eSIM for global data - Gigsky, Airalo, etc

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Elo, 14. jan 2019.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Det virker som du bare kan ha to aktive av gangen.

Wiolenze liker dette
  2. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,179
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat som @Upsaker er jeg godt fornøyd med Airalo. Har funket supert i England og Tyrkia for min del.

Har også merket meg at iPhone nå har en funksjon som heter "konverter til eSIM".
    Har ikke forsøkt den, ennå, men det kan bety at du kan lage en kopi av et fysisk kort for å sjonglere friere hvilke du har aktive til enhver tid. Noen som vet mer?

Last edited: 18. okt 2022
  3. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Noen erfaringer fra Usa? Aldri brukt esim før, men ser at Airalo som flere anbefaler også skal gi tilgang til T-mobile som har 5g nett også.

4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,573
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde Holafly i USA nettopp. Unlimited data i 15 dager for $44 (tror jeg det var)

artanis liker dette
  5. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Ser de tar $19 for 5 dager med unlimited data, som passer perfekt for en langhelg. Hvordan opplevde du hastighet osv?

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,463
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker Airalo i USA. Og er godt fornøyd med det. 1GB koster $4.5, 3GB koster $11, 5GB koster $16, og 10 GB koster $26. 1GB varer i 7 dager, de andre i 30 dager.

Last edited: 19. okt 2022
    artanis liker dette
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,449
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har brukt MobiMatter i USA (og Canada) og er fornøyd med det.

Virker som det er i hovedsak MobiMatter og Airalo som går igjen hele tiden, har enda til gode å se at noen har vært misfornøyd, så plukk det som virker som beste deal for din del. :)

artanis and indahla like this.
  8. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,316
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kjøpte fra eSim Thailand til hele familien da vi var der i 2020. De er en del av esimworld. Betalte $19 for 30 GB/30 dager per pers. Funket fjell, og vi fikk personlige Thai telefonnumre hvor vi kunne ringe hverandre og lokale telefonnummer gratis. De benyttet også dtac (Telenor) som operatør. Ser at prisen nå har økt til $19.99 :)

Last edited: 19. okt 2022
    Upsaker liker dette
  9. holmen

Likes mottatt:
    66,463
    Bonuspoeng:
    293
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,931
    Bonuspoeng:
    293
    I Thailand får man faktisk kjøpt esim med "ubegrenset" data (i praksis strupes det til 384kbps etter 30GB) for 599 bhat direkte fra dtac: https://www.dtac.co.th/en/prepaid/products/tourist-sim.html

Vet ikke med esimworld, men dette er akkurat den samme pakken som Airalo selger hvis man vil spare noen få dollar. Klart.. Kanskje ikke nok besparelse til å registrere seg enda et sted hvis man allerede er kunde hos Airalo.

11. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,485
    Bonuspoeng:
    113
    @Elo Om du orker hadde det vært kult om førsteposten kunne oppdateres med en liten liste over tilbyderne som nevnes i denne tråden, så har man en rask oversikt til neste gang man trenger esim.

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,931
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen direkte erfaringer, men de er eid av Telenor med ca 2/3 eierandel.

indahla liker dette
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,553
    Bonuspoeng:
    183
    Det burde gå fint. Fungerer i hvertfall strålende på Android, hvor jeg har fysisk sim fra et par land, og esim her og der når det behøves.

Antagelig samme begrensning på IPhone dog, hvor bare 2 SIM kan være aktive samtidig. For min del betyr det at jeg midlertidig deaktiverer fysisk sim nr2 når jeg trenger en esim feks i Asia.

Digger Airolo, og har anbefalt dem til mange som også har blitt entusiastiske brukere.

Wiolenze liker dette
  14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,573
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg brukte Airalo i LA i mai, og Holafly i FL og NY nå i oktober. Opplevde ikke noe forskjell på de. Brukte vel i hovedsak AT&T de gangene jeg så etter. Holafly var ekstremt raske på kundeservice når jeg fcka opp installasjonen, og ble ordnet ila 10 min.
    Årsaken til jeg valgte Holafly denne gangen, var unlimited data, siden vi var en familie på 5 på tur, og det skal tas bilder, spilles, streames og ringes hjem…

artanis, tobeornot999 and holmen like this.
  15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,316
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer. Husker nå at jeg sjekket det før vi dro. Men den er bare gyldig i 15 dager. Vi var der i nesten tre uker, så da lønte det seg å legge på en 30-lapp eller så for en hel måned.

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,931
    Bonuspoeng:
    293
    Ah, ok. Airalo sin er også bare 15 dager. I tillegg så ser det ut som eSim Thailand sin er 15+15 der man kun får de siste 15 dagene hvis man aktiverer kortet før 31.12. Klart.. sånne kampanjer blir jo ofte repetert.

17. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,010
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, har sett at det finnes E-sim løsninger og globesim ei god stund, men pakkestørrelsene er ikke så imponerende som ett lokalt prepaid simekort gir i de forskjellige land. Skal de bli aktuelle så bør de tilby størrelser på 10GB+ for en pris på under 50USD, kanskje da. Men selv det er ikke en reel konkurrent til ett lokalt selskap som gir mye mer data for slikk og ingenting.

Det som er spennende for min del er om de tilbyr større datapakker, for jeg ringer jo via whatsapp og messenger uansett, så bruker ikke nummeret mitt til annet en to-faktor autentisering når jeg reiser så... ja håper de får noen bedre tilbud enn 5GB for blodpris da :rolleyes::oops:

18. holmen

Likes mottatt:
    66,463
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer jo helt an på hvor du skal reise, men feks USA (som jeg nevner over her) så får du 10GB i 30 dager for $26.
    I Thailand får du unlimited data i 15 dager for $19.95

Så da er det vel allerede aktuelt for deg?

19. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,010
    Bonuspoeng:
    183
    Har du link til tilbud? :)

20. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,316
    Bonuspoeng: