Erfaringer med Priority Pass?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 23. mars 2016.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har erfaringer med Priority Pass? Positive negative?
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Brukte det da jeg var i Chicago og fløy i go. Fikk da ikke kjøpe meg inn i SAS loungen så brukte jeg PP kortet jeg fikk med Amex , hos Swis sin Lounge. Funket fint. Var herlig å kunne finne seg en krok noen timer.
     
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk det i posten, aldri benyttet det. Finner stort sett alltid en lounge som selger tilgang om jeg mot formodning ikke flyr Star Alliance :)
     
    Larata liker dette
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Har gratis Priority Pass via Nordea. Bruker det stadig vekk når jeg flyr et selskap jeg ikke har loungetilgang med, fungerer knallbra.
     
  5. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,232
    Bonuspoeng:
    113
    Spørs hvilke type PP man har fått. Den "vanlige" som PriorityPass har fått lurt inn på alle Platinum kredittkortene er ikke mye verdt etter min mening. For det første må man betale en god del for aksess til lounge, og for det andre betaler PP såpass lite til lounge at mange lounger ikke aksepterer PP. Det finnes en høyere klasse PP som koster en god del per år, og denne kan være OK hvis man reiser mye der man a) ikke har vanlig loungeaksess via *A/FB/OW, og b) det finnes en lounge som aksepterer PP.
    Edit: men kortene er fine å sette i lysbryteren på hotellet. Tror jeg har satt igjen i alle fall tre sånne svarte kort i diverse Hilton rundt i verden :)
     
    TOS and kosvines like this.
  6. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Det Priority Pass'et jeg har tilgang til betaler jeg ingenting for tilgang for meg og 1 gjest noen som helst sted i verden.

    Når jeg var i Moskva nylig kunne jeg faktisk bruke gullkortet mitt til å gjeste inn en venn, og så bruke Priority Pass'et mitt til to andre venner i samme loungen. Så jeg fikk inn totalt tre gjester, istedenfor en. Det var veldig praktisk!
     
    Scandipendler, Bolle and Robamu like this.
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror du fikk vesentlig mer igjen for å PP'e deg inn i Swiss' lounge enn å kaste vekk pengene på SAS' ORD-lounge. Det er rett og slett den elendigste loungen jeg noensinne har vært i, inkludert United Club: ikke noe å spise utover chips, og bare en lunken slump hvitvin - for ikke å snakke om at det aldeles ikke var noen ledig krok å oppdrive. Møkkalounge - og alle de andre *A-loungene var stengt.
     
    Fredrik81 liker dette
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har hatt Priority Pass select en rekke år og er kokfornøyd med det. Følger gratis med American Express Platinumkortet jeg har. Veldig kjekt når man flyr Norwegian, Easyjet eller allianser man ikke har status i, men du må selvsagt ha litt reisevolum for å ha nytte av det.

    Har også funnet at Priority Pass har begynt å få flere lounger og de er bedre/mindre folksomme.

    Det eneste som suger litt er at du ikke kan ta med en gjest gratis. Jeg har forøverig også Lounge Club (eid av samme folkene som Priority Pass) som følger med ett JP Morgankort jeg har (Ritz Carlton). Det tilbyr gjest gratis. Mine kort er utstedt i USA

    Eksempler:

    Amsterdam -- BA (og forøverig loungen som SAS bruker) på AMS er skikkelig elendig. Priority Pass benytter Aspire loungen rett ved BA sin lounge og den tilbyr skikkelig mat og drikke

    Wien. Senator/Businessloungen til Austrian er til tider pakkfulle. Selv om deres lounger er litt bedre, er loungen som Priority Pass benytter mye mer stille og har helt grei mat og drikke. Jeg tasser vanligvis inn der i morrarushet.

    Milano / MXP. Huffameg hvor trist Lufthansa sine lounger er. Med Priority Pass får du tilgang til loungene ved gatene Star flyr ut av og loungen har kjempebra utvalg i mat og drikke.

    Las Vegas. Centurionklubben er ofte helt pakka. Skal jeg kun ha en drink og litt smått å tygge på, velger jeg The Club som ligger ett stenkast unna Centurion. Aldri en kjeft der og de har noe Centurion ikke tilbyr: Vann, brus mv på flaske/boks.

    Johannesburg. SAA sine lounger suger nøtter. Du kommer deg inn i mye bedre lounger med Priority Pass
     
  9. mfretheim

    mfretheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Fungerer fint, men av de loungene jeg har brukt det på så har vel kvaliteten på loungene vært så som så. Brukte det i New Dehli (tror de har 2 der, var på en vi måtte bruke heisen opp en etasje), den var temmelig sliten, men grei nok noen timer på natten mens man ventet på flyet.
    Brukte det også i Doha på samme turen, den var ikke så sliten som den i New Dehli, men var ikke spesielt spennende. Men som gratis alternativ var de veldig greie alikevel. :)
     
  10. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Brukte PP i Cape Town, og tok med to (betalende) gjester i tillegg. Fikk beskjed om at jeg kunne ta med så mange jeg ville. Fungerte kanonbra - husker ikke nøyaktig hva det kostet, kanskje 280 per person (?), men kvaliteten var upåklagelig. Mye god mat, både varmretter og kalde varianter, samt flere slag vin, øl og sterkere saker.
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt PP noen år nå, men har aldri brukt det. Men jeg har forstått det slik at det finnes forskjellige typer og siden jeg ikke gidder å lese meg opp på det jeg har så spør jeg like godt her: ;)
    Jeg har PP gjennom SAS Amex Platinum. Er det da gratis adgang for meg i PP-loungene? Og må jeg i tilfelle betale for gjest(er)?
     
    Larata liker dette
  12. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått PP gjennom Eurocard Platinum, og har bare brukt det en gang på 5-6 år, jf. forrige post. Jeg var også usikker på om det kostet noe, men etter 6-7 uker fikk jeg regning for både meg selv og to gjester etter loungebesøket i Cape Town. Tror det kostet ca. 280 per person - hvilket var en såpass god deal at jeg tipper prisen nå kommer til å øke en god del ;)
     
  13. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,232
    Bonuspoeng:
    113
    I Norge tilbys det tre nivåer:
    Standard som koster 99€, og hvert besøk 24€, og gjest 24€. Dette følger gratis med SAS AMEX Platina, Eurocard Platinum og MANGE andre kredittkort. Lite verdt etter min mening.
    Standard Plus koster 249€ med 10 gratis besøk, deretter samme pris som Standard. Vet ikke om det bøndles med noen kredittkort.
    Prestige koster 399€ med alle egne besøk gratis, 24€ for gjester. Denne kalles også PriorityPass Select og følger med "ekte" Amex Platinum.
     
  14. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Mitt PP er via Amex Centurion UK og er sannsynligvis en "Prestige +" variant, gratis for meg og første gjest.
     
    kiev liker dette
  15. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    SAS EuroBonus Platinum Card har endret avtalen med Priority Pass. Ny pris er på 15GBP pr. gjest pr. besøk dersom man har bestilt og mottatt nytt kort (prioritypass.com/saseurobonus). Første besøk gratis.

    Bruker selv PP via Amex Platinum ICC. Gratis for kortholder + gjest. Meget variert loungetilbud på ulike flyplasser, men drar gjerne frem lounger på WAW og MRU som klasseeksempel. Dasskøa på Aspire nær B-gates på CPH er også mer levelig enn oppe på gullkantina til SAS..
     
  16. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her, fått via Nordea Private Banking Black.
     
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Gjelder dette for PP-kortet man automatisk får som Amex Eurobonus Platinum-bruker, eller må man gå inn på denne lenken og rent faktisk bestille nytt PP-kort?

    Kan man forresten bruke PP til å komme inn i SAS-loungen dersom man flyr med andre enn SAS/*A?
     
  18. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det du fikk automatisk fra tidligere er på gamle vilkår med 24EUR/besøk. Bare å legge inn bestilling på nytt via link.

    PP gir deg ikke tilgang til SAS-lounger.
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
  20. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Mitt Priority pass som jeg fikk sammen med mitt Amex Platinium kort går ut nå 02/2017,kommer det automatisk et nytt i posten??
    Og kan jeg ta med min kone inn på dette kort ved besøk av lounge i Dubai?
     

Del denne siden