Erfaringer rundt EB fra Expedia?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Rgjertsen, 30. mars 2018.

  1. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg så på en flytur gjennom Expedia.
    I løpet av bestillingen så jeg at jeg kunne legge inn EB nummer, men det stod spesifikt under med liten skrift "Vi kan ikke garantere at du får bonuspoeng".
    Kan noen dele erfaringer rundt dette om SAS gir EB på reisen selv om den er bestilt gjennom Expedia?
    Det hadde jo vært fint å kunne fått EB poeng for reisen, 8,5% gjennom ViaTrumf OG 20 EB per 100kr for bestilling med SAS Amex Platinum :)
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Du må finne ut hvilken klasse du skal fly.. Expedia og andre lignende sider tilbyr ofte de billigste billettene med klasser som ikke gir poeng. Dog flyr du med SAS skal du få poeng uansett, da de vel ikke har billettklasser som ikke gir poeng i Eurobonus.

    PS: Du får ikke 8,5% på flyreiser via Expedia. Da er det 0,5% som gjelder. Det vil si at du må bestille for over 9000kr for å få mer igjen for det enn å bestille direkte fra fra SAS som gir deg 45kr pr. bestilling når du bruker Viatrumf.

    EDIT: @OleMarius var raskere..
     
    Are, Edin and Rgjertsen like this.
  3. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Selvfølgelig.. Hvorfor så jeg ikke dette selv! Håper noen andre som er like lite oppmerksom som meg kan få bruk for denne tråden :p
     
  4. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    1,595
    Bonuspoeng:
    93
    Som @WannaBeFrequentFlyer sier gir ikke Expedia noe poeng for bestilling av SAS reiser via dem. Registreringen av Eurobonusnr er kun for at du skal få de poengene du skal ha fea SAS. Om noe skulle feile ved registreringen kan du få poengene ved å sikre at Eurobonusnr er registrert ved in-check eller som etterregistrering.
     
  5. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, jeg tenkte ikke på at Expedia gav deg poeng direkte, men at man fikk poeng fra SAS for reisen selv om Expedia bestiller den for deg :)
    Men som de påpeker så kommer jeg nok ikke til å bestille rene flybilletter fra Expedia, men heller direkte fra SAS.
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du velger å bestile en flyreise gjennom Expedia skal du kunne sjekke hvilke billett kategori billetten blir booket i før billetten blir betalt, ved å trykke på ekstra informasjon ett eller annet sted i prosessen og så sjekke opp i EB sine oversikter over inntjening hos SAS.

    Angående prosentsatsen på flybilletter hos Expedia kan den økes ved å booke hotell og fly i kombinasjon. Det er her mulig å velge å ikke booke for hele reisen, dvs at en på mange destinasjoner finner b&b eller hosteller for en svært billig penge som er billigere å booke ekstra og eventuelt ikke bruke for å øke trumf inntjeningen i prosent.
     

Del denne siden