509,40 kr
    Pris per EB-poeng: 0,05094 kr

Matkasse: 1 porsjon, 3 middager
    Fullpris: 2 276 kr
    Rabattpris: 1 934,60 kr
    Ekstra kostnad: 341,40 kr
    Pris per EB-poeng: 0,03414 kr

---

I alle tilfeller er poengprisen ekstremt lav (0,034–0,062 kr/poeng), som er langt under det som regnes som "god" pris (<0,15 kr/poeng). Dette er derfor et veldig gunstig kjøp om du har bruk for poengene.
    /chatgpt

Det virker som den potensielle rabatten på 971 kr er for den dyreste matkassen. 6 personer, 5 dager.

6. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Chat har misforstått prompten din. Den bruker differansen ordinær pris vs rabattert pris for å regne ut kr/poeng.
    Det billigste alternativet jeg får velge er 1 person, 3 middager i en leveranse.
    569 kr + 69 kr frakt. 3 stk leveranser blir 1914 kr uten rabatt.
    Dvs. 0,19 kr per poeng.

Edit: Jeg får heller ikke til å skru av kampanjekoden GODT_AUGUST. Kanskje man får lov å kombinere med denne?

Edit2: Etter en mail til kundeservice fungerer det som det skal hos meg. GODT_AUGUST forsvinner når jeg prøver å bestille via EB kampanjen.

Last edited: 13. aug 2025
  7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,042
    Bonuspoeng:
    293
    Det var jo hele poenget med utregningen til @DJasko+ChatGPT og ikke en misforståelse. Han ville finne ut hva kostnaden blir på å velge eurobonuspoeng istedenfor rabattert pris. Dersom man uansett har lyst til å teste ut Godt Levert.

Dersom man er særs lite interessert i Godt Levert i utgangspunktet blir den reelle kostnaden differansen mellom å kjøpe mat på butikken og prisen for Godt Levert. Mat må man jo ha uansett. Jeg overlater til noen andre ta den utregningen ;) Husk å regne inn alternative poeng fra Trumf og kredittkortbruk :p

Last edited: 13. aug 2025
    Nordlands liker dette
  8. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ser ikke helt poenget med et slikt regnestykke? Å vise hva fullpris vs rabattert pris blir skjønner jeg. Ca. 500 kr.
    Men å regne pris/poeng på denne differansen blir helt feil, og gir ingen verdi. Når man prater om at god poengpris er <0,9 kr/poeng, og denne kampanjen koster 0,19 kr/poeng. Blir det helt feil å vri på regnestykket for å gjøre poengprisen bedre. Dette regnestykket viser ikke at du betaler 0,03 kr/poeng for 10 000 poeng uansett hvordan du ser på det.

Med mindre du er i en hypotetisk situasjon hvor Godtlevert er en ukentlig kostnad du allerede bære.

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,042
    Bonuspoeng:
    293
    Spiser du ikke mat? Matkassen har verdi i seg selv. Med mindre du har tenkt å bare kaste den. Da ville jeg personlig latt være uansett hva poengkostnaden er.

Preference and btm like this.
  10. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Matkassens verdi i mat vs det du ellers ville spist er et helt annet regnestykke.

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,042
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Men der blir det ganske mye større variasjoner fra husholdning til husholdning. Det går sikkert inn å putte inn noen SIFO-tall, men det må da være grenser for hvor mye tid man skal bruke på sånt :D

12. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Trenger ikke bruke lang tid i det hele tatt. De fleste med god kontroll på privatøkonomien vet hva de betaler i mat, og dermed hva en middag hjemme pleier å koste. Hos oss er det 285 kr. Så er det bare til å legge sammen (x-y)/10000

13. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,326
    Bonuspoeng:
    113
    Bra noen skjønte! :)

Vi har hatt matkasse tidligere, og i en litt hektisk periode nå i august + september skal vi teste det ut igjen. Derfor jeg sa at jeg ventet på HelloFresh sitt alternativ på 3000 poeng.

Når godt levert kom med denne, og jeg likevel kan få reell rabatt fremfor poeng var det viktig for meg å vite hva disse poengene koster meg. Når jeg da, som sagt, likevel vil ha matkasse.

Nordlands liker dette
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,042
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har tenkt det samme. Det hadde vært greit å slippe å planlegge noen av ukens måltider igjen. Bare synd at Godt Levert-tilbudet ikke også går gjennom onlineshopping.flysas.com. Jeg har nok av bonuspoeng men kunne trengt noen nivåpoeng i starten av ny opptjeningsperiode nå i september :)

DJasko liker dette
  15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,326
    Bonuspoeng:
    113
    1t etter at den 4. matkassen var betalt, tikket det inn 10k poeng.

Må si at jeg alt i alt er fornøyd med Godt Levert. Gode middager og veldig rause porsjoner. Et tips er å velge for 3 personer. De ender ofte med å sende for 4 stk da de ikke har alt i enkeltpakke (unntaket jeg har oppdaget er fisk).

Pauset neste uke pga reise, men ikke umulig jeg tar det opp igjen.
    Screenshot_20250909_144132_SAS.jpg

oleredv, Teknolai, holmen and 6 others like this.
  16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,042
    Bonuspoeng:
    293
  17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,041
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk akkuat mail om at 20% nivåpoeng er utvidet frem til 31.desember!

Teknolai and DJasko like this.
  18. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,593
    Bonuspoeng:
    113
    HelloFresh har nå kampanje frem tli 31.jan med 5000 poeng (og dermed 1000 nivåpoeng). Tror dette er det høyeste de har hatt (pleid å være 3000 tidligere).

Baldrick, Spielhaug and DJasko like this.
  19. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,253
    Bonuspoeng:
    293
    De har hatt trøbbel en god stund med å levere ull-ballene.

Kom jevnlige mails for å fortelle dette, men nå er de tilbake på lager og ligger allerede og venter på nærmeste post i butikk.

20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,041
    Bonuspoeng:
    183
    freddyen and Maggie like this.

Del denne siden