Begynner å brenne med å bruke amex CT nå utsatt til ut mars så er den expired. Har nå fikset meg en business tur t/r til sydney. På hjemreisen skal jeg reise SYD-HND-FRA-OSL. Når jeg ankommer HND, kan jeg gå rett til lounge? Også rett til gate ved boarding? Eller må jeg gjennom enda en ny sikkerhetskontroll og full pakke i HND?
Haneda er en enkel og rask / oversiktlig flyplass. Du må gjennom sjekk om du skal ut av flyplassen eller gjennom. Min erfaring er at det får glatt. Lounge etter regler for billetten finner du før gates. Monorailen mot byen går hurtig. En kan få en lite Tokyo smak på noen timer faltisk Sjekk den fine Japan tråden på forum. Der ligger det info og det er et fint sted å stille videre spørsmål.
Jeg hadde en mellomlanding der fra FRA til TPE. Ankom i LH F, så en hyggelig dame møtte meg i flydøren for å følge meg til neste gate. måtte gå, laaangt, via security, en etasje opp og laaangt tilbake. Så endte jeg opp 2 gates fra ankomstgate nesten 30 minutter senere Hadde ikke tid til lounge.
En viktig detalje for de som har lang mellomlanding og vurderer å stikke til byen: Bestem deg før du går igjennom transfer security. Vi var på HND i juli 2019 med lang mellomlanding, og da skulle vi bare en tur innom First class loungen for en dusj. Endte med at vi ble i loungen i nesten 12 timer pga du har ikke lov å forlate terminalen, når du først er kommer inn forbi security. Vi spurte om de kunne ta oss med ut en av inngangene, men det var ikke lov. (Selv om jeg har hørt om enkelte som har vært heldig).
Var der faktisk i samme tidsrom som du nevner, ankom med LH F og skulle videre med TG F til BKK. Assistenten som møtte meg ved gaten ga heldigvis beskjed om akkurat dette når jeg spurte om jeg kunne ta en dusj i loungen før jeg reiste inn til byen.
Jeg måtte sjekke øyet hos lege, som ligger rett utenfor imigrasjonen. Så de fulgte faktisk meg ned fra loungen, i tillegg til å hente min far ned etterpå (siden en ikke kan gå igjennom imigrasjon mer enn én gang pr transit). Det skal sies at det er veldig langt å gå fra lounge til imigrasjon pga mye omveier og dører som må låses opp. Så skjønner at de ikke prioriterer det. Hun som gikk 4 runder på høye heler så utrolig sliten ut på slutten gitt
Ja, de sa først at de skulle sjekke om de kunne ordne det, men når de spurte om hvorfor vi ønsket å forlate terminalen, så hadde vi ikke en god nok grunn (lang mellomlanding så vi stikker til byen en tur, er tilbake i kveld)