Lounge Frankfurt (FRA)

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av JSOR, 17. mars 2023.

  1. JSOR

    JSOR Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Heisann, helt ny her i formuet, men prøver meg på et lite innlegg/spørsmål :)

    Vi er en familie som skal reise til den dominkanske republikk i påsken. Hele reisen er Lufthansa, men FRA-PUJ og vice verca er operert av Eurowings Discover (det er LH-rute). Jeg er EBG, og lurer derfor på om jeg får tilgang til lounge i Frankfurt? Hvilken lounge er da å foretrekke? Og har jeg mulighet til å ta med noen inn på lounge?

    Setter stor pris på svar :)
     
  2. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke grep på detaljene, men om du legger info her så får du trolig svar på tilgang https://www.staralliance.com/en/lounge-finder
     
    JSOR liker dette
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Forslag:
    Innlegget ditt handler om lounge på FRA, men overskriften sier noe helt annet.
    Neste gang kan det være bedre å skrive noe om spørsmålet også i overskriften =)

    Men velkommen til forumet uansett :)
     
    eventyrer and JSOR like this.
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var der i går, og siden Frankfurt er hjemmebane for Lufthansa er det lounges spredt overalt på terminalene.

    Som EBG slipper du inn i både vanlige Biz og Hon lounger, og du kan ta med 1 gjest.

    Som regel gir det seg selv hvilken lounge du går til, fordi du er på en terminal og pir som stemmer med avgangen din videre. Det er også mulig å gå i andre lounges, men å vente med å feks gjøre ex-Schengen passkontroll for å gå i en annen lounge kan fort koste deg mistet avgang siden ting tar tid og FRA er stoooor.
     
    eventyrer and indahla like this.
  5. fridolin

    fridolin Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Du vil ikke ha tilgang i lounge med Eurowings. Gikk litt fort i svingen ved en Thailand bestilling og der satt jeg i ett Eurowings fly når jeg trodde det var LH jeg bestillte.. Er EBD og mye i Frankfurt loungen ellers. Riktig det @tobeornot999 skriver om Biz og Hon lounge
     
  6. JSOR

    JSOR Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Vil jeg da ikke ha tilgang selv om flight number start med LH..., men opereres av Eurowings Discover?
     
  7. fridolin

    fridolin Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Du vil ikke ha tilgang
     
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Du har loungetilgang som normalt når Eurowings Discover flyr på vegne av Lufthansa, f.eks. LH860: https://www.flightstats.com/v2/flight-tracker/LH/860
     
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bekrefte det @trygveat sier :)

    Jeg hadde lounge tilgang før nettopp LH860 (FRA-OSL) for et par dager siden.


    20230320_125002.jpg
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr fra B-gates LH C. Jeg har EBG, de to andre i reisefølget er statusløse. Hvilken lounge anbefales?
     
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge man har en LH-avgang, så har du tilgang til lounge uavhengig om det er LH selv, Eurowings, Helvetic Airways eller Air Dolomiti som flyr.
     
    Wiolenze liker dette
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    B-gates. Regner med Maple leaf er førstevalg. Ser ut som Business lounge er nærmest avgangsgater (B24), er det noe vits å stresse med Senator på «andre siden»? Er de ikke relativt like som Business? Har 2:50 connection…
     
  13. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Lenge siden sist, men senator hadde en bar som Maple Leaf manglet. Ellers ikke de store substansielle forskjellene.

    K
     
    Spielhaug liker dette
  14. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    LaDuden and Spielhaug like this.
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    geddi liker dette
  16. Mistiflip

    Mistiflip Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Vil nevne ett lite tillegg her. Trådstarter er vel hjemme igjen, men..
    Hjem fra Frankfurt så er det også mulig at det reises fra A-gates i retning Norge. Hvis man liker å hvile øynene på flymaskiner så vil jeg si at LH Panorama Lounge er verdt ett besøk. Romslige rolige stuer og en liten "kaffeteria-avdeling". Dusjen var også upåklagelig god etter to lange flights fra Nedenunder.
    Ikke så mye valg av mat, men ok selvbetjent drikkeutvalg.
    Business billett eller *A Gullstatus for inngang.
     
    RoadKing, Brukernavnet and Spielhaug like this.
  17. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Vekker denne i live fremfor enda et ny tråd. Hvis man reiser fra Norge til Thailand, er det mulig å inn til A-gates selv om man ikke skal reise inn i Schengen igjen? Tenkte å prøve både Panorama og ex-First loungen etasjen over
     
  18. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    679
    Likes mottatt:
    2,350
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer du inn fra Norge kommer du helt sikkert inn på A-gates. Ingen problem å besøke de nevnte loungene. Personen i skranken vil helt sikkert foreslå at du går til lounge på B-gates hvor det ofte er mindre folk.
     
    mrt and Spielhaug like this.
  19. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har (altfor) mange timer på FRA, så vurderer å dra inn til Frankfurt. Men hvis vi skulle velge å bli, så blir det å teste forskjellige lounge. Spørsmålet er om det er OK å gå ut av A-gates og så gå inn tilbake igjen?
     
  20. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    679
    Likes mottatt:
    2,350
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan i prinsippet løpe i sirkler inn og ut av flyplassen så mange ganger du vil, samt løpe frem og tilbake mellom de forskjellige pirene. Feks mellom A og B er det ingen sjekk av noe bortsett fra passkontroll om du går til non-Schengen-delen på B-gates, ei heller tilbake. Tilsvarende ut til Z-delen. På A-piren har du en håndfull lounger. På B-delen er det i det minste 4 på non-Schengen, hvorav Senator-loungen er den beste og har betjent bar. Merk at Air Canada-loungen stenger i talt med at AC-flyvningene går, så det er greit å sjekke åpningstidene på denne.
     
    mrt liker dette

Del denne siden