Erfaringer med Norwegian og ødelagt koffert?

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av KVTL, 10. juni 2019.

  1. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Startet forrige uke med en fantastisk tur til Longyearbyen.Når jeg mottok kofferten ved ankomst viste det seg at den hadde en skade, fikk derfor en PIR- rapport på flyplassen.

    Når jeg har søkt litt på nettet finner jeg ut at Norwegian kan være vanskelig ved ødelagt bagasje, og for å sitere en artikkel:

    "Da hun kom dit fikk hun derimot beskjed om at siden kofferten var to år gammel fikk hun bare dekket 60 prosent av kjøpsverdien på tilsvarende koffert av Norwegian.

    – De sa også at hvis jeg hadde reist med et annet flyselskap ville jeg fått dekket hele summen, sier hun."

    Noen som har erfaring med Norwegian og ødelagt koffert? Har de lang saksbehandlingstid? Noe annet jeg må være obs på?

    Tenkte å være mest mulig forberedt når jeg sender inn kravet.

    OBS:Jeg tenker ikke å "tjene" på dette, men være sikker på at dette blir behandlet av Norwegian på en god måte i tråd med anerkjente standarder.
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Mener å huske at min endel år gamle samsonite ble byttet inn med en Epic koffert hos Morris etter at Norwegian knuste den gamle. Den var skadet ved ankomst OSL, fikk laget rapport og mener jeg fikk voucher i hånden den gangen sånn at jeg kunne hente ut koffert umiddelbart. Den gangen dekket voucher så og si prisen av ny koffert. Men det handler vel også mye om hva du reiste med / hva du ønsker deg.
     
    KVTL and Sonictravel like this.
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått øydelagt barnevogn og koffert av Norwegian, og gjeve opp å få att erstatning. Kofferten var ikkje ny, og kunne ikkje reparerast. Endte opp med å få noko som minna opp med ei rabattkodelignande sak, og fekk billigere koffert via andre kanaler. Barnevogna tok dei ikkje ansvar for, men me hadde to bagger av samme type.
    6 mnd etterpå så øydela SAS samme bag(Xplory, stokke) og me fekk full dekning uten mykje styr. (me kjøpte også prampack etter dette, og det har ikkje skjedd)

    No flyg eg sjelden med DY
     
    KVTL and Sonictravel like this.
  4. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Flyr svært sjelden med DY jeg også.

    Løsningen ble at madammen tok med seg kofferten ned til Morris, hun ble tilbudt et ok beløp til å legge i ny koffert. Skal ned i morgen for å se utvalget. Regner med at det blir enten en American Tourister eller Epic av det jeg kunne se på nettet foreløpig.
     

Del denne siden