Når reiser folk? Selv har jeg 2 billetter i midten av august og håper noen reiser før meg. Ser at flere forum medlemer nå har benyttet seg av forrige feilprising og har reist fra Oslo de siste dagene. Noe som gjør meg til optimist så langt.
Husk at de som booket BRU-CPT ble nedgradert til Eco. Spørsmålet er hvor mange som har booket, er det kun noen få er det vel greit, er det mange så stoppes det.
Spørsmålet er; NÅR får man beskjed om at man blir nedgradert. Jeg leste om noen som angivelig ble nedgradert i gate. DET er worst-case scenario. /koffert
Det er jeg så absolutt enig i. Det ble postet for ikke lenge siden om nedgradering i gate i Asia et sted. Ingen kompensasjon heller, "du flyr eco eller snur". Jeg tror at billettene fra Norge er langt tryggere fordi det er et nytt marked sammenliknet med dette. De er nok heller ikke så godt kjent med lover og regler i Norge, men man vil vel anta at forbrukerrettigheter er minst like strenge som i EU. Samtidig for Norge, ny rute, mange salg på kort tid = Salgssjef/Landsansvarlig har gjort en god jobb med å promotere ruta. Vi skal ikke undervurdere verdien av omsetning, selv om denne omsetningen ikke nødvendigvis er lønnsom
Jeg har funnet en biz-billett HKG-BKK-HKG med thai for 4500kr. Den matcher min bkk-add-yyz-reise. ...sas kan ta meg billig til HGK, og jeg kan oppgradere med bp. Nå begynner det å lukte fugl. /koffert.
Ser at beløpet for reisen Bangkok til Toronto fremdeles har status kun som reservert når jeg ser på kortstatusen. Er det noen som har betalt hvor beløpet også er blitt bokført? Føler det hadde vært litt mer trygghet for reisen om status var endret på betalingen. Det begynner å gå unormalt mange dager.
Der kom det inn også en kjedelig email til meg også fra ET. Gøy så lenge det varte. En får satse på at nye muligheter dukker opp. Hadde utreisen vært fra Norge tror jeg tilbudet hadde overlevd. ET har nok solgt for mange feilaktige billetter.
Ikke helt uventet dette nei. Nå blir det kansellering for min del. Dette er den andre gangen jeg opplever dette med ET og jeg forundres også denne gangen over merkelige skrivefeil og skrivemåter i e-postene de sender ut. Selv om denne siste er langt bedre enn den forrige, så synes jeg allerede tittel i dagens e-post er en tanke uproff; ADVISE ON WORNG FARE
Heisan Jeg gikk innom og snakket med en ansatt på Salgskontoret til Etiopian Airlines med tanke på å få refundert biletten mellom BKK-YYZ i dag. I følge ham har Etiopian nektet tidligere passasjerer å gå ombord for å fly Buissniss/Cloud 9 / D fare tidligere men de har ombestemt seg og slipper nå folk ombord med bilettene. Både hos Expedia som jeg har booket med og i Etiopians system ( som den ansatte sjekket i dag) står biletten som OK i Buissniss. Han fikk relevant informasjon og skal ta kontakt med meg på e-post i løpet av en ukes tid med bekreftelse på om dette stemmer. Selv flyr jeg veldig gjerne flighten, men er ikke intresert i å møte opp i Bangkok og bli nektet adgang eller bli nedgradert på flyplassen. Så så snart jeg hører noe fra dem så skal jeg legge ut relevant informasjon her.
Det høres jo lovende ut. Håper det ordner seg for deg. Jeg har allerede fått refundert og gikk faktisk litt i pluss grunnet valutaforskjellen
Hvis du blir nedgradert på en CT fra BIZ til Økonomi. Er det noen regler for kompensasjon i forhold til dette, eller har deler av poengene røket i søpla da?
Da har jeg fått svar tilbake fra et forøvrig hyggelig salgskontor i Oslo. Billetten min er også satt til No-go og jeg får refusjon. Så der gikk Diamondkortet for min del, ikke helt overraskende.